Vraagje over Railpass

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Arthur

Vraagje over Railpass

Bericht door Arthur »

Hoi,

Omdat ik 15 maart even heen en weer naar De Panne moet, overweeg ik voor een kleine meerprijs (vanaf Den Haag gezien dan )maar een railpass aan te schaffen.

DWZ kaartjes kopen tot essen en vandaar de railpass in laten gaan naar de panne :). Nu is mijn vraag, ik kom natuurlijk uit Den Haag met de Benelux expresse. Mag je die overgang wel maken in die trein. Dus kaartje tot essen kopen en een al reeds ingevulde railpass doorgaan tot antwerpen/brussel en verder. Of moet ik perse dat boemeltje hebben wat stopt op Essen?

Alvast bedankt voor het meedenken :)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Vraagje over Railpass

Bericht door Steven »

als je op die pas een station invult moet je op een trein zitten die er ook effectief een stop heeft
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Vraagje over Railpass

Bericht door FLV-FGSP »

Steven schreef:als je op die pas een station invult moet je op een trein zitten die er ook effectief een stop heeft
Dat is al minstens 6 jaar niet meer het geval. Gewoon invullen vanaf Essen, of de trein er stopt of niet is van geen belang.
Arthur

Re: Vraagje over Railpass

Bericht door Arthur »

Ja eh, wat is het nu :P
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Vraagje over Railpass

Bericht door HLE 2302 »

normaal mag je niet rondrijden hé,
dus als je in essen moet zijn, moet je ook de trein nemen waar dat ie stopt,

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Arthur

Re: Vraagje over Railpass

Bericht door Arthur »

HLE 2302 schreef:normaal mag je niet rondrijden hé,
dus als je in essen moet zijn, moet je ook de trein nemen waar dat ie stopt,

greetz 2302
Maar ik rij ook niet rond, ik moet gewoon naar de panne, omdat grenspunten niet mogen wordt het dus station Essen. Maar mijn trein stopt daar _in principe- niet. het kan wel, maar dat kost me gewoon 2 overstappen ( en het is minder rechtstreeks ;) )
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Vraagje over Railpass

Bericht door Steven »

FLV-FGSP schreef:
Steven schreef:als je op die pas een station invult moet je op een trein zitten die er ook effectief een stop heeft
Dat is al minstens 6 jaar niet meer het geval. Gewoon invullen vanaf Essen, of de trein er stopt of niet is van geen belang.

euh tja voor een keu card mag het zeker niet, dus ja dacht effe dat het voor alle passen zo was
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Vraagje over Railpass

Bericht door treinbruno »

Ik doe het altijd zo als ik naar NL ga.

De loketbediende van Lokeren heeft mij dat zelfs al aangeraden om dat zo te doen 8) .

zelfs de speciale controle brigade had er geen probleem mee dat ik met de go-pass naar essen ging :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5322
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Vraagje over Railpass

Bericht door Steve »

Dat mag zonder enig probleem. Zolang je het hele traject 'covert', kun je het zo doen. Enkel met de Key Card (kaart voor korte afstanden) mag het sinds kort niet, maar dat is zo gedaan om te vermijden dat je een lange afstand aflegt door verschillende ritten op te stapelen.
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Vraagje over Railpass

Bericht door dentheo »

treinbruno schreef:Ik doe het altijd zo als ik naar NL ga.

De loketbediende van Lokeren heeft mij dat zelfs al aangeraden om dat zo te doen 8) .

zelfs de speciale controle brigade had er geen probleem mee dat ik met de go-pass naar essen ging :P
Mis je dan niet het "stuk" Essen , Essen-grens ?
Theo
Groeten vanop de Heide
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Vraagje over Railpass

Bericht door treinbruno »

koop ik nog een gewoon ticket naar roosendaal voor :wink:
Afbeelding
rvdborgt
Berichten: 4327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Vraagje over Railpass

Bericht door rvdborgt »

Arthur schreef:Omdat ik 15 maart even heen en weer naar De Panne moet, overweeg ik voor een kleine meerprijs (vanaf Den Haag gezien dan )maar een railpass aan te schaffen.

DWZ kaartjes kopen tot essen en vandaar de railpass in laten gaan naar de panne :). Nu is mijn vraag, ik kom natuurlijk uit Den Haag met de Benelux expresse. Mag je die overgang wel maken in die trein. Dus kaartje tot essen kopen en een al reeds ingevulde railpass doorgaan tot antwerpen/brussel en verder. Of moet ik perse dat boemeltje hebben wat stopt op Essen?
Zoals anderen al schreven, doet het er niet toe of de trein in Essen stopt.
Voor de rest van de reis vanaf Den Haag koop je het beste een Benelux-weekend naar Essen (als je geen Voordeelurenkaart hebt) voor EUR 21,40. Als je wel een VUK hebt, dan een NS-weekenretour Den Haag - Roosendaal plus een Benelux-weekend Roosendaal - Essen. Dat kost dan in totaal 13,60 + 6 = 19,60. Of als je een netkaart hebt, dan een weekendretour vanaf de grens voor 3,40. Is allemaal bij de NS-automaat te koop.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie