Campuskaart geschikt?

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
kenns

Campuskaart geschikt?

Bericht door kenns »

Hallo

Ik ben houder van een schooltreinkaart vilvoorde-mechelen.

Echter spoor ik nu ook +/- 2 tot 3 keer per week van Vilvoorde naar Tienen voor onbepaalde tijd (heen en terug op dezelfde dag).

Ik heb echter de volgende vragen:
Wat zou voor mij het voordeligste tarief zijn? Nu spoor ik voornamelijk in het weekend om van het weekend tarief te genieten (€7.80), in de week is dit +/- €14 heen en terug.

Ik heb mijn oog laten vallen op een Campus kaart (kostprijs €9,10).
Kan ik hiervoor in aanmerking komen om nog een Campus kaart te gebruiken speciaal voor deze rijsweg?
Ik beschik nu niet over een attest van de school, ik krijg dit maar pas bij aanvang van het nieuwe schooljaar. Ik heb wel een studentenkaart.

Wat raden jullie mij aan?

Dank bij voorbaat
Met vriendelijke groeten
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Campuskaart geschikt?

Bericht door Shrek »

als je voor school (herexamens, eindwerk,...) naar school moet in de vakantie zullen ze denk ik wel een attestje uitschrijven hoor :) dan is zon campuskaart natuurlijk de goedkoopste oplossing :wink:
kenns

Re: Campuskaart geschikt?

Bericht door kenns »

Shrek schreef:als je voor school (herexamens, eindwerk,...) naar school moet in de vakantie zullen ze denk ik wel een attestje uitschrijven hoor :) dan is zon campuskaart natuurlijk de goedkoopste oplossing :wink:
Dank u voor je reactie.

Het is echter niet voor school dat ik naar Tienen reis maar voor mijn vriendin.
Ik vrees dat ik het gebruik van een Campus kaart hiervoor niet kan wettigen.
Ik heb reeds al een schooltreinkaart en die gebruik ik om naar Mechelen te reizen (plaats van mijn onderwijs instelling)
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Campuskaart geschikt?

Bericht door treinbruno »

kenns schreef:Hallo

Ik ben houder van een schooltreinkaart vilvoorde-mechelen.

Echter spoor ik nu ook +/- 2 tot 3 keer per week van Vilvoorde naar Tienen voor onbepaalde tijd (heen en terug op dezelfde dag).

Ik heb echter de volgende vragen:
Wat zou voor mij het voordeligste tarief zijn? Nu spoor ik voornamelijk in het weekend om van het weekend tarief te genieten (€7.80), in de week is dit +/- €14 heen en terug.

Ik heb mijn oog laten vallen op een Campus kaart (kostprijs €9,10).
Kan ik hiervoor in aanmerking komen om nog een Campus kaart te gebruiken speciaal voor deze rijsweg?
Ik beschik nu niet over een attest van de school, ik krijg dit maar pas bij aanvang van het nieuwe schooljaar. Ik heb wel een studentenkaart.

Wat raden jullie mij aan?

Dank bij voorbaat
Met vriendelijke groeten
als u onder de 18 bent kunt u zonder problemen een campuskaart aanvragen (zoals ik er 6 heb :mrgreen: )
als u boven de 18 bent heeft u helaas een attest van school nodig.

u kunt wel een railflex kaart aanvragen maar die is veel duurder en ook maar 15 dagen geldig
Afbeelding
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Campuskaart geschikt?

Bericht door rvdborgt »

kenns schreef:
Shrek schreef:als je voor school (herexamens, eindwerk,...) naar school moet in de vakantie zullen ze denk ik wel een attestje uitschrijven hoor :) dan is zon campuskaart natuurlijk de goedkoopste oplossing :wink:
Het is echter niet voor school dat ik naar Tienen reis maar voor mijn vriendin.
Ik vrees dat ik het gebruik van een Campus kaart hiervoor niet kan wettigen.
Ik heb reeds al een schooltreinkaart en die gebruik ik om naar Mechelen te reizen (plaats van mijn onderwijs instelling)
Dan is er nog de Go Pass:
http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/passes/go/index.php

Groetjes,
Rian
kimba

Re: Campuskaart geschikt?

Bericht door kimba »

treinbruno schreef:
kenns schreef:Hallo

als u onder de 18 bent kunt u zonder problemen een campuskaart aanvragen (zoals ik er 6 heb :mrgreen: )
als u boven de 18 bent heeft u helaas een attest van school nodig.

u kunt wel een railflex kaart aanvragen maar die is veel duurder en ook maar 15 dagen geldig
idd. hebben ze bij niets achter gevraagd. "gewoon ff dit formulierke invullen aub" :D

zo kan ik voor de prijs van 1 H/T vijf keer naar zee deze vakantie 8)

In de voorwaarden staat dat 1 van de stations deze moet zijn van de school (zie vorige threads)
kenns

Re: Campuskaart geschikt?

Bericht door kenns »

Ik ben ouder dan 18j.

Zou ik mijn twee bovenstaande reiswegen misschien kunnen combineren in één (school) abonnement (Mechelen-Tienen) ?
Ik vertrek steeds vanuit Vilvoorde voor één van beide routes.
Als ik dan naar Tienen reis moet ik wel overstappen in Brussel-Noord.
Voor Mechelen is dit gewoon naar de andere kant reizen (richting Antwerpen) op dezelfde lijn.
Ik weet niet of dit toegelaten is omdat de prijs dan waarschijnlijk berekend wordt rechtstreeks tussen Mechelen en Leuven.
kenns

Re: Campuskaart geschikt?

Bericht door kenns »

Ik heb van dit (voorbije) academiejaar geen attest van mijn school liggen omdat ik er geen aangevraagd had omdat ik al een abbonement had. Echter wel nog attesten van vorig jaar.

Ik kan wel mijn statuut bewijzen omdat ik nog altijd mijn ingeschrijvingscontract hebt en mijn studentenkaart.

Is dit voldoende?

Groetjes
Jerre002

Re: Campuskaart geschikt?

Bericht door Jerre002 »

treinbruno schreef: als u onder de 18 bent kunt u zonder problemen een campuskaart aanvragen (zoals ik er 6 heb :mrgreen: )
als u boven de 18 bent heeft u helaas een attest van school nodig.

u kunt wel een railflex kaart aanvragen maar die is veel duurder en ook maar 15 dagen geldig
Hier heb ik een vraagje over,
ik ben nog net geen 18 (19 december wel)
en ik ga dus al naar een hogeschool,
heb ik dan zo'n attest nodig of niet?
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Campuskaart geschikt?

Bericht door treinbruno »

zolang je nog geen 18 bent heb je geen attest nodig
Afbeelding
Jerre002

Re: Campuskaart geschikt?

Bericht door Jerre002 »

treinbruno schreef:zolang je nog geen 18 bent heb je geen attest nodig
Dus kan ik dus eigenlijk van eender welk station naar eender welk station reizen?
Zonder dat één van deze stations in de buurt van mijn school moet zijn?
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Campuskaart geschikt?

Bericht door treinbruno »

ja :D
daar maak ik al een jaar gebruik van :)
Afbeelding
Plaats reactie