Stations dicht bij skipistes?

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Slos

Stations dicht bij skipistes?

Bericht door Slos »

Morgen ga ik (misschien) langlaufen, maar wat zijn de beste stations om naar de skigebieden te gaan? Enkele jaren terug ben ik naar Spa gegaan, verder biedt de NMBS nog een B-dag trip aan naar Gouvy (maar da's niet zo'n goede verbinding). Welke station hebben jullie nog in gedachten waar het niet zo lang wandelen is tot een langlaufpiste?
Dank bij voorbaat!
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

In Luik is er nog een skipiste. Heel makkelijk te vinden: bovenop de perronafdekking :D

(Ik kon het niet laten :oops:)
Freakytrain

Bericht door Freakytrain »

hey

Mjah voor de baraqsue fraiture is het beste vielsalm of Gouvy te nemen, vandaar een bus naar het begin van de piste . Alleszinds in Gouvy zelf is er ook een langlaufpiste. Kheb eergisteren naar baraque Fraiture gaan skiën en het was wel de moeite , uitstekende sneeuw , zeer goede sneeuw voor de wintersport. Waar anders dan de lijn langs Gouvy - Vielsalm en Trois Ponts weet ik niet .


Grtz

En veel ski - Langlauf genot
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

vanuit verviers is het ook te doen met de bus die vertrekt vanop het stationsplein, dan kan je naar signal de botrange gaan, http://www.infotec.be

de bus die richting waimes gaat moet je zoeken
Kris

Bericht door Kris »

Trois-Ponts -> directe aansluiting met bus naar de skipiste van Wanne (ong. 5 a 10min)
Eupen -> Skibus of in het weekend de bus naar Monschau (om de 2u!!) nemen tot Ternell (enkel langlauf)
Slos

Bericht door Slos »

Jammergenoeg is het idee op het laatste nippertje afgeschoten. :roll:
Toch bedankt voor de antwoorden.
(Het zou trouwens de B dagtrip naar Gouvy geworden zijn, €16,60 H/T + huur materiaal)
Plaats reactie