Treinvertragingen NMBS

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
stijnh

Treinvertragingen NMBS

Bericht door stijnh »

Hallo,

Ik vroeg mij of er een site bestaat waar je de treinvertraging kunt vinden.

Ik had gelezen dat er een site "Passengersweb" zou bestaan, alleen vind ik deze niet ?

Bedankt
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Treinvertragingen NMBS

Bericht door stefanic »

Passengersweb is een INTRAWEB-site, enkel toegankelijk voor NMBS-personeel. Dit is het equivalent van Artweb voor Infrabel-personeel.
Voor 'buitenstaanders' zijn deze interne websites niet toegankelijk...
spoorwegrealist
groentje
Berichten: 7281
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Treinvertragingen NMBS

Bericht door groentje »

Stefanic heeft gelijk, het is uitsluitend intern raadpleegbaar. Dat is overigens spijtig te noemen, hoe weinig gebruiksvriendelijk die ook te noemen (je moet de treinnummers kennen), het zou ook voor de geïnteresseerde reiziger een handig hulpmiddel kunnen zijn...
jan_olieslagers
Berichten: 3524
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Treinvertragingen NMBS

Bericht door jan_olieslagers »

Toen ik onlangs mocht gaan pinten pakken met de ex-collegae van de spoor-ICT heb ik daar "inter poculam" vernomen dat Artweb eerlang algemeen beschikbaar zou worden, dus ook naar het brede publiek toe. Maar uiteraard is dit slechts een informeel gerucht dat allesbehalve zeker is, laat staan dat er datums zouden genoemd worden....
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
groentje
Berichten: 7281
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Treinvertragingen NMBS

Bericht door groentje »

Ik vermoed dat eerder Passengerweb zal worden vrijgegeven, gezien het feit dat Artweb zelfs voor NMBS wordt afgeschermd (het is een Infrabelprogramma).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinvertragingen NMBS

Bericht door Steven »

Ik schat dat ze eerder een nieuwe toepassing lanceren, uiteindelijk staat er voor de meeste mensen ook enorm veel overbodige info op die programma's. De mensen hebben totaal niets aan punten langs een spoorlijn die met de naam van een sein of vertakking aangeduid worden. In deze toepassing kan men dan de info laten verschijnen die noodzakelijk is, deze info zal dan automatisch ingevoegd worden door artweb, zo werkt het trouwens ook met passengerweb dat zijn info opvraagt via artweb.
Plaats reactie