Bastogne

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Sander14

Bastogne

Bericht door Sander14 »

Ik had met Roso019 een discussie en ik wil daar antwoord op. Roso019 gaat naar Bastogne (Bastenaken). De plaats heeft 2 stations, Bastogne Sud en Bastogne Nord, eindpunt. Maar nu zag ik op een site een foto van het station Nord en die foto is gemaakt in 1995, als onderschrift staat dat het station inmiddels is gesloten en dat de treindienst is vervangen door een bus. Maar als je de reisplanner Hafas moet geloven gaat er nog steeds trein naar Bastogne, vertrekkend uit Libramont. Hafas is up to date, maar wat is nu de waarheid? Rijdt er nog een treintje naar Bastogne of is die treindienst echt vervangen door een bus?
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Bastogne

Bericht door rvdborgt »

Sander14 schreef:Ik had met Roso019 een discussie en ik wil daar antwoord op. Roso019 gaat naar Bastogne (Bastenaken). De plaats heeft 2 stations, Bastogne Sud en Bastogne Nord, eindpunt. Maar nu zag ik op een site een foto van het station Nord en die foto is gemaakt in 1995, als onderschrift staat dat het station inmiddels is gesloten en dat de treindienst is vervangen door een bus. Maar als je de reisplanner Hafas moet geloven gaat er nog steeds trein naar Bastogne, vertrekkend uit Libramont. Hafas is up to date, maar wat is nu de waarheid? Rijdt er nog een treintje naar Bastogne of is die treindienst echt vervangen door een bus?
De treinen daar zijn al jaren "voorlopig" vervangen door bussen. Treintickets zijn wel geldig op die bussen.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Bastogne

Bericht door Steven »

de bus Libramont - Bastogne is de enige die in het spoorboekje vermeld staat onder het lijnnummer van die lijn 163, het loket is in Bastogne nog open geweest en je kon er nog tickets kopen voor de trein ook al stopte er geen trein meer, maar ook dat is ondertussen gedaan.
Plaats reactie