Trein stelen . Hoe doe je dat ???

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???

Bericht door HLE 2302 »

Dietrich schreef:
HLE 2302 schreef:héhé
het is als LEEK gewoon ONMOGELIJK om een trein op te zetten, laat staan ermee te vertrekken
en stel dat het hunder al lukt om de trein op te zetten en te vertrekken moeten ze rode seinen overschrijden en dus als het sein goed uitgerust is dan staan ze al direct stil,
kzie nog niet direct naar den blok bellen om te zeggen dat ze et sein moeten open smijten :D

greetz 2302
Zoals Wover zegt, een gesloten sein houdt u totaal niet tegen in België (met memor)... overtuigend bewijs: zie wat er in Pécrot is gebeurd.
de NMBS is aan het investeren in een nieuw soort ATB lijk bij de NS, bv. bij de inrit van brugge is er zo een en das in de plaats van een krokodil een soort baken
als dan het sein rood is en je rijd erdoor
val je stil :) :wink:

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Bartjedj

Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???

Bericht door Bartjedj »

Dat zijn TBL-bakens.

BDJ
Wover

Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???

Bericht door Wover »

Zelfs door Oranje kan je toch rijden, als je al weet hoe je moet rijden weet je ook dat je dan op een knopje moet duwen he ;).

En TBL bakens zal je nog niet al te vaak tegenkomen. Bovendien worden goederen meestal met oude locomotieven gereden, waar zeker geen TBL opzit ;).
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???

Bericht door HLE 2302 »

idd
TBL 2 dacht ik bij TBL is ook de memor inbegerepen

nu
is daarnet op het nieuws geweest :D

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???

Bericht door Joris »

Hallo,
Het is net dat knopje dat een leek niet weet staan, en waarvan hij ook niet weet dat hij het moet indrukken. (Ik weet het niet staan overigens).
Gas geven en remmen, dat is wel vrij duidelijk denk ik, dat is een van die kranen.
Langs de andere kant, "haalbare" manieren van stelen:
* Is er nog nooit "per ongeluk" een goederenwagon op eens chootboot richting China gezet?
* Of in afgelegen gebieden een stuk uit een goederenwagon slijpen... (ze zijn de dag van vandaag tot veel in staat).
* Of als mr Dillen nieuwe firmawagens zoekt, en daar staat nu net een geladen autotransporter van B-Cargo... naast die class 66. :mrgreen:
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???

Bericht door treinbruno »

hang het achter een railbike :mrgreen: :D

(zul je hard mogen trappen :x )
Afbeelding
Dietrich

Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???

Bericht door Dietrich »

Wie dat wilt doen (achter railbike), gelieve mij op tijd te bellen zodat ik foto'tje kan komen pakken. :)

En de koppeling daartussen zou ik ook eens willen zien. :P
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???

Bericht door Joris »

Hallo,
Er was toch ooit eens zo iemand die een trein voorttrok aan met z'n tanden? Alleen duurt het zo wel erg lang tegen als je op een schootplaats aankomt denk ik...
Langs de andere kant, het zou nog wel leuk zijn voor een of andere stunt denk ik, een loc met een railbike voorttrekken...
Modeltreintjes kunnen het ook wel, dus waarom niet... Maar om deze te gaan gebruiken om een trein te stelen zal wel wat moeilijker zijn vrees ik...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Wover

Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???

Bericht door Wover »

Volgens mij moet je met een gokart op rails met twee personen toch wel een lege goederenwagon kunnen voorttrekken. Weliswaar op een zeer groot tandwiel en tegen zeer lage snelheid, maar toch :).
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2066
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???

Bericht door Dieselfreak »

Twee personen zijn veel te weinig volgens mij. Vergeet niet dat het om een gewicht van tientallen tonnen gaat. Met een stuk of tien mesen met erg sterke benen zou het misschien kunnen lukken.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Wover

Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???

Bericht door Wover »

Waar doen we de test?
Fles

Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???

Bericht door Fles »

Wover schreef:Volgens mij moet je met een gokart op rails met twee personen toch wel een lege goederenwagon kunnen voorttrekken. Weliswaar op een zeer groot tandwiel en tegen zeer lage snelheid, maar toch :).
Eeen lege kolenwagen achter een draisine? Dat moet wel lukken idd, daar geloof ik wel in. Ze hebben ooit eens met 200 Märklin-locjes een "echt" personenrijtuig meerdere meters van zijn plaats versleept. 40 sporen breed, 5 locs per spoor, maar het lukte!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???

Bericht door Steven »

een trein stelen ok, maar als de eerste wissel die je tegenkomt al verkeerd ligt kan je het al op uw buik schrijven. de kans is namelijk veel te groot dat een stuk van je trein uit de sporen gaat.
Fles

Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???

Bericht door Fles »

Mwoa, een beetje trainjacker trapt eerst zijn wagons af he. Meer dan een loc heb je niet nodig ;) en rij dat wissel gewoon open, dat gaat goed hoor :)
RIDCO

Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???

Bericht door RIDCO »

't zou uiteindelijk niet gaan om een goederentrein met auto's, maar om een reizigerstrein.
De media zijn weer goed ingelicht.
Maar uiteindelijk waren er toch twee rare vogels aan het knoeien aan treinmaterieel.
Plaats reactie