Overstap op Brussel-Zuid

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
sweek

Overstap op Brussel-Zuid

Bericht door sweek »

Hallo,

Ligt het aan mij of geeft de NMBS website niet weer op welk perron je een trein kan verwachten?
In ieder geval, ik kom binnenkort (op een dinsdagavond) om 17:34 aan met de Eurostar vanuit Londen, en wil vandaaruit naar Hasselt. Nu zie ik dat er een snelle P-trein is die om 17:39 vertrekt... dat is natuurlijk niet veel overstaptijd, en bij een vertraging ga ik hem missen... maar ik zou graag willen proberen om die trein dus wel te halen. Weet iemand op welk spoor ik ga aankomen met mijn Eurostar, en naar welk spoor ik heen moet gaan? Denken jullie dat het te doen is? M'n Eurostarkaartje is natuurlijk geldig op dit traject, dus ik hoef in ieder geval niet naar het loket.

Anders moet ik wachten tot 18:05....

Bedankt in ieder geval!
Dietrich

Bericht door Dietrich »

ARI geeft inderdaad niet weer waar een trein zal stoppen, nogal moeilijk te voorspellen soms denk ik, aangezien in grote stations er elke dag wel verschillen zijn.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Die Bahn kan spoornummers weergeven met hun reisplanner maar alleen voor binnenlandse verbindingen :cry:

http://reiseauskunft.bahn.de

Als je vooraan in de Eurostar zit, kun je vlug spurten om je treintje te halen. Tip: aangezien je doorheen alle rijtuigen van de trein kan wandelen, kun je al ruim op voorhand naar het voorste rijtuig gaan. Dan ben je misschien als eerste eruit. En neem niet de lift maar dat stomme, kleine, belachelijke trapje links van de liften :D
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Maar moet je niet eerst nog de nodige controles passeren bij het verlaten van de Eurostar? :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

eurostar komt altijd aan op spoor 1 of 2 in brussel zuid :-) uw trein naar hasselt zal vermoedelijk ergens tussen spoor 10 en 16 vertrekken :-)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

als ge pech hebt me dien eurostar moogt ge eerst nog 200m perron lopen eer ge beneden zijt :P maar tzal in ieder geval goed zijn voor de conditie :lol:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

als ge achteraan zit zelfs bijna 400m :-)
sweek

Bericht door sweek »

Trainspotterke schreef:Maar moet je niet eerst nog de nodige controles passeren bij het verlaten van de Eurostar? :wink:
Er staan meestal wat agenten, maar ik ben nog nooit gecontroleerd.
Ik zal met de tips rekening houden... dus zo ver mogelijk naar voren lopen in de trein, en dan richting de sporen 10 - 16. Onderweg hoop ik dan nog een scherm tegen te komen waar ik snel even naar kan kijken om te zien waar de trein precies staat.
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Als het je kan geruststellen, die schermen staan er. Op zijn minst in de Zuidgang en de Hoofdgang. En aangezien je van de Eurostarperrons niet in de middengang kan raken, moet je je daar ook al geen zorgen over maken.
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Overstap op Brussel-Zuid

Bericht door FLV-FGSP »

sweek schreef:Hallo,

Ligt het aan mij of geeft de NMBS website niet weer op welk perron je een trein kan verwachten?
In ieder geval, ik kom binnenkort (op een dinsdagavond) om 17:34 aan met de Eurostar vanuit Londen, en wil vandaaruit naar Hasselt. Nu zie ik dat er een snelle P-trein is die om 17:39 vertrekt... dat is natuurlijk niet veel overstaptijd, en bij een vertraging ga ik hem missen... maar ik zou graag willen proberen om die trein dus wel te halen. Weet iemand op welk spoor ik ga aankomen met mijn Eurostar, en naar welk spoor ik heen moet gaan?
Vertrek van spoor 12.
Denken jullie dat het te doen is?
Onder normale omstandigheden is dit niet doenbaar.
M'n Eurostarkaartje is natuurlijk geldig op dit traject, dus ik hoef in ieder geval niet naar het loket.

Anders moet ik wachten tot 18:05....

Bedankt in ieder geval!
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

sweek schreef:
Trainspotterke schreef:Maar moet je niet eerst nog de nodige controles passeren bij het verlaten van de Eurostar? :wink:
Er staan meestal wat agenten, maar ik ben nog nooit gecontroleerd.
...
De politiehokjes zijn al lang gesloten aan het einde van perrons 1 en 2.
Controle gebeurt door Franse agenten in de terminal van London-Waterloo. Enkel bij incheck in Brussel-Zuid zijn het "onze" mannen/vrouwen die de pas controleren (en de Britten). Leve Europa! :D
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef:als ge pech hebt me dien eurostar moogt ge eerst nog 200m perron lopen eer ge beneden zijt :P maar tzal in ieder geval goed zijn voor de conditie :lol:
Daarom zijn er ter hoogte van Halle altijd mensen die in de trein alvast naar het begin lopen.
Eurostar zou graag de tweede uitgang in Brussel-Zuid weer open zien, maar ik weet niet of dat al zover is.

groetjes,

Rian
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

Patrick schreef:Die Bahn kan spoornummers weergeven met hun reisplanner maar alleen voor binnenlandse verbindingen
Nee, allee voor stations waarvan de spoorwegen de gegevens hebben doorgegeven, zoals NS, SBB, enz. NMBS vindt dat echter blijkbaar niet nodig.

Groetjes,

Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

rvdborgt schreef:
Shrek schreef:als ge pech hebt me dien eurostar moogt ge eerst nog 200m perron lopen eer ge beneden zijt :P maar tzal in ieder geval goed zijn voor de conditie :lol:
Daarom zijn er ter hoogte van Halle altijd mensen die in de trein alvast naar het begin lopen.
Eurostar zou graag de tweede uitgang in Brussel-Zuid weer open zien, maar ik weet niet of dat al zover is.

groetjes,

Rian
die tweede uitgang is volledig gedemonteerd kant frankrijkstraat, daar was een systeem met poortjes, zoals op de franse metro, is echter al een hele tijd weggehaald
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

@ sweek: blijkbaar heb je niet snel genoeg gelopen om je treintje naar Hasselt te halen :mrgreen: Zie jouw post in dit topic.
Plaats reactie