Brussel - Basel via Parijs.

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
K V B
Berichten: 3322
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Brussel - Basel via Parijs.

Bericht door K V B »

Hallo,

Van Brussel naar Zwitserland kan je ook via Parijs rijden. Thalys Brussel - Parijs en dan TGV Lyria Parijs - Basel. Paris Nord - Paris Est is in een 20 minuutjes prima te doen.

De NMBS heeft hier een speciaal combi tarief voor. Een Thalys ticket Brussel(EBS) - Parijs aan Thalys "Connexion Lyria" tarief kost 44,-. Dat moet je tezamen met een Lyria ticket "Connexion Thalys" kopen, maar daarvan kan ik op de NMBS site de prijs niet achterhalen. Weet iemand dat?
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Brussel - Basel via Parijs.

Bericht door rvdborgt »

K V B schreef:Van Brussel naar Zwitserland kan je ook via Parijs rijden. Thalys Brussel - Parijs en dan TGV Lyria Parijs - Basel. Paris Nord - Paris Est is in een 20 minuutjes prima te doen.

De NMBS heeft hier een speciaal combi tarief voor. Een Thalys ticket Brussel(EBS) - Parijs aan Thalys "Connexion Lyria" tarief kost 44,-. Dat moet je tezamen met een Lyria ticket "Connexion Thalys" kopen, maar daarvan kan ik op de NMBS site de prijs niet achterhalen. Weet iemand dat?
Brussel - Parijs zonder EBS is zelfs maar 40 euro. De NMBS biedt deze tarueven zo te zien niet aan via de boekingsmodule. Maar we kunnen het misschien wel een beetje afschatten: Het vol tarief op Parijs - Basel is volgens de boekingsmodule van de NMBS 87 euro, voor Thalys Brussel - Parijs is dat 86 euro. Als de korting ongeveer hetzelfde is, dan zou je verwachten dat een Lyria-ticket "Connexion Thalys" ook ongeveer 40 euro is. Maar ik geef geen garanties dat dit klopt...
Je kunt het eventueel de klantendienst eens vragen.

Groetjes,
Rian
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Brussel - Basel via Parijs.

Bericht door groentje »

Bon, nu dit topic toch is opgespit, heb je het kunnen uitproberen, K V B?
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Brussel - Basel via Parijs.

Bericht door rvdborgt »

groentje schreef:Bon, nu dit topic toch is opgespit, heb je het kunnen uitproberen, K V B?
Ik heb net deze tickets gekocht. Voor de Thalys Brussel - Parijs kost "Connexion Lyria" inderdaad 40 euro (vanaf morgen 44); voor de TGV Parijs - Basel kost "Connexion Thalys" 44 euro (vanaf morgen: geen idee). Beschikbaarheid is goed: in de Thalys zit dit in hetzelfde contingent als het vol tarief; in de TGV niet, maar ondanks dat de NMBS op Basel - Parijs verder alleen nog maar vol tarief had, kon dit tarief geboekt worden.

Groetjes,
Rian
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Brussel - Basel via Parijs.

Bericht door kika »

Zijn deze tickets ook verkrijgbaar via DB?

(Als ik in het Reisezentrum vragen stel over kaartjes naar of in Frankrijk of België wordt ik zowat neergebliksemt)
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Brussel - Basel via Parijs.

Bericht door rvdborgt »

kika schreef:Zijn deze tickets ook verkrijgbaar via DB?

(Als ik in het Reisezentrum vragen stel over kaartjes naar of in Frankrijk of België wordt ik zowat neergebliksemt)
Nee, alleen via NMBS.

Voor tariefinformatie van DB, zie:
http://www.bahn.de/p/view/home/agb/agb_ ... ngen.shtml
Vooral de "Sonderbestimmungen für die Verbindungen zwischen bestimmten Ländern" zijn interessant. Ik geef geen directe URL naar die PDF, want die verandert om de zoveel tijd.

Groetjes,
Rian
K V B
Berichten: 3322
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Brussel - Basel via Parijs.

Bericht door K V B »

rvdborgt schreef:
groentje schreef:Bon, nu dit topic toch is opgespit, heb je het kunnen uitproberen, K V B?
Ik heb net deze tickets gekocht. Voor de Thalys Brussel - Parijs kost "Connexion Lyria" inderdaad 40 euro (vanaf morgen 44); voor de TGV Parijs - Basel kost "Connexion Thalys" 44 euro (vanaf morgen: geen idee). Beschikbaarheid is goed: in de Thalys zit dit in hetzelfde contingent als het vol tarief; in de TGV niet, maar ondanks dat de NMBS op Basel - Parijs verder alleen nog maar vol tarief had, kon dit tarief geboekt worden.
Bedankt voor de info. Ik ga eens informeren of ik dit ook in Bern kan krijgen.
K V B
Berichten: 3322
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Brussel - Basel via Parijs.

Bericht door K V B »

K V B schreef:
rvdborgt schreef:
groentje schreef:Bon, nu dit topic toch is opgespit, heb je het kunnen uitproberen, K V B?
Ik heb net deze tickets gekocht. Voor de Thalys Brussel - Parijs kost "Connexion Lyria" inderdaad 40 euro (vanaf morgen 44); voor de TGV Parijs - Basel kost "Connexion Thalys" 44 euro (vanaf morgen: geen idee). Beschikbaarheid is goed: in de Thalys zit dit in hetzelfde contingent als het vol tarief; in de TGV niet, maar ondanks dat de NMBS op Basel - Parijs verder alleen nog maar vol tarief had, kon dit tarief geboekt worden.
Bedankt voor de info. Ik ga eens informeren of ik dit ook in Bern kan krijgen.
Heb net kaartjes voor Basel - Brussel (EBS) en terug gekocht. De "Connexion Lyria" en "Connexion Thalys" biljetten worden ook door de SBB verkocht. Connection Lyria Parijs - Brussel EBS kost 76,- CHF, dat is momenteel 50,25 EURO. (In België kost die 49,- de SBB fixeerd echter de Euro - CHF wisselkoers maar een keer per jaar, en de Euro is weer eens wat gezakt.)
Voor Basel - Parijs waren geen Conenxion Thalys biljetten meer beschikbaar. Deze treinverbinding is een stuk populairder dan de SNCF en de SBB verwacht hadden. (Lyria heeft 13 bijkomende TGV's bestelt. ik zie Basel - Parijs nog wel eens naar een uurdienst gaan.) Maar ik kon nog een ticket aan "Pass" tarief kopen, omdat ik een GA heb. Dat kwam dan op 107,- CHF, of 70,75 Euro. Totaal enkel reis dus 121,-
Ter vergelijking: Met de EC kost het enkele reis, normaal tarief 85,40 Euro. Echter de EC is niet echt een aangename trein, en de dienstregeling is voor mij ook niet echt bruikbaar.
Plaats reactie