Vorderingen

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
AGE-411
Berichten: 70
Lid geworden op: 30 dec 2010, 00:32

Vorderingen

Bericht door AGE-411 »

Dit jaar kreeg ik voor het eerst 'vorderingen' van mijn werkgever. Ik weet echter niet wat ik er moet mee aanvangen.

Op de kaartjes kan een reisdatum ingevuld worden, alsook een vertrekstation en een eindstation. Is het dan de bedoeling dat ik deze met stylo invul zoals op de Rail Pass? In de begeleidende brief stond er dat ik deze moest inruilen aan het loket. Wat als er geen station in de buurt is met een loket?
Hoeveel is zo'n roze kaartje eigen waard? Onderaan staat er dat het 6,20€ kost bij Eurostar, maar de waarde bij NMBS staat niet gespecifieerd.
Gebruikersavatar
Zorba
Berichten: 149
Lid geworden op: 25 nov 2010, 22:16

Re: Vorderingen

Bericht door Zorba »

Je moet de vordering invullen en inwisselen aan een loket of bij een treinbegeleider voor een ticket.
Bij de NMBS heeft een vordering de waarde van 1 enkele reis, als je deze inwisselt voor bij aankoop van een Eurostar ticket is 1 vordering €6,2 waard. Dus als je 10 vorderingen inwisselt bij aankoop van een Eurostar ticket worden deze als €62 verrekend en moet je eventuele surplus bijbetalen.
AGE-411
Berichten: 70
Lid geworden op: 30 dec 2010, 00:32

Re: Vorderingen

Bericht door AGE-411 »

Zorba schreef: 22 jan 2024, 15:31 Je moet de vordering invullen en inwisselen aan een loket of bij een treinbegeleider voor een ticket.
Bij de NMBS heeft een vordering de waarde van 1 enkele reis, als je deze inwisselt voor bij aankoop van een Eurostar ticket is 1 vordering €6,2 waard. Dus als je 10 vorderingen inwisselt bij aankoop van een Eurostar ticket worden deze als €62 verrekend en moet je eventuele surplus bijbetalen.
Dus ik kan gewoon aan een spoorweghalte zonder loket opstappen en de vordering ruilen bij de treinbegeleider? In de begeleidende brief was daar echter geen sprake van.

Mijn dichtstbijzijnde stopplaats is Schendelbeke. Het maakt dus niet uit of ik daar een reis naar de andere kant van België invul, of slechts een reis van enkele kilometers?
wuitz
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 jul 2018, 11:00

Re: Vorderingen

Bericht door wuitz »

Je kan en mag in elke halte, ook met loket opstappen en overhandigen naan de tbg. Op voorhand invullen moet zelfs niet, gewoon wanneer de tbg langskomt. Je koopt dan gewoon een biljet in de trein, de vordering is het betalingsmiddel en moet daarom niet op voorhand worden ingevuld.
Plaats reactie