Belg moet nieuw vliegtuigticket kopen na autorit nr Schiphol

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
K V B
Berichten: 3322
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Belg moet nieuw vliegtuigticket kopen na autorit nr Schiphol

Bericht door K V B »

nighttrain schreef: Als de persoon in kwestie reeds om bepaalde persoonlijke of zakelijke redenen in Amsterdam of ergens anders de nacht doorbrengt ,zou het toch stom zijn terug te keren nar Antwerpen.
In dat geval is het ook gewoon stom om een ticket met dergelijke restricties te kopen.
nighttrain
Berichten: 2552
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Belg moet nieuw vliegtuigticket kopen na autorit nr Schiphol

Bericht door nighttrain »

K V B schreef:
nighttrain schreef: Als de persoon in kwestie reeds om bepaalde persoonlijke of zakelijke redenen in Amsterdam of ergens anders de nacht doorbrengt ,zou het toch stom zijn terug te keren nar Antwerpen.
In dat geval is het ook gewoon stom om een ticket met dergelijke restricties te kopen.
Zoals in veel zaken,de eerste zonder zonde mag de steen gooien.
Wie heeft nog nooit een biljet voor trein,vliegtuig boot gekocht zonder de kleine lettertjes te lezen en ,of blindelings af te gaan op de info van het reisbureau( verkoper)?Mischien had hij het wel gevraagd bij de booking?
Ben wel benieuwd hoe de klantendienst van Air France/KLM dit heeft afgehandeld?Er was hier toch geen sprake van fraude of gevaar voor de veiligheid dacht ik...
En laten we eerlijk zijn met de huidige jungle van aanbiedingen zie je door het bos de bomen niet meer.
Als ik een hotelkamer boek in België heb ik voor 1 type kamer minstens 7 verschillende prijzen ,details en namen (flexi plus, flexi low,offre eclatante,promotion flash,buissenes plus etc) via internet zonder de prijzen en mogelijkheden gegeven door de incheck of reservatie desk
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Belg moet nieuw vliegtuigticket kopen na autorit nr Schiphol

Bericht door dentheo »

nighttrain schreef: Zoals in veel zaken,de eerste zonder zonde mag de steen gooien.
Wie heeft nog nooit een biljet voor trein,vliegtuig boot gekocht zonder de kleine lettertjes te lezen en ,of blindelings af te gaan op de info van het reisbureau( verkoper)?Mischien had hij het wel gevraagd bij de booking?
Ben wel benieuwd hoe de klantendienst van Air France/KLM dit heeft afgehandeld?Er was hier toch geen sprake van fraude of gevaar voor de veiligheid dacht ik...
Ik vind dat hier een grote show over gemaakt, wordt het is al minstens TWINTIG jaar zo.....
Vroeger MOEST je van Antwerpen of Brussel ook "vliegen" anders telde uw vervolgbiljet NIET....
Het was dan ook stukken goedkoper dan bij een aankoop in Nederland...(scheelde op retourtje Tokio toen 30.000 fr) :)
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain
Berichten: 2552
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Belg moet nieuw vliegtuigticket kopen na autorit nr Schiphol

Bericht door nighttrain »

dentheo schreef:
nighttrain schreef: Zoals in veel zaken,de eerste zonder zonde mag de steen gooien.
Wie heeft nog nooit een biljet voor trein,vliegtuig boot gekocht zonder de kleine lettertjes te lezen en ,of blindelings af te gaan op de info van het reisbureau( verkoper)?Mischien had hij het wel gevraagd bij de booking?
Ben wel benieuwd hoe de klantendienst van Air France/KLM dit heeft afgehandeld?Er was hier toch geen sprake van fraude of gevaar voor de veiligheid dacht ik...
Ik vind dat hier een grote show over gemaakt, wordt het is al minstens TWINTIG jaar zo.....
Vroeger MOEST je van Antwerpen of Brussel ook "vliegen" anders telde uw vervolgbiljet NIET....
Het was dan ook stukken goedkoper dan bij een aankoop in Nederland...(scheelde op retourtje Tokio toen 30.000 fr) :)
Dan moeten ze ook dezelfde service bieden als voorheen(service die voorzien zal zijn op de KLM Airfrance hoge snelheidstreinen).
T.t.z. zoals vanop Deurne of Zaventem =>uw bagage aannemen,scannen,ID controle,duty free shop(want in dit geval gaat hij buiten de Europese zone, een natje en een droogje) en direkt toegang tot de transit zone op schiphol)
Ik weet ook wel dat dit praktisch niet mogelijk is .Dus iemand die in Essen woont moet eerst terug naar Antwerpen om dan terug richting Amsterdam te reizen.
Allez bon ieder zijn gedacht.
Bartjedj

