Voorwaarden campuskaart? Thuis - stageplaats?

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Eboards

Voorwaarden campuskaart? Thuis - stageplaats?

Bericht door Eboards »

Hallo medependelaars/NMBS-personeel

Ik heb even een vraagje voor jullie vooraleer ik aan het loket inlichtingen ga vragen. Ik vind er niets specifieker over op de site van de NMBS.

Mijn situatie:
Ik ben 20 jaar en woon in Beernem. Ik ga in Brussel naar school en pendel elke dag op en af.
Mijn schooltreinkaart is zone Brugge - zone Brussel, omdat ik zo meer treinen heb (overstappen in Gent én Brugge). Dit heb ik dus op zak, samen met een MIVB-abonnement.

In het tweede semester ga ik op stage: naar Leuven en Antwerpen.
Voor mijn stage in Leuven ga ik daar op kot, mijn kot is al geregeld.
Nu vroeg ik me af of ik in aanmerking kom voor een campuskaart Beernem - Leuven (schooltreinkaart Brugge - Brussel is dan afgelopen). Ik heb een attest van mijn school in Brussel. Daar vertellen ze mij echter dat ik niet in aanmerking kom voor een campuskaart, omdat dit alleen kan van/naar de bestemming waar de school gevestigd is. Ik zou een Go Pass moeten gebruiken. Een paar Go Pass'en + kot maakt het duur. Dus vraag ik me af of er toch geen goedkopere oplossingen zijn. :D
Is het misschien mogelijk om meerdere campuskaarten aan te vragen? Beernem - Brussel en Brussel - Leuven dus... dan is een van de bestemmingen wel mijn campusstad. Het blijft goedkoper dan Go Passjes.

Ik doe ook twee weken stage in Antwerpen. Aangezien die periode nog binnen de geldigheid van mijn schooltreinkaart Brugge - Brussel valt (tot en met maart), zou ik daarvoor een campuskaart Gent - Antwerpen willen aanvragen, dus met het attest van mijn school in Brussel. Ik hoop dus dat ik wel in aanmerking kom voor een campuskaart, want hier zou ik dat truukje niet kunnen toepassen... of ik zou al een omweg moeten maken: Gent - Brussel en Brussel - Antwerpen :?
Dan is het misschien voordeliger om op hotel/jeugdherberg te gaan: veel pendeltijd gespaard.

Daarenboven zou ik voor de tiental examendagen in juni (wanneer mijn schooltreinkaart Brugge - Brussel dus al afgelopen is), ook nog een campuskaart willen aanvragen, aangezien me dit ook goedkoper uitkomt. Dit zou dus moeten lukken.

Verder heb ik ook nog een De Lijn abonnement nodig. Ik heb al een vijftal inschrijvingsattesten voor Openbaar Vervoer van school aangevraagd.

Dat wordt dus pasfoto's laten nemen :D
Maar wie loopt er nu met vier/vijf of meer (ik ben de tel kwijt) moederkaarten rond :?
Wat denken jullie ervan? Niemand anders met dit probleem?

Ik heb het al heel wat mensen gevraagd, maar vaak met tegenstrijdige antwoorden. Ik ben dus nog niet naar een NMBS-loket geweest.
kimba

Re: Voorwaarden campuskaart? Thuis - stageplaats?

Bericht door kimba »

Hier (http://www.hgbtf.net/viewforum.php?f=14) heb ik ook al wat rondgevraagd en daaruit kwam dat in de voorwaarden (bundel I, blz.24 (site NMBS)) staat dat een van de 2 stations moet liggen in de stad waar je studeert.
Ikzelf heb ook een tweede campuskaart tussen 2 stations.
Deze heb ik zo gekozen dat ik er zowel kan geraken via bv. Antwerpen als langs Gent. Vanaf 111 km betaal je gewoon een forfaitair bedrag.

...Al lijken meerdere campuskaarten nog de gemakkelijkste optie...
PS: die pasfoto's mogen gerust ook zelfgemaakte zijn tegen een witte achtergrond en op fotopapier afgedrukt, veel goedkoper :D
Eboards

Re: Voorwaarden campuskaart? Thuis - stageplaats?

Bericht door Eboards »

Ik heb je topic eventjes doorgenomen. Dus dan neem ik voor mijn stage in Leuven gewoon twee campuskaarten: Brugge - Brussel en Brussel - Leuven. En voor Antwerpen misschien een schooltreinkaart Gent - Antwerpen van een maand (10 euro uitgespaard i.v.m. Go Pass)? Mijn twee weken vallen net in één maand (oef). Of is daar ook een attest nodig van een school gelegen in één van de bestemmingen?

Ik vind het ingewikkeld :D Wel handig om het schriftelijk te kunnen uitleggen op dit forum :D
kimba schreef:...Al lijken meerdere campuskaarten nog de gemakkelijkste optie...
PS: die pasfoto's mogen gerust ook zelfgemaakte zijn tegen een witte achtergrond en op fotopapier afgedrukt, veel goedkoper :D
Haha, ja 't zal nodig zijn denk ik :lol:

Bedankt voor je reactie Kimba!
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Voorwaarden campuskaart? Thuis - stageplaats?

Bericht door treinbruno »

ge moet u nie schamen, ik loop ook met 6 campuskaarten + schooltreinkaart rond :mrgreen:

misschien eens proberen zonder attest want ze letten er niet zo heel erg op soms :)
Afbeelding
Eboards

Re: Voorwaarden campuskaart? Thuis - stageplaats?

Bericht door Eboards »

Haha, amai :D :D :D

Ik ga alleszins eerst één Brugge - Leuven vragen, wie weet.
Attesten genoeg, alleen niet de juiste :D
kimba

Re: Voorwaarden campuskaart? Thuis - stageplaats?

Bericht door kimba »

treinbruno schreef:ge moet u nie schamen, ik loop ook met 6 campuskaarten + schooltreinkaart rond :mrgreen:

misschien eens proberen zonder attest want ze letten er niet zo heel erg op soms :)
En op meerdere plaatsen proberen (keuze genoeg op uw traject) /D
Eboards

Re: Voorwaarden campuskaart? Thuis - stageplaats?

Bericht door Eboards »

Zal ik zeker doen :D
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Voorwaarden campuskaart? Thuis - stageplaats?

Bericht door Joris »

Hallo,
treinbruno schreef:misschien eens proberen zonder attest want ze letten er niet zo heel erg op soms :)
Toch wel helaas...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Plaats reactie