Breda-Luxemburg

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Sander14

Breda-Luxemburg

Bericht door Sander14 »

Ik wil graag een keertje naar Luxemburg. Ik wil de volgende route afleggen: Breda-Eindhoven-Maastricht-Luik-Luxemburg (liefst met de IR). Hoe kan ik dit het goedkoopste doen?
Wover

Re: Breda-Luxemburg

Bericht door Wover »

Bestaat er niet iets zoals een "benelux weekend" waarmee je dus door heel de benelux kan reizen? Je moet eens kijken op de site van de NS of NMBS :).
rvdborgt
Berichten: 4327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Breda-Luxemburg

Bericht door rvdborgt »

Sander14 schreef:Ik wil graag een keertje naar Luxemburg. Ik wil de volgende route afleggen: Breda-Eindhoven-Maastricht-Luik-Luxemburg (liefst met de IR). Hoe kan ik dit het goedkoopste doen?
En ook weer terug langs dezelfde route? Op wat voor dagen reis je? Met hoeveel reizigers? Ben je/zijn jullie al 26? heb je in Nederland een OV-jaarkaart of voordeelurenkaart?

Groetjes,
Rian
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Breda-Luxemburg

Bericht door treinbruno »

BENELUX TOURRAIL:
5 dagen op een maand reizen in heel de benelux voor 99€ (20€ per dag)

te koop op alle NMBS stations met internationale verkoop (ook voor nederlanders)
Afbeelding
Sander14

Re: Breda-Luxemburg

Bericht door Sander14 »

rvdborgt schreef:
Sander14 schreef:Ik wil graag een keertje naar Luxemburg. Ik wil de volgende route afleggen: Breda-Eindhoven-Maastricht-Luik-Luxemburg (liefst met de IR). Hoe kan ik dit het goedkoopste doen?
En ook weer terug langs dezelfde route? Op wat voor dagen reis je? Met hoeveel reizigers? Ben je/zijn jullie al 26? heb je in Nederland een OV-jaarkaart of voordeelurenkaart?

Groetjes,
Rian
Ik ga op 1 dag heen en op 1 dag terug, langst dezelfde route. Ik ben 16 jaar en heb geen OV of VUK
Wover

Re: Breda-Luxemburg

Bericht door Wover »

Best die tourrail kopen dan. Misschien dat je hem daarna ook nog wel tweedehands kwijt zal raken (als het niet op naam is).
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Breda-Luxemburg

Bericht door Accelerat »

Benelux Tourrail is strikt persoonlijk, heb er nu zelf een.
rvdborgt
Berichten: 4327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Breda-Luxemburg

Bericht door rvdborgt »

Sander14 schreef:
rvdborgt schreef:
Sander14 schreef:Ik wil graag een keertje naar Luxemburg. Ik wil de volgende route afleggen: Breda-Eindhoven-Maastricht-Luik-Luxemburg (liefst met de IR). Hoe kan ik dit het goedkoopste doen?
En ook weer terug langs dezelfde route? Op wat voor dagen reis je? Met hoeveel reizigers? Ben je/zijn jullie al 26? heb je in Nederland een OV-jaarkaart of voordeelurenkaart?
Ik ga op 1 dag heen en op 1 dag terug, langst dezelfde route. Ik ben 16 jaar en heb geen OV of VUK
OK, dan komen we tot de volgende opties:
Op een weekenddag:
Benelux-weekendretour van Breda via Visé naar Troisvierges: EUR 52,20 (te koop aan de NS-automaat)
Dagkaart ("Dagesbilljee") Luxemburg vanaf Troisvierges: EUR 4,00 (bij de CFL-conducteur kopen)
Totaal: EUR 56,20

Op een werkdag in juli en augustus:
Superdagretour van Breda naar Visé: EUR 33,20 (te koop aan de NS-automaat)
"Een dag in de Ardennen" van Visé naar Gouvy: EUR 13 (te koop via NMBS-website)
Jongerenretour Gouvy - Troisvierges: EUR 7,80 (in Luik kopen tijdens overstap van 36 minuten)
Dagkaart ("Dagesbilljee") Luxemburg vanaf Troisvierges: EUR 4,00 (bij de CFL-conducteur kopen)
Totaal: 58 euro.

Op 21 juli en 15 augustus zijn er nog andere combinatiemogelijkheden wegens feestdag in België.

Groetjes,
Rian
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Breda-Luxemburg

Bericht door treinbruno »

volgens mij is dit interessanter:

-breda-essen: superdagretour
-essen-athus (via libramont) of essen-aubange (via arlon) : gopass (en er dan in rodange uitspringen, grenstarief ontweken) €4,60
-dagkaart luxemburg: €4 2e classe, €6 1e classe
-kaartje gouvy(grens)-gouvy €2,80 (CFL dagkaart is tot de grens geldig :D ;)
-gopass: gouvy-essen €4,60

en dan terugkeren met die superdagretour

prijs: €15 + prijs superdagretour

DUIDELIJK GOEDKOPER DUS :D
Afbeelding
Fles

Re: Breda-Luxemburg

Bericht door Fles »

ja, maar is dus strijdig met de gekozen reisroute. En die is niet voor niks zo gekozen lijkt me. Het is vast iemand die HEEL ERG GRAAG in I6 wil zitten :lol:
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Breda-Luxemburg

