Voorwaarden Campuskaart

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
kimba

Voorwaarden Campuskaart

Bericht door kimba »

hallo,

met het nieuwe academiejaar in aantocht wil ik een campuskaart kopen.

Op site staat dat ze geldig is "tussen 2 Belgische stations". Moeten deze liggen in de steden/gemeentan van de unief en thuis? En kan ik er bijvoorbeeld 2 verschillende aanvragen?

loketbediende en infobalie durven elkaar wel eens tegenspreken...

bedankt!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

een campuskaart geldt alleen maar naar het station in de buurt van je school/unief, je moet daarvoor trouwens een attest indienen dat je in je school krijgt :wink:
kimba

Bericht door kimba »

Shrek schreef:een campuskaart geldt alleen maar naar het station in de buurt van je school/unief, je moet daarvoor trouwens een attest indienen dat je in je school krijgt :wink:

en wat met het thuisadres? Als ik nl. 1 station verder afstap ben ik dichter bij huis, dan het station in mijn eigen gemeente...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

dan vraag je een kaart aan voor dat station he, als dat praktischer is gaan ze geen bezwaar maken, trouwens dat brengt vooral extra geld in het bakje van de spoorweg :-)
trouwens het attest van school dient vooral om aan te tonen dat je nog recht hebt op dat soort tarief.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Ze gebruiken het ook als adres-verificatie, hoor. Ik heb het geprobeerd om een ander station te nemen, en het is niet gelukt.

BDJ
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja, een goede bediend kijkt gewoon naar de grafische liging he, uiteindelijk komt uw adres niet op die kaart te staan. de spoorweg heeft er ook geen zaken mee als jij van een station verder wil opstappen op de lijn omdat dit station toevallig dichter bij uw woning is.
Ruben
Berichten: 345
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

Bij mijn campuskaart heb ik enkel een attest van de universiteit moeten afgeven bij de aanvraag van de moederkaart, nooit voor valideringen. Op mijn moederkaart staat nu "laatste geldigmaking: 31/03/2010". Betekent dat dat ik tot dan nieuwe valideringen mag kopen, ook als ik niet tot 2010 studeer? En indien nee, hoe weet men dan of ik nog studeer? (Dat ik daarna geen nieuwe moederkaart ga kunnen aanvragen is logisch, aangezien ik geen attest meer ga kunnen voorleggen.)
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Ge kunt toch gewoon een station eerder afstappen... :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Ruben schreef:Bij mijn campuskaart heb ik enkel een attest van de universiteit moeten afgeven bij de aanvraag van de moederkaart, nooit voor valideringen. Op mijn moederkaart staat nu "laatste geldigmaking: 31/03/2010". Betekent dat dat ik tot dan nieuwe valideringen mag kopen, ook als ik niet tot 2010 studeer? En indien nee, hoe weet men dan of ik nog studeer? (Dat ik daarna geen nieuwe moederkaart ga kunnen aanvragen is logisch, aangezien ik geen attest meer ga kunnen voorleggen.)
omdat men nog een beetje rekent op uw oprechtheid, uw identiteitskaart is ook meerdere jaren geldig, als jij niet aangeeft dat je gaat verhuizen of landloper geworden zijt zal dat ook niemand weten.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

sncf-sncb schreef:Ge kunt toch gewoon een station eerder afstappen... :roll:
Dat geldt als reisonderbreking en kan perfect, maar je kan alleen maar opstappen in het station/halte/zone vermeld op uw abonnement.
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Bericht door Frank »

Bartjedj schreef:Ze gebruiken het ook als adres-verificatie, hoor. Ik heb het geprobeerd om een ander station te nemen, en het is niet gelukt.
Dan moet diegene die je dat geweigerd heeft dringend zijn kennis terzake herzien. Neem er even Bundel I bij, artikel 19, §3 c:
Bundel I schreef:De reisbestemmingen zijn voorgedrukt op de kaart (één van de twee stations vermeld op de kaart dient de plaats te zijn waar de school is gevestigd).
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Bericht door Frank »

Ruben schreef:Bij mijn campuskaart heb ik enkel een attest van de universiteit moeten afgeven bij de aanvraag van de moederkaart, nooit voor valideringen. Op mijn moederkaart staat nu "laatste geldigmaking: 31/03/2010". Betekent dat dat ik tot dan nieuwe valideringen mag kopen, ook als ik niet tot 2010 studeer? En indien nee, hoe weet men dan of ik nog studeer? (Dat ik daarna geen nieuwe moederkaart ga kunnen aanvragen is logisch, aangezien ik geen attest meer ga kunnen voorleggen.)
Je zal geen valideringen meer mogen gebruiken, je gaat zelfs de moederkaart niet mogen houden.
Bundel I, artikel 19, §2 b schreef:De houder van een Schooltreinkaart die niet meer aan de vereiste voorwaarden van rechthebbende voldoet, is verplicht het afgiftestation hiervan onmiddellijk op de hoogte te brengen en, bij het verstrijken van de lopende geldigheidsmaand, de Treinkaart (moederkaart + valideringsbiljet) terug te geven.
De tekst is wel eerder geschreven voor schooltreinkaarten die alle dagen geldig zijn, maar geldt evenzeer voor Campus-kaarten die ook onder de term "Schooltreinkaart" vallen.

Tot zover de theorie. In praktijk kan je gewoon valideringen blijven kopen, ze gaan je die niet weigeren en je gaat perfect kunnen sporen, ook al ben je eigenlijk in overtreding. Aan jou de keuze.
kimba

Bericht door kimba »

Dan moet diegene die je dat geweigerd heeft dringend zijn kennis terzake herzien. Neem er even Bundel I bij, artikel 19, §3 c:
Bundel I schreef:De reisbestemmingen zijn voorgedrukt op de kaart (één van de twee stations vermeld op de kaart dient de plaats te zijn waar de school is gevestigd).
Dat is inderdaad verwarrend. Een Campuskaart Genk-Gent (meer dan 111 km) zou dus in principe verlengd kunnen worden naar Oostende ofzo en toch evenveel betalen
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

als je gaat verlengen (afstand vergroten) ga je altijd meer betalen he
kimba

Bericht door kimba »

Steven schreef:als je gaat verlengen (afstand vergroten) ga je altijd meer betalen he
dat is nu net goed aan de Campuskaart. ze is begrensd op €14,20 oftewel 111km. Alles wat erover gaat is tarifair gelijk aan 111 km.
Plaats reactie