Thalys: gratis sporen naar vertrekstation?

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Ambassador

Thalys: gratis sporen naar vertrekstation?

Bericht door Ambassador »

Ooit heb ik eens gehoord dat je met een Thalys-ticket gratis van elk Belgisch station naar het vertrekstation (Brussel zuid dus) kon sporen op de dag van vertrek. Vorige keer dat ik van Parijs terugkwam heb ik dit eens gevraagd aan de TBG, en hij zei me dat dit inderdaad correct was, en ik dus geen ticket voor in BE nodig had.
Ik vind hier echter niks van terug op de site van Thalys, en ook op m'n ticket staat hierover geen info. Nu zondag vertrek ik terug naar Parijs, en zou daarom graag uitsluitsel willen; dus, is dit nog steeds het geval, en kan ik dus zondag naar Brussel Zuid sporen met m'n Thalys-ticket?

Alvast bedankt!
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Thalys: gratis sporen naar vertrekstation?

Bericht door FLV-FGSP »

Als er EBS of TGB (Elk Belgisch Station/Toute Gare Belge) op je ticket staat mag het, anders niet.
Ambassador

Re: Thalys: gratis sporen naar vertrekstation?

Bericht door Ambassador »

Staat er niet op, dus zal maar m'n rit betalen :)

Bedankt voor het snelle antwoord!
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Thalys: gratis sporen naar vertrekstation?

Bericht door rvdborgt »

FLV-FGSP schreef:Als er EBS of TGB (Elk Belgisch Station/Toute Gare Belge) op je ticket staat mag het, anders niet.
Precies. Gratis is die toevoeging overigens ook niet, maar het kan wel goedkoper uitpakken dan een los ticket; dat hangt af van de afstand en de precieze meerprijs.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Thalys: gratis sporen naar vertrekstation?

Bericht door Steven »

is enkel standaar op eurostarbiljetten, voor thalys moet je er achter vragen en dus extra betalen.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Thalys: gratis sporen naar vertrekstation?

Bericht door treinbruno »

kun je aanvragen bij het kopen van een ticket. - kost €3 extra voor thalys.

voor eurostar en TGV zit dat al in de prijs van het biljet dacht ik...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Thalys: gratis sporen naar vertrekstation?

Bericht door Steven »

treinbruno schreef:kun je aanvragen bij het kopen van een ticket. - kost €3 extra voor thalys.

voor eurostar en TGV zit dat al in de prijs van het biljet dacht ik...
enkel eurostar, tgv moet je ook vragen
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Thalys: gratis sporen naar vertrekstation?

Bericht door rvdborgt »

treinbruno schreef:kun je aanvragen bij het kopen van een ticket. - kost €3 extra voor thalys.

voor eurostar en TGV zit dat al in de prijs van het biljet dacht ik...
De meerpijs voor Thalys is variabel en hangt samen met het het opstapstation van de Thalys en het Thalys-tarief.
Voor vol tarief tweede klas Brussel - Parijs is de toeslag voor EBS 5,50; voor een kind is het 2 euro en voor andere tarieven ertussenin.
Voor de Eurostar is het automatisch inclusief; voor de gewone TGV's naar Frankrijk bestaat het niet.

Groetjes,
Rian
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Thalys: gratis sporen naar vertrekstation?

Bericht door dentheo »

rvdborgt schreef:.
De meerpijs voor Thalys is variabel en hangt samen met het het opstapstation van de Thalys en het Thalys-tarief.
Voor vol tarief tweede klas Brussel - Parijs is de toeslag voor EBS 5,50; voor een kind is het 2 euro en voor andere tarieven ertussenin.
Voor de Eurostar is het automatisch inclusief; voor de gewone TGV's naar Frankrijk bestaat het niet.
/quote]

Bij mijn laatste Thalys ticket Berchem Parijs en terug, zei men ook dat het zelfs NIET bestond voor Berchem of Antwerpen, ENKEL voor BRUSSEL....
Theo
Groeten vanop de Heide
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Thalys: gratis sporen naar vertrekstation?

