EC 97 Iris

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

EC 97 Iris

Bericht door Elgar »

Ik ga van zondag tot en met donderdag naar Luxemburg, voor Luxemburg zelf heb ik een Eurodomino voor 5 dagen.
Om in Luxemburg te geraken neem ik in Brussel de EC 97 Iris.
Ik zou tot Aarlen een Go-pass gebruiken, dan zou ik een biljet Aarlen-Sterpenich(grens) kopen en vanaf de grens met Luxemburg is dan die Eurodomino geldig.
Nu is mijn vraag of ik op de Iris met een Go-pass (ingevuld tot Aarlen) mag?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

ja dat mag, ik heb het zelf nog gedaan :P
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ik weet het niet...
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Bericht door Henk »

Ik ben al een aantal keren naar Aarlen gegaan met een Railpas en dat mag (dus ook met een GoPass). Alleen het seniorenbiljet is niet geldig in de eurocitytreinen.
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

En kinderen mogen wellicht ook niet gratis mee met een betalende reiziger? Ik herinner me in elk geval dat ik een opmerking kreeg van een tbg toen ik met kleine zus op de EC Vauban zat, vanuit Namen naar Brussel, alleen niet meer waarvoor...
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Bericht door Henk »

groentje schreef:En kinderen mogen wellicht ook niet gratis mee met een betalende reiziger? Ik herinner me in elk geval dat ik een opmerking kreeg van een tbg toen ik met kleine zus op de EC Vauban zat, vanuit Namen naar Brussel, alleen niet meer waarvoor...
Klopt! Zie NMBS site:
Dit gratis vervoer geldt voor reizen tussen twee Belgische stations, in treinen van het binnenlands verkeer. Deze treinen dragen in het officiële spoorboekje de kentekens IC, IR, L, CR, P en ICT.


Volgende treinen komen niet in aanmerking : internationale treinen waarvoor reservering verplicht is (Thalys, Eurostar, andere hogesnelheidstreinen, evenals INT- (internationale treinen) en EC(EuroCity)-treinen, zelfs als het vervoerbewijs gedeeltelijk geldig is in België.
Analoge opmerking over het seniorenbiljet:
Het Seniorenbiljet is enkel geldig in de treinen van de binnenlandse dienst, herkenbaar door de conventionele tekens IC, IR, L, P, CR en ICT.
Maar geen beperkingen voor passes!
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Okee, dan zal het wel lukken met mijn Go-pass...

Allemaal bedankt :)
Jonathan

Re: EC 97 Iris

Bericht door Jonathan »

Elgar schreef:Ik ga van zondag tot en met donderdag naar Luxemburg, voor Luxemburg zelf heb ik een Eurodomino voor 5 dagen.
Om in Luxemburg te geraken neem ik in Brussel de EC 97 Iris.
Ik zou tot Aarlen een Go-pass gebruiken, dan zou ik een biljet Aarlen-Sterpenich(grens) kopen en vanaf de grens met Luxemburg is dan die Eurodomino geldig.
Nu is mijn vraag of ik op de Iris met een Go-pass (ingevuld tot Aarlen) mag?
Op een 65+ kaart staat ook dat deze tevens geldig is in de internationale EC-treinen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Elgar schreef:Okee, dan zal het wel lukken met mijn Go-pass...

Allemaal bedankt :)
go pass mag 100% zeker gebruikt worden :-)
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

OK, bedankt, ik had geen zin de bundel nog eens te herlezen...
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Effe laatkomerke spelen :oops: Je mag dus je Go pass gebruiken tot in Aarlen? :oops: Altijd gedacht dat dat niet mocht met die grenssteden ... :oops:
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Je mag niet rijden tot de grenspunten, dus station Aarlen mag wel, Aarlen-Grens niet.
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Bericht door Terminus »

Mag je met de Go Pass naar Aken? Ik dacht eigenlijk van ni...
Anders heb ik een paar mensen nog ni zo lang geleden verkeerd ingelicht. :roll: :)
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Terminus schreef:Mag je met de Go Pass naar Aken? Ik dacht eigenlijk van ni...
Anders heb ik een paar mensen nog ni zo lang geleden verkeerd ingelicht. :roll: :)
Dat mag niet, je hebt dus geen leugens verteld. Wat wel kan, is tot Welkenraedt of Eupen, en vanaf daar een internationaal ticketje tot Aken. Of een Euregiobiljet.
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Bericht door Terminus »

oef :)
Dit omdat je met een gewoon ticketje 'Benelux', wat spoorwegpersoneel en hun gezinsleden krijgen, blijkbaar wel tot Aken mag sporen...
Plaats reactie