Heide-Brussel Centraal, Brussel Centraal-Blankenberge

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Sara Raats
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 apr 2006, 21:50
Locatie: HSL 4

Heide-Brussel Centraal, Brussel Centraal-Blankenberge

Bericht door Sara Raats »

ik reis op 1 juni met de trein naar Blankenberge

volgens de NMBS moet ik enkel overstappen in Brussel Centraal

ik heb ook eens gekeken op de site van de NS en DB en die geven aan dat ik ook in Brugge moet overstappen

wie moet ik nu geloven?

Sara
Wover

Bericht door Wover »

De reisplanners van de DB geven de verbinding via Brussel gewoonweg niet, waarschijnlijk omdat de overstaptijd bijna een uur bedraagt.

Als de DB planner hem toch geeft (en om één of andere mysterieuze reden bij mij niet) dan zal dat zijn omdat die trein gesplitst wordt in Brugge waarbij een deel naar Knokke rijdt en het andere deel naar Blankenberge.

Maar als ik jou was zou ik de verbinding via Antwerpen nemen, met overstap in Berchem en Gent... Dan ben je een uur vroeger in Blankenberge!

Dus:

Heide _______________09:27____________Richting: Jambes
Antwerpen-Berchem ___________09:54
Antwerpen-Berchem ___10:10____________Richting: Kortrijk
Gent-Sint-Pieters ______________10:55
Gent-Sint-Pieters ______11:02____________Richting: Blankenberge
Blankenberge _________11:45

Veel plezier aldaar ;)
Laatst gewijzigd door Wover op 28 mei 2007, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Bericht door Henk »

Van Heide naar Blankenberge sporen via Brussel is niet aangewezen. Je moet dan inderdaad maar één keer (zoals de NMBS-planner zegt) overstappen maar je bent veel langer onderweg. Je doet er beter aan in Antwerpen al over te stappen op de IC naar Kortrijk/Lille-Flandres en dan in Gent-Sint-Pieters op de IC naar Blankenberge. Zo ben je veel vlugger ter plaatse.
Er is géén overstap in Brugge (noch als je toch via Brussel zou reizen, noch via de hoger beschreven reisweg). Dat sommige planners die toch geven, komt doordat de IC-trein Tongeren-Kust gesplitst wordt in Brugge in een deel naar Knokke en een deel naar Blankenberge. Bepaalde planners "begrijpen" die splitsing niet: ze kennen alleen een trein Tongeren-Knokke en dan een andere trein Brugge-Blankenberge. Officieel heeft het deel naar Blankenberge inderdaad een ander treinnummer, maar daar hoef je je als reiziger niets van aan te trekken. Kwestie is dus in Brussel of in Gent achteraan op te stappen, dan zit je meteen in het juiste gedeelte. De splitsing van de trein wordt onderweg duidelijk aangekondigd.
Wover

Bericht door Wover »

Henk schreef:Van Heide naar Blankenberge sporen via Brussel is niet aangewezen. Je moet dan inderdaad maar één keer (zoals de NMBS-planner zegt) overstappen maar je bent veel langer onderweg. Je doet er beter aan in Antwerpen al over te stappen op de IC naar Kortrijk/Lille-Flandres en dan in Gent-Sint-Pieters op de IC naar Blankenberge. Zo ben je veel vlugger ter plaatse.
Er is géén overstap in Brugge (noch als je toch via Brussel zou reizen, noch via de hoger beschreven reisweg). Dat sommige planners die toch geven, komt doordat de IC-trein Tongeren-Kust gesplitst wordt in Brugge in een deel naar Knokke en een deel naar Blankenberge. Bepaalde planners "begrijpen" die splitsing niet: ze kennen alleen een trein Tongeren-Knokke en dan een andere trein Brugge-Blankenberge. Officieel heeft het deel naar Blankenberge inderdaad een ander treinnummer, maar daar hoef je je als reiziger niets van aan te trekken. Kwestie is dus in Brussel of in Gent achteraan op te stappen, dan zit je meteen in het juiste gedeelte. De splitsing van de trein wordt onderweg duidelijk aangekondigd.
Bedankt voor de persoonlijke echo ;)
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Bericht door Henk »

Met tweeën op hetzelfde moment +/- dezelfde reactie schrijven, 't moet weer lukken...
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

Dat betekent dan dat het zeker juist is.
Plaats reactie