Schooltreinkaart

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
niksnoppesnada

Schooltreinkaart

Bericht door niksnoppesnada »

Ik ga in september vakantiewerk doen in Brussel Zaventem. Ik vertrek vanuit Leuven, waar ik op kot zit en waar ik studeer. De reis met de trein kost me elke dag 6,20 retour, dus ik vroeg me af of dit niet goedkoper kon.
Ik heb gekeken voor een schooltreinkaart, dit kost maar 13,50 per maand. Alleen is zowel mijn kotadres als mijn studeeradres in Leuven, en dus niet in Brussel. Ik heb ook nog een thuisadres in Nederland.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen, want eigenlijk mag het niet. Ik zou kunnen zeggen dat het stage is (het is in dezelfde branche als mijn studie) maar dat is dus niet zo. Kan iemand adviseren?
Nils
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: Schooltreinkaart

Bericht door Nils »

niksnoppesnada schreef:Ik ga in september vakantiewerk doen in Brussel Zaventem. Ik vertrek vanuit Leuven, waar ik op kot zit en waar ik studeer. De reis met de trein kost me elke dag 6,20 retour, dus ik vroeg me af of dit niet goedkoper kon.
Ik heb gekeken voor een schooltreinkaart, dit kost maar 13,50 per maand. Alleen is zowel mijn kotadres als mijn studeeradres in Leuven, en dus niet in Brussel. Ik heb ook nog een thuisadres in Nederland.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen, want eigenlijk mag het niet. Ik zou kunnen zeggen dat het stage is (het is in dezelfde branche als mijn studie) maar dat is dus niet zo. Kan iemand adviseren?
Ik vermoed dat een schooltreinkaart niet zal lukken.
Indien je ouder dan 18 bent, vraagt de NMBS hiervoor namelijk een Attest van de school.
Vraag eventueel eens bij je werkgever of zij geen tussenkomst voorzien in je treinkaart voor woon/werkverkeer bieden. Veel werkgevers doen dit, zelf voor jobstudenten.
Dietrich

Re: Schooltreinkaart

Bericht door Dietrich »

Bij mijn job als interim had ik opgegeven 25 km woon/werkafstand te hebben, hiervoor heb ik meer dan 2 euro per dag voor gekregen (verrekend in loon), wat meer dan de helft van mijn treinkosten inhield.

Heb dus een gewone treinkaart aangevraagd. De validaties hiervan zijn nooit ter controle opgevraagd.
thomaslj

Re: Schooltreinkaart

Bericht door thomaslj »

Volgens de NMBS-website zijn de goedkoopste de traject treinkaarten, als ge 5 keer per week of meer pendelt. Als ge minder pendelt zou eventueel een railflex ook nog goedkoper zijn.
kimba

Re: Schooltreinkaart

Bericht door kimba »

OP http://sefora.b-rail.be/sefora/Sefora/berekenen.do kan je dit berekenen

Een andere optie is
-25jr : Campus*
+25 : Railflex
, maar kan iets duurder uitkomen.

Bij de campuskaart geldt dat één van de stations in de stad moet liggen waar men studeert (cf. voorwaardenbundel).
Het kan zijn dat men er wel moeilijk over doet, maar mij is niets gevraagd en het is mij toch gewoon gelukt om zo goedkoop naar de zee te sporen :D
niksnoppesnada

Re: Schooltreinkaart

Bericht door niksnoppesnada »

Bedankt voor alle antwoorden! Ik ga vandaag eens proberen voor de campus kaart, die blijkt goedkoper te zijn (ik moet in augustus ook al twee keer retour reizen). Ik ga eerst eens zo'n schoolattest halen.
Als het niet lukt vraag ik het aan mijn werkgever, maar het liefst zou ik ze natuurlijk geen extra kosten geven. Ik had al eens gevraagd bij het uitzendbureau, die zeiden dat er een kleine reiskostenvergoeding zou zijn, die waarschijnlijk niet alles zou dekken. Dus misschien dat ik daar nog eens langsspring als het vandaag mislukt.

Merci!
kimba

Re: Schooltreinkaart

Bericht door kimba »

niksnoppesnada schreef:Bedankt voor alle antwoorden! Ik ga vandaag eens proberen voor de campus kaart, die blijkt goedkoper te zijn (ik moet in augustus ook al twee keer retour reizen). Ik ga eerst eens zo'n schoolattest halen.
Als het niet lukt vraag ik het aan mijn werkgever, maar het liefst zou ik ze natuurlijk geen extra kosten geven. Ik had al eens gevraagd bij het uitzendbureau, die zeiden dat er een kleine reiskostenvergoeding zou zijn, die waarschijnlijk niet alles zou dekken. Dus misschien dat ik daar nog eens langsspring als het vandaag mislukt.

Merci!
Bij mij was die +-0,12 per km (afstand over de weg).
Reken ook 4,7 E voor de aanmaak van een "moederkaart" met pasfoto de eerste keer
Minimeid

Re: Schooltreinkaart

Bericht door Minimeid »

Hallo,

Ik studeer in Aalst en woon in heldergem, maar soms moet ik naar Brussel, maar hiervan krijg ik geen attest.

Mag ik dan een campuskaart voor traject Burst-Brussel kopen?

En indien dit niet mag, mag ik dan een campuskaart kopen voor het traject Aalst-Brussel?

Ik heb ergens gelezen dat ze niet kijken naar je thuisadres, enkel naar het adres van je school. ( en mijn school ligt in Aalst dusjah).

Alvast bedankt.

Groetjes
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Schooltreinkaart

Bericht door Steven »

wat is soms naar brussel gaan? als die frequentie te laag is heeft het zo al weinig zin hiervoor een campuskaart te voorzien. de ritten van een campuskaart zijn maar beperkt geldig.
Plaats reactie