Bericht door rvdborgt »

dentheo schreef:Bij mijn laatste Thalys ticket Berchem Parijs en terug, zei men ook dat het zelfs NIET bestond voor Berchem of Antwerpen, ENKEL voor BRUSSEL....
Het is al een tijdje geleden dat EBS alleen nog maar voor Brussel bestond. Een volgende keer kun je ze vragen om eens in de "productfiche" te kijken.

Groetjes,
Rian
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Thalys: gratis sporen naar vertrekstation?

Bericht door dentheo »

rvdborgt schreef:
dentheo schreef:Bij mijn laatste Thalys ticket Berchem Parijs en terug, zei men ook dat het zelfs NIET bestond voor Berchem of Antwerpen, ENKEL voor BRUSSEL....
Het is al een tijdje geleden dat EBS alleen nog maar voor Brussel bestond. Een volgende keer kun je ze vragen om eens in de "productfiche" te kijken.
was eind vorig jaar....
Theo
Groeten vanop de Heide
thomaslj

Re: Thalys: gratis sporen naar vertrekstation?

Bericht door thomaslj »

http://www.thalys.com/be/nl/tarieven/el ... ch-station
In Brussel:
Een Thalys-ticket vanaf of met bestemming Brussel-Zuid is ook geldig voor de aansluitingen per trein op de stations Brussel-Noord, Centraal, Luxemburg en Schuman.
In Antwerpen:
Een Thalys-ticket vanaf of met bestemming Antwerpen-Berchem is ook geldig voor de aansluitingen met station Antwerpen-Centraal.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 480
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Thalys: gratis sporen naar vertrekstation?

Bericht door Merijn »

Ik werk in een bureau dat internationale treintickets verkoopt, dus even een antwoord:

- Voor Thalys, moet je inderdaad een EBS aanvragen op het moment van aankoop.

- Voor TGV, kun jij (bij ons althans) aparte EBS-ticketjes kopen, maar soms is het goedkoper een gewoon ticket aan te kopen.

- Voor Eurostar (en ICE ook dacht ik) zit het er altijd inbegrepen.

Groetjes
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Thalys: gratis sporen naar vertrekstation?

Bericht door rvdborgt »

Merijn schreef:Ik werk in een bureau dat internationale treintickets verkoopt, dus even een antwoord:
- Voor Thalys, moet je inderdaad een EBS aanvragen op het moment van aankoop.
- Voor TGV, kun jij (bij ons althans) aparte EBS-ticketjes kopen, maar soms is het goedkoper een gewoon ticket aan te kopen.
Die EBS-tickets worden in de "productfishes" nergens genoemd. Wat kosten ze dan?
Merijn schreef:- Voor Eurostar (en ICE ook dacht ik) zit het er altijd inbegrepen.
Bij Eurostar inderdaad altijd, bij ICE alleen als je een globaal tarief gebruikt dat alleen door de NMBS wordt afgegeven. Bij gewone internationale tickets moet je een ticket van of naar je bestemming hebben.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 480
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Thalys: gratis sporen naar vertrekstation?

Bericht door Merijn »

rvdborgt schreef:
Merijn schreef:Ik werk in een bureau dat internationale treintickets verkoopt, dus even een antwoord:
- Voor Thalys, moet je inderdaad een EBS aanvragen op het moment van aankoop.
- Voor TGV, kun jij (bij ons althans) aparte EBS-ticketjes kopen, maar soms is het goedkoper een gewoon ticket aan te kopen.
Die EBS-tickets worden in de "productfishes" nergens genoemd. Wat kosten ze dan?
Die zijn dan waarschijnlijk enkel bij ons te koop:

6 euro per enkele reis in 2de klasse en 8,5 euro per enkele reis in 1ste klasse (als ik mij niet vergis tenminste!), maar die verkopen wij enkel in combinatie met TGV-ticketten
Plaats reactie