Vraagje over TGV Brussel-Frankrijk

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Der Lobbelt

Vraagje over TGV Brussel-Frankrijk

Bericht door Der Lobbelt »

Ik ga waarschijnlijk met mijn ouders naar Zuid-Frankrijk in juli,en ik ben op zoek naar het voordeligste tarief. Ik heb ondervonden dat de NMBS site voor internationaal reizen redelijk onhandig is in de omgang, en ik kan er dan ook niet echt aan uit.

Wel heb ik uitgezocht dat ik met een jongerenbiljet voor ca. 150 euro heen en terug van Brussel-Zuid naar Narbonne geraak. Mijn vraag nu; zijn er nog voordeliger tarieven met andere passen of zal het met dat jongerenbiljet moeten?


EDIT: Excuus, ik merk dat ik het in de verkeerde afdeling heb geplaatst. Had het in de tarieven, dienstregeling etc moeten zetten! Mod? :)
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Vraagje over TGV Brussel-Frankrijk

Bericht door treinbruno »

Soms kan het wel interessant zijn om met de gewone trein naar Lille te gaan en vanaf daar kan je ticket's aan het prem's tarief kopen.

Om ticket's in Frankrijk te kopen gebruik je best http://www.tgv.com (Is ook voor ticket's buiten Frankrijk)
Afbeelding
Ruben
Berichten: 345
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Re: Vraagje over TGV Brussel-Frankrijk

Bericht door Ruben »

Je kan ook naar http://voyages.sncf.com gaan, maar ik heb de indruk dat die site van treinbruno er ongeveer hetzelfde uitziet. Als je daar tickets reserveert, liggen ze twee of drie dagen later in je brievenbus. Als je vanuit Rijsel zou vertrekken en je in België een Go-Pass of Railpass of zo gebruikt, kan je op die site al onmiddellijk een ticket bestellen van Moeskroen tot je eindbestemming.
De tickets zijn normaal verkrijgbaar vanaf drie maand op voorhand. De goedkoopste zijn de Prem's, maar die zijn dan ook niet omwisselbaar en terugbetaalbaar, en ik dacht dat ze ook niet voor elke trein verkocht werden (ben dat laatste niet zeker). Vroeg boeken is in ieder geval de boodschap.
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Vraagje over TGV Brussel-Frankrijk

Bericht door rvdborgt »

Ruben schreef:Je kan ook naar http://voyages.sncf.com gaan, maar ik heb de indruk dat die site van treinbruno er ongeveer hetzelfde uitziet.
Dat is gewoon dezelfde site met een iets ander jasje.
Ruben schreef:Als je daar tickets reserveert, liggen ze twee of drie dagen later in je brievenbus. Als je vanuit Rijsel zou vertrekken en je in België een Go-Pass of Railpass of zo gebruikt, kan je op die site al onmiddellijk een ticket bestellen van Moeskroen tot je eindbestemming.
De tickets zijn normaal verkrijgbaar vanaf drie maand op voorhand. De goedkoopste zijn de Prem's, maar die zijn dan ook niet omwisselbaar en terugbetaalbaar, en ik dacht dat ze ook niet voor elke trein verkocht werden (ben dat laatste niet zeker). Vroeg boeken is in ieder geval de boodschap.
Dat laatste klopt. Vanaf Brussel worden er trouwens ook Prem's verkocht, ook door de NMBS. De boekingssite van de NMBS kun je inderdaad beter vergeten. Ik heb onlangs een paar doorsnee-testreizen geprobeerd en geen enkele was zonder problemen.

Zie ook het prijsoverzicht van de NMBS.

Groetjes,
Rian
Ruben
Berichten: 345
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Re: Vraagje over TGV Brussel-Frankrijk

Bericht door Ruben »

rvdborgt schreef:
Ruben schreef:Je kan ook naar http://voyages.sncf.com gaan, maar ik heb de indruk dat die site van treinbruno er ongeveer hetzelfde uitziet.
Dat is gewoon dezelfde site met een iets ander jasje.
Onlangs ging ik weer naar voyages.sncf.com, en als je er nu vraagt om tickets die in België moeten afgeleverd worden, word je inderdaad doorgestuurd naar de site van TGV Europe (inderdaad een kopie van voyages.sncf.com), wat een paar weken geleden nog niet het geval was. De site bestaat misschien al langer, dat weet ik niet, maar sinds kort is dat blijkbaar de enige site om tickets voor België te bestellen...
Plaats reactie