doorgaand reizen met de CNL door belgie.

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

doorgaand reizen met de CNL door belgie.

Bericht door treinbruno »

k'heb een probleem,
k'zou met mijn moeder in augustus naar scandinavie trekken, en daarna nog effe doorrijden naar parijs met een interrailkaart.
nu komt het net goed uit dat we CNL 236 nemen, maar dan reist ge door belgie en dat mag niet met een interrailkaart.
een gopass mag denk ik ook niet.

hoe lost ge dit op met een trein waarvoor ge geen binnelandse kaartjes kunt kopen?
Afbeelding
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: doorgaand reizen met de CNL door belgie.

Bericht door dentheo »

treinbruno schreef:k'heb een probleem,
k'zou met mijn moeder in augustus naar scandinavie trekken, en daarna nog effe doorrijden naar parijs met een interrailkaart.
nu komt het net goed uit dat we CNL 236 nemen, maar dan reist ge door belgie en dat mag niet met een interrailkaart.
een gopass mag denk ik ook niet.

hoe lost ge dit op met een trein waarvoor ge geen binnelandse kaartjes kunt kopen?
kaartje kopen op voorhand en mee afgeven aan de wagenbediende.....grens tot grens....
Theo
Groeten vanop de Heide
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: doorgaand reizen met de CNL door belgie.

Bericht door treinbruno »

mag dat dan ook met een gopass en 2 grenskaartjes?
Afbeelding
rvdborgt
Berichten: 4327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: doorgaand reizen met de CNL door belgie.

Bericht door rvdborgt »

treinbruno schreef:mag dat dan ook met een gopass en 2 grenskaartjes?
Dat mag zeker niet in deze trein. In de door de NMBS gepubliceerde voorwaarden is jouw geval niet voorzien. In de DB-voorwaarden ook niet; in de instructies voor het loketpersoneel staat er dat je recht hebt op een gewoon ticket met korting voor het land waar je woont.

In de praktijk heb ik gemerkt dat er genoegen wordt genomen met een Interrail. Naar het Belgisch traject werd door de wagenbegeleider niet eens gevraagd; dat heb ik een paar keer meegemaakt.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie