Eurodomino afgeschaft

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Bericht door Henk »

Ik ging vandaag enkele reserveringen doen voor volgende maand en volgens de gegevens waarover de loketbediende beschikte (hij heeft ze me getoond) zou er voor de ICE nog steeds een toeslag moeten worden betaald bij gebruik van Interrail... Gelukkig dat ik zelf wist hoe de vork aan de steel zit, een onervaren treinreiziger zou ten onrechte een reeks toeslagen betaald hebben! De overigens zeer vriendelijke loketbediende heeft het dan kunnen oplossen door de vroegere code van Eurodomino te gebruiken en aldus me gewone reserveringen van €3 te geven!
Thuisgekomen toch maar nog even gecheckt: overal (DB, interrailnet, treinreiswinkel) lees ik dat er geen toeslag meer betaald moet worden, behalve op de site van de NMBS...
Ik heb alvast nog maar eens een mailtje gestuurd naar de klantendienst (nog maar eens, want ik had dat al gedaan eind maart).
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

Henk schreef:Ik ging vandaag enkele reserveringen doen voor volgende maand en volgens de gegevens waarover de loketbediende beschikte (hij heeft ze me getoond) zou er voor de ICE nog steeds een toeslag moeten worden betaald bij gebruik van Interrail... [...]
Ik heb alvast nog maar eens een mailtje gestuurd naar de klantendienst (nog maar eens, want ik had dat al gedaan eind maart).
Ik heb een tijd geleden de NMBS daar overigens ook al eens over gemaild. Overigens klopt het in de NMBS-"productfiche" over Interrail (blz. 25) wel. De lokettist moet zijn "gegevens" dus eens wat beter doornemen.

Groetjes,

Rian
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Bericht door Henk »

Overigens klopt het in de NMBS-"productfiche" over Interrail (blz. 25) wel. De lokettist moet zijn "gegevens" dus eens wat beter doornemen.

Groetjes,

Rian
Ik vind die productfiche toch verwarrend, want er staat eerst op p. 13 'toeslagen integraal te betalen' maar ik weet niet of dat op hetzelfde slaat? Ik zou ook niet de neiging hebben om dan verder te lezen. Ik meen overigens nog een ander document aan het loket gezien te hebben waarin specifiek iets stond over ICE-toeslagen.
Op de folder die in de stations wordt meegegeven ('de leukste manier om Europa te verkennen') staat het in ieder geval ook verkeerd.
Groetjes
Henk
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

Henk schreef:Ik vind die productfiche toch verwarrend, want er staat eerst op p. 13 'toeslagen integraal te betalen' maar ik weet niet of dat op hetzelfde slaat?
Dat is inderdaad een raar zinnetje dat gewoon geschrapt zou moeten worden, want het klopt niet. De IC-toeslag in Duistland moet al sinds december 2002 niet meer betaald worden en ook in sommige andere landen hoef je niet alle toeslagen te betalen.

Groetjes,

Rian
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Bericht door Henk »

Henk schreef:Ik ging vandaag enkele reserveringen doen voor volgende maand en volgens de gegevens waarover de loketbediende beschikte (hij heeft ze me getoond) zou er voor de ICE nog steeds een toeslag moeten worden betaald bij gebruik van Interrail... Gelukkig dat ik zelf wist hoe de vork aan de steel zit, een onervaren treinreiziger zou ten onrechte een reeks toeslagen betaald hebben! De overigens zeer vriendelijke loketbediende heeft het dan kunnen oplossen door de vroegere code van Eurodomino te gebruiken en aldus me gewone reserveringen van €3 te geven!
Thuisgekomen toch maar nog even gecheckt: overal (DB, interrailnet, treinreiswinkel) lees ik dat er geen toeslag meer betaald moet worden, behalve op de site van de NMBS...
Ik heb alvast nog maar eens een mailtje gestuurd naar de klantendienst (nog maar eens, want ik had dat al gedaan eind maart).
We zijn vandaag meer dan 5 maanden verder, ik was de zaak al vergeten, en wat ligt er zowaar in mijn mailbox? Het antwoord van de NMBS:
Geachte Mijnheer,

Bij deze verwijzen we naar uw e-mail van 11 juni 2007. Gelieve onze excuses te aanvaarden voor ons laattijdig antwoord.

Het is inderdaad correct dat er op ICE geen toeslag meer verplicht is indien de reiziger in het bezit is van een Interrail Pass.

We hebben uw opmerkingen overgemaakt aan de bevoegde dienst, die de informatie aangaande Interrail zal aanpassen. Dit zal waarschijnlijk gelijktijdig gebeuren met het verspreiden van de aangepaste brochure.

We hopen dat we u hiermee van dienst geweest zijn.

Hoogachtend
Dit alles verhindert natuurlijk niet dat de info over Interrail op de NMBS-site nog altijd verkeerd is... (zie http://www.b-rail.be/int/N/offers/inter ... /index.php)
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

Henk schreef:We zijn vandaag meer dan 5 maanden verder, ik was de zaak al vergeten, en wat ligt er zowaar in mijn mailbox? Het antwoord van de NMBS:
[knip]Ah, bij jou ook al...

Groetjes,
Rian
Plaats reactie