Dagkaart?

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Adler schreef: Bij de TEC kan je wel een dagpas kopen hoor (de pas "libre parcours d'un jour" ) voor 6,30 euro geldig in heel Wallonië.
Idd, had er over gekeken op de website ;)
Fles

Bericht door Fles »

Ermm TEC is toch de club die over de BUSSEN gaat? Bussen boeien me niet echt, eigenlijk..
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Nee, maar soms is het wel interessant om van de ene plaats in de andere te geraken. Ik denk bijvoorbeeld aan Eeklo, kan je net zo goed de bus nemen naar Brugge als terugrijden naar Gent, toch?
Fles

Bericht door Fles »

ja, in noodgevallen kan het een aanvulling zijn inderdaad. Zoals ik nog steeds probeer om een snelle verbinding van Neerpelt naar Weert te vinden :D

Train-only word je gestuurd via Antwerpen - Roosendaal - Eindhoven en ben je 4:15 onderweg. Kan je beter gaan lopen, dat win je wel. maar een directe bus zou ZOO wenselijk zijn...
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

Fles schreef:ja, in noodgevallen kan het een aanvulling zijn inderdaad. Zoals ik nog steeds probeer om een snelle verbinding van Neerpelt naar Weert te vinden :D

Train-only word je gestuurd via Antwerpen - Roosendaal - Eindhoven en ben je 4:15 onderweg. Kan je beter gaan lopen, dat win je wel. maar een directe bus zou ZOO wenselijk zijn...
Bus Neerpelt - Hamont, 2km wandelen van Hamont naar Budel-Schoot, en dan met de bus naar Weert.
Wover

Bericht door Wover »

Of je kan proberen mee te rijden met een goederentrein van DLC tot Weert / Roermond ;) (of in de omgekeerde richting).
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

Wover schreef:Of je kan proberen mee te rijden met een goederentrein van DLC tot Weert / Roermond ;) (of in de omgekeerde richting).
Die rijdt momenteel maar eenmaal per week. Maar de zinktrein naar Budel rijdt wel tweemaal per dag. :lol: In de week toch.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

De automaten voor trein- en buspassen in België aanvaarden enkel Bancontact en Proton.
Chippen en pinnen met een Nederlandse bankkaart/kredietkaart zit er helaas niet in!
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

En ook geen muntgeld of Maestro, voorlopig...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

munten ga wel voor bus en tramautomaten hoor :-)
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Zelfs briefjes, die slikken de NS-automaten dan weer niet. Maar ik had het over de lompe NMBS-automaten.
Fles

Bericht door Fles »

Goed, het is dus een Rail Pass geworden. Nu vraag ik mij af: Ik wens mijn reis nergens te onderbreken, ik wens alleen een stoptrein te nemen in plaats van een IR of IC. Maar ik kan nergens vinden of dat gewoon mag :?: Het LIJKT me geen probleem natuurlijk, maar je weet maar nooit.... :?
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Je mag alle treinen pakken die één van de toegelaten trajecten volgen. Ik doe dat af en toe: als ik de IC mis naar Brussel, neem ik de L. En geen enkele TBG heeft daar al iets op gezegd.

BDJ
Wover

Bericht door Wover »

Bartjedj schreef:Je mag alle treinen pakken die één van de toegelaten trajecten volgen. Ik doe dat af en toe: als ik de IC mis naar Brussel, neem ik de L. En geen enkele TBG heeft daar al iets op gezegd.

BDJ
Je mag enkel de snelste verbinding pakken op het moment dat je op je eerste trein opstapt. Dus zomaar andere treinen nemen mag in principe niet.

Maar bv Oostende - Antwerpen: Er is iets gebeurd op die lijn en de IC-G is afgeschaft. Dan mag je in principe de IC-A nemen tot Brussel en dan een IC naar Antwerpen, als dat sneller voor u is dan wachten tot de lijn terug in orde is.

En inderdaad, als je een traject Antwerpen - Brussel invult gaan ze waarschijnlijk niet moeilijk doen als je een andere trein neemt op dat traject, je moet gewoon zien dat je geen grote omwegen maakt ;).
Fles

Bericht door Fles »

Wover schreef:Je mag enkel de snelste verbinding pakken op het moment dat je op je eerste trein opstapt. Dus zomaar andere treinen nemen mag in principe niet.
ja, grmbl :?

Geldt dat enkel voor de Rail Pass? Of eigenlijk ook voor normale Enkele reizen en Retours? Ik vrees eigenlijk het laatste...

Ik wil van Wezet naar Coo zaterdag, maar ik wil het zodanig dat ik een trein heb die halteert te Hony en Méry (maar zonder daar uit te stappen), en dan zonder dat me dat tweemaal zoveel geld kost uiteraard. Maar dat is dus niet toegestaan begrijp ik? :?: Want dat wordt gezien als een onnodige reisonderbreking te Poulseur? Zit ik dan juist?
Plaats reactie