Bericht door treinbruno »

no problem dan, pak de vauban richting luxemburg s'morgens: ZIT JE NOG LANGER IN I6 :D :D :D :D :D
Afbeelding
Wover

Re: Breda-Luxemburg

Bericht door Wover »

OK, dan komen we tot de volgende opties:
Op een weekenddag:
Benelux-weekendretour van Breda via Visé naar Troisvierges: EUR 52,20 (te koop aan de NS-automaat)
Dagkaart ("Dagesbilljee") Luxemburg vanaf Troisvierges: EUR 4,00 (bij de CFL-conducteur kopen)
Totaal: EUR 56,20

Op een werkdag in juli en augustus:
Superdagretour van Breda naar Visé: EUR 33,20 (te koop aan de NS-automaat)
"Een dag in de Ardennen" van Visé naar Gouvy: EUR 13 (te koop via NMBS-website)
Jongerenretour Gouvy - Troisvierges: EUR 7,80 (in Luik kopen tijdens overstap van 36 minuten)
Dagkaart ("Dagesbilljee") Luxemburg vanaf Troisvierges: EUR 4,00 (bij de CFL-conducteur kopen)
Totaal: 58 euro.

Op 21 juli en 15 augustus zijn er nog andere combinatiemogelijkheden wegens feestdag in België.

Groetjes,
Rian
In Luxemburg hoef je niet per sé een dagesbiljee te kopen. Troisvierges - Luxemburg is net een uur, dus kan je met een kuurzzaitbiljee (gelt eng stonn! :P) ook toekomen. Het prijsverschil is wel minimaal, aangezien een uurbiljet €1.5 kost :).
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Breda-Luxemburg

Bericht door treinbruno »

Wover schreef:
OK, dan komen we tot de volgende opties:
Op een weekenddag:
Benelux-weekendretour van Breda via Visé naar Troisvierges: EUR 52,20 (te koop aan de NS-automaat)
Dagkaart ("Dagesbilljee") Luxemburg vanaf Troisvierges: EUR 4,00 (bij de CFL-conducteur kopen)
Totaal: EUR 56,20

Op een werkdag in juli en augustus:
Superdagretour van Breda naar Visé: EUR 33,20 (te koop aan de NS-automaat)
"Een dag in de Ardennen" van Visé naar Gouvy: EUR 13 (te koop via NMBS-website)
Jongerenretour Gouvy - Troisvierges: EUR 7,80 (in Luik kopen tijdens overstap van 36 minuten)
Dagkaart ("Dagesbilljee") Luxemburg vanaf Troisvierges: EUR 4,00 (bij de CFL-conducteur kopen)
Totaal: 58 euro.

Op 21 juli en 15 augustus zijn er nog andere combinatiemogelijkheden wegens feestdag in België.

Groetjes,
Rian
In Luxemburg hoef je niet per sé een dagesbiljee te kopen. Troisvierges - Luxemburg is net een uur, dus kan je met een kuurzzaitbiljee (gelt eng stonn! :P) ook toekomen. Het prijsverschil is wel minimaal, aangezien een uurbiljet €1.5 kost :).
dat ticket is trouwens 2 uur geldig :wink: :D
in volmerange waren er ook zo twee jongens die vroegen hoeveel een treinkaartje kost.
TBG zei: €1,50 voor 2 uur in heel luxemburg
die jongens vonden dat al te duur :mrgreen: , moeten ze maar eens in het buitenland de trein nemen :roll:
Afbeelding
Wover

Re: Breda-Luxemburg

Bericht door Wover »

Ik dacht ook dat het 2u was, maar aangezien er op staat "gelt eng stonn" > geldt een Stunde > geldt een uur ...
Le billet "courte durée" est valable pendant 2 heures à partir de son oblitération, sur tous les réseaux des transports publics et ce sans aucune limitation de parcours.
rvdborgt
Berichten: 4327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Breda-Luxemburg

Bericht door rvdborgt »

treinbruno schreef:volgens mij is dit interessanter:

-breda-essen: superdagretour
-essen-athus (via libramont) of essen-aubange (via arlon) : gopass (en er dan in rodange uitspringen, grenstarief ontweken) €4,60
-dagkaart luxemburg: €4 2e classe, €6 1e classe
-kaartje gouvy(grens)-gouvy €2,80 (CFL dagkaart is tot de grens geldig :D ;)
-gopass: gouvy-essen €4,60

en dan terugkeren met die superdagretour

prijs: €15 + prijs superdagretour

DUIDELIJK GOEDKOPER DUS :D
Ik had bij mezelf ook al geconstateerd dat de route via Roosendaal goedkoper zou zijn, maar de vraag was via Maastricht. Via Rodange is het nog goedkoper omdat je daar inderdaad geen grenskaartje nodig hebt.
Verder: de dagkaart in Luxemburg is *niet* geldig tot de grens en is dat ook nooit geweest. En die Go Pass moet de reiziger natuurlijk wel opmaken.
Verder is een superdagretour niet verkrijgbaar naar Essen (wegens te weinig Belgische kilometers, probeer maar eens op een automaat) en is een Benelux-weekendretour sowieso goedkoper. Je bent ook jongerenkorting vergeten (35%).

Groetjes,
Rian
Plaats reactie