Treinen op 30 April in Belgie

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
DutchSpotter

Treinen op 30 April in Belgie

Bericht door DutchSpotter »

Geachte mede trein fanaten,

Gisteren, 13 April heb ik een rondje spotten in Belgie gedaan en heb weinig treinen gezien. Klopt het dat de treinen gisteren op zondag dienstregeling reden vanwege het paasweekeinde?

Ik heb gisteren oa bij de bocht van Ekeren geweest en heb daar bijna 2 uur gestaan zonder maar een goederentrein te zien (15:30 tot 17:30). Ook ben ik in Antwerpen bij het Vliegveld Deurne airport een uur gestaan en heb twee treinen gezien (geen goederen).

Nu had ik nog een vraag, zoals bekend is het op 30 April Koninginnedag in Nederland en mijn vraag is of de goederentreinen in Belgie op deze datum dan wel rijden. Mocht dit dan wel het geval zijn dan doe ik op deze dag nog een poging.

Vriendelijke Groet,
Martijn
Dietrich

Re: Treinen op 30 April in Belgie

Bericht door Dietrich »

Gisteren was een officiele feestdag en op zulke dagen geldt de weekenddienstregeling.

Als een Nederlandse feestdag geen feestdag is in België dan rijden de reizigerstreinen hier uiteraard zoals de gewone regeling (week of weekend naargelang de dag).
Hans

Re: Treinen op 30 April in Belgie

Bericht door Hans »

30 April is in België niet meer dan een gewone werkdag, dus ik denk dat je dan wel een normale dienstregeling kan verwachten (1 mei natuurlijk niet).
celtjan

Re: Treinen op 30 April in Belgie

Bericht door celtjan »

IDD. De reizigerstreinen zullen als op een normale weekdag rijden.
En bij mooi meer (net zoals gisteren) zullen er naar/van naar de kust ook wel extra treinen rijden.
Overdag zouden de goederentreinen ook normaal moeten rijden. 's nachts weet ik het niet zeker.

Tip! normaalgezien zou je met een verminderde prijs moeten kunnen reizen met het weekendbiljet.
(= een verlengt weekeinde). > Toch best eens informeren!
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Re: Treinen op 30 April in Belgie

Bericht door Henk »

celtjan schreef:Tip! normaalgezien zou je met een verminderde prijs moeten kunnen reizen met het weekendbiljet.
(= een verlengt weekeinde). > Toch best eens informeren!
Zoals in een eerdere reactie stond, 30 april is in België nog een gewone werkdag. Het binnenlandse weekendbiljet is dan pas geldig vanaf 19.01 uur (de vooravond van een feestdag, in casu 1 mei). Die verlengde geldigheidsperiodes kan je nalezen op http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/ticke ... index1.php. Vanuit Nederland is het 'Benelux weekend' wegens Koninginnedag wel al te krijgen op donderdag 30/4, dat kan je uittesten op http://onlineboeken.nshispeed.nl/microtips.
Plaats reactie