Dagkaart?

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Wover

Bericht door Wover »

Een overstap wordt niet als reisonderbreking beschouwd. En de treinbegeleiders letten er volgens mij niet op of de reiziger niet twee uur heeft doorgebracht in het overstapstation :).
thomaslj

Re: ;-)

Bericht door thomaslj »

thomaslj schreef:Twas maar een idee, kheb het zelf nog ni uitgeprobeerd want kheb een treinkaart..
overweg13 schreef:De 2 laatste bijdragen doen me de wenkbrauwen fronsen. Het eerste is een duidelijk voorbeeld van grijsrijden.
En in de 2de staat een pertinente onwaarheid. Alleen met een via-biljet mag je je reis 1 keer onderbreken. Zo'n via-biljet kun je zowel op internet, als in de andere gewone verkooppunten aankopen.
Hoe kunt ge met een geldige treinkaart op het juiste traject grijsrijden?
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5284
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: ;-)

Bericht door overweg13 »

thomaslj schreef: Hoe kunt ge met een geldige treinkaart op het juiste traject grijsrijden?
Het ging over een van het internet gedownload biljet.
Met vriendelijke groet

overweg13
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Bericht door treinbruno »

zegt dat ge uwen trein "onvrijwillig" gemist hebt in brussel ...

maar ze kijken daar niet naar en ze gaan daar echt geen opmerking over geven (trouwens ge krijgt nie vaak een stempeltje op de amsterdammer)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2066
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re:

Bericht door Dieselfreak »

sncf-sncb schreef:Ik vind het zelf ronduit vreemd dat je in België met een heleboel vervoersbewijzen je reis niet (tijdelijk) mag onderbreken. :?
Vind ik eigenlijk ook. Of je je reis nu onderbreekt of niet, je hebt toch exact dezelfde afstand afgelegd?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Wilson
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dagkaart?

Bericht door Wilson »

Dus alles samengevat zijn dit de mogelijkheden :

-Nettreinkaart :
Volledig net. Gaan waar je maar wilt.
http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/train ... /index.php
Geldigheidsperiode (1 week, 1 maand, 3 maanden of 12 maanden)
1ste of 2de klas.

1 Week 2e klas 81 euro.

Bij de NS : 5 Dagkaarten 220 euro !!
1 dagkaart 44 euro.

EN keuze 2 bij NMBS
-Go Pass :
http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/passes/go/
10 enkele reizen in 2e klas, tussen 2 Belgische stations.
50 euro.

Waar is de Nettreinkaart eigenlijk te verkrijgen ?
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
Trammist

Re: Dagkaart?

Bericht door Trammist »

Wilson schreef: Waar is de Nettreinkaart eigenlijk te verkrijgen ?
Aan het loket, vermoed ik. En je moet een pasfoto meebrengen.
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: Dagkaart?

Bericht door apestaart »

En veel geld
Per maand kost dat € 270 voor 2de klas en € 416 voor 1ste klas
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5284
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Dagkaart?

Bericht door overweg13 »

apestaart schreef:En veel geld
Per maand kost dat € 270 voor 2de klas en € 416 voor 1ste klas
Het is er dan ook op berekend dat je gedurende die maand zo'n 21 dagen 300 km (heen en terug samen) aflegt. Je kunt niet verwachten dat ze je hun product overal naar de kop gooien zoals bij De Lijn. Neemt niet weg dat ik een gat in de lucht zou springen mocht men een dagkaart of een of ander abonnement voor 5 dagen te kiezen uit een vastgelegde periode (opnieuw) zou invoeren, want daar is de nettreinkaart eigenlijk geen alternatief voor.
Met vriendelijke groet

overweg13
K V B
Berichten: 3322
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Dagkaart?

Bericht door K V B »

overweg13 schreef:
apestaart schreef:En veel geld
Per maand kost dat € 270 voor 2de klas en € 416 voor 1ste klas
Het is er dan ook op berekend dat je gedurende die maand zo'n 21 dagen 300 km (heen en terug samen) aflegt. Je kunt niet verwachten dat ze je hun product overal naar de kop gooien zoals bij De Lijn.
Blijft wel duur. Ik betaal in Zwitserland 380 CHF (260 euro) per maand voor een Generalabo 1ste klas. En daarmee mag ik dus op al het OV in Zwitserland, niet alleen op de trein. (Sinds vorig weekeinde is zelfs de Rigibahn inbegrepen) En dan heeft het OV in Zwitserland de reputatie duur te zijn...
Plaats reactie