Re: Belg moet nieuw vliegtuigticket kopen na autorit nr Schiphol

Bericht door Bartjedj »

Air France heeft zijn oorspronkelijke plannen van een volledige service in Brussel-Zuid ook sterk teruggeschroefd ondertussen.
Net omdat het zo moeilijk waar te maken is. Dus dat het praktisch zeer moeilijk is om een vlucht te vervangen door een treinrit en dezelfde service te bieden aan het vertrek is bewezen. Brussel-Zuid is nu eenmaal niet Brussel-Airport...

BDJ
nighttrain
Berichten: 2552
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Belg moet nieuw vliegtuigticket kopen na autorit nr Schiphol

Bericht door nighttrain »

Bartjedj schreef:Air France heeft zijn oorspronkelijke plannen van een volledige service in Brussel-Zuid ook sterk teruggeschroefd ondertussen.
Net omdat het zo moeilijk waar te maken is. Dus dat het praktisch zeer moeilijk is om een vlucht te vervangen door een treinrit en dezelfde service te bieden aan het vertrek is bewezen. Brussel-Zuid is nu eenmaal niet Brussel-Airport...

BDJ
Juist,maar ze hebben wel al brieven gestuurd naar Franse treinbestuurders van enkele depots rond Parijs om in dienst te komen bij Veolia/Air France.
Dus voor de service Charles De Gaulle=> Schiphol via mischien Zaventem.
Het gaat om bestuurders die de volgende 2 jaar de pensioengerchtigde leeftijd gaan bereiken met een huidige Hoge snelheidstrein licentie.
Mischien tegen dan zullen ze deze service beter uitwerken met meer zelfstandigheid rond de nodige infrastructuur.
Bartjedj

Re: Belg moet nieuw vliegtuigticket kopen na autorit nr Schiphol

Bericht door Bartjedj »

Alleen ligt de L25N er nog niet binnen 2 jaar. En zolang die er niet ligt zal er GEEN HSL-verkeer naar of van Zaventem zijn. De omweg is te groot.

BDJ
nighttrain
Berichten: 2552
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Belg moet nieuw vliegtuigticket kopen na autorit nr Schiphol

Bericht door nighttrain »

Bartjedj schreef:Alleen ligt de L25N er nog niet binnen 2 jaar. En zolang die er niet ligt zal er GEEN HSL-verkeer naar of van Zaventem zijn. De omweg is te groot.

BDJ
't is daarom ook dat ik heb geschreven als laatste "mischien Zaventem"
De 2 jaar heeft enkel te maken met het anticiperen bij het aanleggen van een pool van kandidaat bestuurders"formateurs".En dus operationeel te zijn binnen +/- 3 jaar ongeveer...
Dus niet zoals in België "morgen aanwerven in paniek om te kunnen voldoen aan de dringende vraag van gisteren".
En voor mensen met enige internationale ambities en kennis van frans ,Euro cargo rail heeft verscheidene vacatures over geheel Frankrijk op verschillende domeinen.met of zonder railway ervaring. en goed loon
Fles

Re: Belg moet nieuw vliegtuigticket kopen na autorit nr Schiphol

Bericht door Fles »

