Voorwaarden Campuskaart

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Voorwaarden Campuskaart

Bericht door Steve »

Steven schreef:
MIVB-reiziger schreef:
Frank schreef:Anderzijds hebben we op het forum wel een erg creatieve gebruiker van de Campus-pass:
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=14 ... us#p107890

Dat is ook wel weer twee jaartjes geleden, ik heb geen idee of de voorwaarden in die tijd zijn aangescherpt.
Opgelet: die creatieve gebruiker was toen nog geen 18, en dat verandert veel. Gezien de schoolplicht heb je onder de 18 automatisch recht op een Campus, zonder dat je een schoolattest o.i.d. hoeft voor te leggen.
OFF topic
schoolplicht bestaat niet, leerplicht wel
ON topic

ik denk dat je nu ten alle tijden dat document moet laten invullen. Ik zag niet op slag een onderscheid op dat formulier tussen +18 en -18
Kort verder op dat offtopic gedeelte: wees gerust, ik ken de nuance tussen schoolplicht en leerplicht meer dan goed genoeg. Alleen is "schoolplicht" is ons land een heel gebruikelijk begrip geworden omdat de "leer"plicht in vrijwel alle gevallen op een "school" vervuld wordt, en thuisonderwijs lang niet altijd vanzelfsprekend is (ik kan erover meespreken!).

Op de NMBS-site lees ik het volgende: Vraag je een Schooltreinkaart of Campus voor jongeren van 18 jaar en ouder, dan dien je samen met het aanvraagformulier een schoolattest (NMBS-model) (pdf), ondertekend door de schooldirectie, aan het stationsloket af te geven. Je kan hier een aanvraagformulier (pdf) downloaden.
calabria
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 nov 2008, 11:24

Re: Voorwaarden Campuskaart

Bericht door calabria »

Je kan dus wel een campuskaart De Panne - Brugge aanvragen. Dat zal ook al heel wat kostenbesparend zijn.
Cipallieter

Re: Voorwaarden Campuskaart

Bericht door Cipallieter »

Mijn dochter studeert in Gent en maakt gebruik van een campuskaart voor de verplaatsingen tussen Lier en Gent-Sint-Pieters.
Eerstdaags moet zij in het kader van haar studies een bedrijf bezoeken en zij zou hiervoor van Lier naar Sint-Niklaas (H/T) moeten rijden.

Kan zij voor deze verplaatsing ook gebruik maken van haar campuskaart?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Voorwaarden Campuskaart

Bericht door Steve »

Cipallieter schreef:Mijn dochter studeert in Gent en maakt gebruik van een campuskaart voor de verplaatsingen tussen Lier en Gent-Sint-Pieters.
Eerstdaags moet zij in het kader van haar studies een bedrijf bezoeken en zij zou hiervoor van Lier naar Sint-Niklaas (H/T) moeten rijden.

Kan zij voor deze verplaatsing ook gebruik maken van haar campuskaart?
De snelste reis Lier-Gent gaat via Antwerpen-Berchem en dus ook Sint-Niklaas, dus je dochter kan daar probleemloos afstappen. Niets verbiedt haar om haar reis voortijdig af te breken, zolang dat maar gebeurt in een station op de reisweg. Zie ook artikel 48.1 van de voorwaarden ("afzien van een gedeelte van het traject").
Plaats reactie