MaiKeg schreef:
Bij de TEC kan je geen dagpassen kopen, voor zover ik weet, daar heb je bij mijn weten ook geen abonnement voor het hele net.
Bij de NMBS zou dit inderdaad wel handig zijn... Voor de prijs van een 15 à 20 euro zou men toch zoiets moeten kunnen aanbieden... Kunnen ze ineens uitpakken met nóg meer reizigers :mrgreen:.
Grtz,
Maikel
Dag,
Je kunt wel degelijk een "libre parcours d'un jour" kopen. De prijs is gewoon die van 2 x 6 zones van een Carte Inter zonder reductie. Je hebt er dus voordeel bij zodra je meer dan 2 keer de maximumprijs op een Carte Inter moet betalen.
Bovendien kun je ALLE abonnementen van de TEC tijdens het weekend als vrijkaart voor het hele net gebruiken.
Gek is wel dat alle abonnementen op maandag (voor de weekbiljetten) of op de eerste van de maand ingaan. Dat is gewoon onbegrijpelijk, en maakt de abonnementen een stuk minder aantrekkelijk.
De dagkaart (de B-tourrail) is enkele jaren geleden afgeschaft om de tarievenstructuur te vereenvoudigen. Alsof er iets eenvoudiger is dan een kaart met onbeperkte mogelijkheden. Een gelijkaardig abonnement (5 dagen te kiezen uit 17, dacht ik) dat geldig was op alle openbaar vervoer, is al veel langer verdwenen. Het prijsverschil met/zonder bus, tram, metro was zo hoog, dat je meestal beter afzonderlijke biljetten kon kopen. De kaart is dan ook afgeschaft bij gebrek aan belangstelling. Hoeft het gezegd dat er nauwelijks publiciteit rond gevoerd werd?
Het is waarschijnlijk wachten op de pensionering van de persoon die verantwoordelijk was voor het verdwijnen van de B-Tourrail. Misschien moeten we dan maar eens allemaal een briefje schrijven om ze opnieuw in te voeren.