De reden hiervoor zijn commerciële praktijken van luchtvaartmaatschappijen: in hun thuisland zijn de tickets door rechtstreekse vluchten vaak duurder dan elders. Een reis van een buitenlandse maatschappij kan je dus in België goedkoper aanschaffen dan in haar thuisland.
Maar de maatschappij zal wel willen vermijden dat landgenoten massaal in België gaan shoppen, en er daarom de reis van België naar dat land in het ticket inbouwen.
Dan moet er maar eens goed gekeken worden wat daar niet aan deugt. Als iemand voor ruim 4000 euro wordt genaaid omdat hij met het verkeerde vervoermiddel naar de luchthaven gekomen is kan je dat moeilijk afdoen met een schouderophalend "had hij maar de trein moeten nemen". Idioterie :evil:
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Belg moet nieuw vliegtuigticket kopen na autorit nr Schiphol

Bericht door Teach2 »

Dan moet er maar eens goed gekeken worden wat daar niet aan deugt. Als iemand voor ruim 4000 euro wordt genaaid omdat hij met het verkeerde vervoermiddel naar de luchthaven gekomen is kan je dat moeilijk afdoen met een schouderophalend "had hij maar de trein moeten nemen".
Sorry, verkeerde redenering. Hij is niet 'met het verkeerde vervoermiddel naar de luchthaven gekomen', hij is gewoon niet komen opdagen bij het beginpunt van zijn reis, nl. Antwerpen. Deze persoon had NIET een ticket Amsterdam - Manila geboekt, maar wel een ticket Antwerpen - Manila. Als je dan niet komt opdagen aan het begin van de reis wordt de volledige reis geannuleerd. Lijkt me niet meer dan logisch. Als jij een vlucht Amsterdam - Tokio boekt met overstap in Frankfurt, dan ga je toch ook niet doodleuk de auto naar Frankfurt nemen, met de verwachting dat je daar gewoon op de vlucht naar Tokio kan stappen? Dit is net hetzelfde! Er was trouwens heel duidelijk tegen de man gezegd dat hij die trein moest nemen! Wie niet horen wil moet voelen!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Belg moet nieuw vliegtuigticket kopen na autorit nr Schiphol

Bericht door Shrek »

als je een biljet koopt verbind je je aan bepaalde voorwaarden waar je je moet aan houden, dat lijkt me heel simpel, hoe dom die voorwaarden ook moge zijn :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22512
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Belg moet nieuw vliegtuigticket kopen na autorit nr Schiphol

Bericht door Steven »

ze zeggen voor iets da ge steeds de kleine letters moet lezen he
K V B
Berichten: 3322
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Belg moet nieuw vliegtuigticket kopen na autorit nr Schiphol

Bericht door K V B »

Shrek schreef:als je een biljet koopt verbind je je aan bepaalde voorwaarden waar je je moet aan houden, dat lijkt me heel simpel, hoe dom die voorwaarden ook moge zijn :roll:
En zo dom zijn die voorwaarden niet eens, ze dienen een bepaald doel (vermijden dat Nederlanders van goedkope Belgische aanbiedingen gebruik maken) en zijn vanuit het zicht van de vervoersmaatschappij heel normaal.
pjotr

Re: Belg moet nieuw vliegtuigticket kopen na autorit nr Schiphol

Bericht door pjotr »

ik woon in Utrecht, maar had een ticket gekocht Antwerpen-Schiphol-San Diego.
Op Schiphol vroeg er niemand naar een bewijs dat ik Antwerpen geweest was. Scheelde toch 400 Euro.
K V B
Berichten: 3322
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Belg moet nieuw vliegtuigticket kopen na autorit nr Schiphol

Bericht door K V B »

pjotr schreef:ik woon in Utrecht, maar had een ticket gekocht Antwerpen-Schiphol-San Diego.
Op Schiphol vroeg er niemand naar een bewijs dat ik Antwerpen geweest was. Scheelde toch 400 Euro.
Heb je geluk gehad.
Plaats reactie