Gent-Brussel via langzame route(s)

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
gpvos
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 dec 2019, 00:36

Gent-Brussel via langzame route(s)

Bericht door gpvos »

Ik zou graag komend weekend de routes 1) Brussel - Ternat - Denderleeuw - Aalst - Lede - Wetteren - Gent, en 2) Gent - Melle - Zottegem - Denderleeuw willen berijden, tegen zo laag mogelijke kosten.

Is een weekendretour Zone Gent - Zone Brussel geldig via deze beide routes? Het zijn niet de kortste noch de snelste routes, dus ik vermoed van niet.

De NMBS-reisplanner suggereert de route via Zottegem niet voor een reis van Brussel naar Gent, maar wel voor een reis van St.-Agatha-Berchem (dat in Zone Brussel ligt) naar Melle. Dus ik vermoed dat het goedkoopst is om twee weekendretours, Brussel-Melle en Melle-Gent, te kopen. Kan dat kloppen en is dat geldig voor mijn plannen?

(De volledige route is NL-Gent en Gent-Leuven op zaterdag, en Leuven-Brussel en Brussel-NL op zondag, het goedkoopst, met NS Weekend Vrij, lijkt te zijn om standaardretours grens-Noorderkempen te doen en verder weekendretours Ndkp-Bxl, Bxl-Gent en Bxl-Leuven, met via de snelle lijn Bxl-Gent maar 20 minuten langer rijden t.o.v. Antw-Gent, maar die snelle lijn heb ik al eens gedaan dus ik dacht een paar extra lijntjes te doen in de tijd die ik over heb.)
trainlovertje
Berichten: 2349
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Gent-Brussel via langzame route(s)

Bericht door trainlovertje »

Inderdaad, zoals je zelf zegt: weekendticket Brussel- Melle en Melle - Gent. Goedkoper gaat volgens mij echt niet en daarmee mag je het vooropgestelde traject afleggen.

Wat je in die laatste alinea schrijft begrijp ik alleen niet zo goed. Je gaat dus na je reis tot Denderleeuw verder naar Leuven? Dan inderdaad nog weekend ticket Brussel - Leuven bijkopen, waarmee je op zaterdag heen en zondag terug kan rijden.

Tickets opsplitsen vanaf Noorderkempen is heel vaak goedkoper, zeker in het weekend, dus daar kan ik ook alleen maar volgen.

Neem dit laatste niet persoonlijk, maar je komt dus uit Nederland gereisd en zegt:
... tegen zo laag mogelijke kosten.
Dan móet jij wel een Nederlands paspoort bezitten. :mrgreen:
gpvos
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 dec 2019, 00:36

Re: Gent-Brussel via langzame route(s)

Bericht door gpvos »

Dank! Ja, ik doe mijn Nederlandse afkomst weer eer aan.

En inderdaad gaf ik in de laatste alinea al aan dat ik ook een weekendticket Brussel-Leuven ging aanschaffen.
jan_olieslagers
Berichten: 3520
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Gent-Brussel via langzame route(s)

Bericht door jan_olieslagers »

[[ off-topic ]] Laat u niet op de kast jagen! Ik ben Vlaming, en dan nog van de ergste subsoort, van Antwerpse origine - en ik garandeer u dat ik gieriger kan zijn dan gelijk welke Ollander :) !
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Plaats reactie