Luxembourg

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
steved
Berichten: 131
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:48

Luxembourg

Bericht door steved »

Hallo,

Meestal ga ik naar Luxembourg met de IC via Arlon. Nu wil ik ook wel es via Gouvy gaan. Aan de DR te zien is er in Gouvy geen tijd om vlugvlug (zoals je in Arlon kan doen) een speciaal ticket te kopen.

Op de site staat echter wel dat je, als je in Trois Ponts opstapt, een speciaal ticket (9 euro tot Troisvierges) bij de treinbegeleider kan kopen. Nu m'n vraag : als ik in Luik opstap, mag ik dan voor of kort na Trois-Ponts vragen om mij zo'n ticket te laten aanmaken?

groeten, Steve
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Luxembourg

Bericht door rvdborgt »

steved schreef:Meestal ga ik naar Luxembourg met de IC via Arlon. Nu wil ik ook wel es via Gouvy gaan. Aan de DR te zien is er in Gouvy geen tijd om vlugvlug (zoals je in Arlon kan doen) een speciaal ticket te kopen.
Op de site staat echter wel dat je, als je in Trois Ponts opstapt, een speciaal ticket (9 euro tot Troisvierges) bij de treinbegeleider kan kopen. Nu m'n vraag : als ik in Luik opstap, mag ik dan voor of kort na Trois-Ponts vragen om mij zo'n ticket te laten aanmaken?
Het zal je waarschijnlijk geweigerd worden. Sinds kort staat er in de voorwaarden: "Mag niet gebruikt worden ter verlenging van een ander vervoerbewijs.":
http://alg-voorw.b-rail.be/pdf/NL010401 ... 122006.pdf
Een gewoon retour Gouvy - Troisvierges kost 11,60; met jongerenkorting (t/m 25) 7,60 en als weekendretour 7 euro.

Groetjes,

Rian
Plaats reactie