Thalys vs ICE

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
thomaslj

Thalys vs ICE

Bericht door thomaslj »

Voor Thalys heb ik nog een compensatiebon & zou daarmee graag naar Aken gaan. De plaatsen in voor Thalys rolstoelreizigers zijn in Comfort 1. Op de ICE zijn de rsr plaatsen in 2e klas. Is 1 rit op de ICE & 1 rit op de Thalys aan te raden of wat is de ultieme reiservaring?
timv

Bericht door timv »

Hallo @ thomaslj

De beste reiservaring kan u het beste met de ICE "International" opdoen van Brussel-Zuid naar Frankfurt-Main. Ik raad zeker en vast aan indien mogelijk voor de panorma lounge (2e klasse of 1e klasse) te reserveren, een foto van deze lounge kan u vinden op (http://www.ice-fanpage.de/ice_multimedi ... bild07.htm. De panorma lounge 2e klasse bevindt zich in rijtuig 31 en die van 1e klasse in rijtuig 38. Ik raad zeker aan de aankoop van een biljet voor de panorama lounge het rijtuig nummer en panorma lounge dit te verbelden bij de loketbediende !. Het rijtuigenplan van de ICE3 kan u vinden op de webpagina http://www.ice-fanpage.de/ice_service/s ... _frame.htm

Met vriendelijke groeten
Van Rooy Tim
thomaslj

Bericht door thomaslj »

Tim,

Danku voor uw antwoord. Helaas is volgens de informatie op die website de rsr plaats niet in rijtuig 31 of 38 maar in rijtuig 24/34 :-(
Pieter

Bericht door Pieter »

Je kan altijd eens gaan zien in die lounge, of de plaatsen niet open zijn. Je kan dit boven de stoelen zien aan een led-display waar opstaat van waar tot waar er gereserveerd is.

Ik heb al enkele keren met de ICE gereisd en het is mijn favoriete hogesnelheidstrein. Ik ben er een echte fan van :)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

in die lounge willen ze zoveel mogelijk mensen zetten, dus plaats voor een rolstoel zal er waarschijnlijk wel niet zijn :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Shrek schreef:in die lounge willen ze zoveel mogelijk mensen zetten, dus plaats voor een rolstoel zal er waarschijnlijk wel niet zijn :roll:
idd die plaats is zeker daar niet voorzien, er staat een max aan stoelen lichtjes in trapvorm opgesteld, die dat aan de interieurdeur zitten, zitten een iets hoger dan die mensen die pal aan de stuurpost zitten.
thomaslj

Bericht door thomaslj »

Beschikbaarheid voor rsr plaatsen is spijtig genoeg heel weinig, dus dat kan ook gebeuren dat de plaats al bezet is..
K V B
Berichten: 3322
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re:

Bericht door K V B »

Shrek schreef:in die lounge willen ze zoveel mogelijk mensen zetten, dus plaats voor een rolstoel zal er waarschijnlijk wel niet zijn :roll:
Toen ik vorige vrijdag met de ICE van Köln naar Basel reisde zaten we maar met zijn tweeën in de lounge...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Re:

Bericht door Shrek »

K V B schreef: Toen ik vorige vrijdag met de ICE van Köln naar Basel reisde zaten we maar met zijn tweeën in de lounge...
en was er een rolstoelplaats? :P
Plaats reactie