Wat te doen voor stage?

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Bolteh

Wat te doen voor stage?

Bericht door Bolteh »

Ik woon en studeer in het Gentse en vanaf maandag heb ik de komende 2 maanden stage in Brussel. Na wat rond te kijken op de site van de NMBS bleek dat de Schooltreinkaart wel de goedkoopste oplossing is.

Ik heb mijn attesten van inschrijving op school in Gent enz (en een stagecontract met het bedrijf in Brussel) en ben er gisteren mee naar Gent Sint-Pieters gegaan om daar zo'n Schooltreinkaart te kopen. Maar toen ik aan de loketten vroeg voor een Schooltreinkaart, vroeg die kerel aan de kassa hoe oud ik was (23) en zei daarna dat ik het met een Go Pass zou moeten doen. Ik bleef maar hameren op de Schooltreinkaart en hij bleef maar hameren op de Go Pass.

Gisteravond keek ik dan nog eens op de site van de NMBS om eventueel zo'n Schooltreinkaart te bestellen via hun site, maar daar blijkt die niet in de online winkel beschikbaar te zijn oO


Dus, wat doe ik nu het best? Ik heb geen zin om elke week een Go Pass te kopen en zo voor 2 maand om en bij de 400 euro te betalen :/
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Wat te doen voor stage?

Bericht door Steven »

een nieuwe dag aan het loket proberen, kan zijn dat de bewuste bediende niet volledig op de hoogte was van wat kan en niet kan. Niet iedereen doet zijn werk altijd even goed (hoe jammer dat ook mag zijn). Ik hoop voor u dat je het in orde krijgt.
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Wat te doen voor stage?

Bericht door rvdborgt »

Bolteh schreef:Ik woon en studeer in het Gentse en vanaf maandag heb ik de komende 2 maanden stage in Brussel. Na wat rond te kijken op de site van de NMBS bleek dat de Schooltreinkaart wel de goedkoopste oplossing is.

Ik heb mijn attesten van inschrijving op school in Gent enz (en een stagecontract met het bedrijf in Brussel) en ben er gisteren mee naar Gent Sint-Pieters gegaan om daar zo'n Schooltreinkaart te kopen. Maar toen ik aan de loketten vroeg voor een Schooltreinkaart, vroeg die kerel aan de kassa hoe oud ik was (23) en zei daarna dat ik het met een Go Pass zou moeten doen. Ik bleef maar hameren op de Schooltreinkaart en hij bleef maar hameren op de Go Pass.

Dus, wat doe ik nu het best? Ik heb geen zin om elke week een Go Pass te kopen en zo voor 2 maand om en bij de 400 euro te betalen :/
Nog een keer proberen aan het loket, bij iemand anders. Werkt dat niet, dan direct klagen bij de NMBS en de meerkosten verhalen bij de klantendienst. Indien nodig doorgaan naar de Ombudsman. Je hebt immers gewoon recht op dat tarief - precies voor dit soort gevallen is dat abonnement bedoeld.

Maar ik vermoed dat een andere lokettist voldoende is (ik heb ook wel eens een vergelijkbaar geval meegemaakt, toen ging het om een abonnement tot de grens dat een loketist weigerde af te geven). Het beste nog vandaag, want morgen gaan de prijzen omhoog. Mocht je je abonnement pas morgen kunnen kopen, dan kun je ook die meerkosten terugvragen.

Groetjes,
Rian
Bolteh

Re: Wat te doen voor stage?

Bericht door Bolteh »

Ik was van plan deze middag nog eens te gaan. Moet ik gewoon aan de loketten zijn, of kan Travel Centre ook?


Oh enneuh, heb ik hier een pasfoto voor van doen?
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Wat te doen voor stage?

Bericht door treinbruno »

gewoon naar ander loket gaan :)
heb ook al gehad dat loketist me een campuskaart weigerde te geven omdat ik geen atest heb, maar dat moet niet onder de 18 :D

(waar kun je trouwens de prijs zien voor een campuskaart tot een grenspunt :shock: :D
best handig :) )
Afbeelding
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Wat te doen voor stage?

Bericht door rvdborgt »

Bolteh schreef:Ik was van plan deze middag nog eens te gaan. Moet ik gewoon aan de loketten zijn, of kan Travel Centre ook?
Kan allebei.
Bolteh schreef:Oh enneuh, heb ik hier een pasfoto voor van doen?
Het is een gewoon trajectabonnement (met een speciale prijs natuurlijk), dus je hebt een pasfoto nodig voor de stamkaart.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie