tgv naar frankrijk

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
suzanne_dc

tgv naar frankrijk

Bericht door suzanne_dc »

Weet iemand hoe je aan een goedkoop ticket voor de tgv naar frankrijk kan geraken.

Naar het schijnt zijn er een beperkt aantal plaatsen die aan 50 euro aangeboden worden, en dit 3 maand voor reisdatum.

Ik heb dit geprobeerd zo een ticket on-line te bestellen maar het was altijd duurder.

Heeft iemand zo een ticket al gekocht en weet hoe je eraan geraakt?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: tgv naar frankrijk

Bericht door Steven »

Meestal zal je voor dergelijke promoties het best aan een loket gediend zijn.
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: tgv naar frankrijk

Bericht door rvdborgt »

suzanne_dc schreef:Weet iemand hoe je aan een goedkoop ticket voor de tgv naar frankrijk kan geraken.

Naar het schijnt zijn er een beperkt aantal plaatsen die aan 50 euro aangeboden worden, en dit 3 maand voor reisdatum.

Ik heb dit geprobeerd zo een ticket on-line te bestellen maar het was altijd duurder.

Heeft iemand zo een ticket al gekocht en weet hoe je eraan geraakt?
Op de rechtstreekse TGV's naar Zuid-Frankrijk is de laagste prijs 25 euro enkele reis:
http://alg_voorw.b-rail.be/pdf/NL0304006000%20TGV%20Brus_Frankr%20Prijzen_14122008.pdf
Ik heb eens gekeken in de boekingsmodule van de NMBS (voor Brussel - Marseille) en het blijkt dat dat tarief maar heel, heel erg beperkt beschikbaar is. Ik ben begonnen te kijken vanaf 10 augustus op de 3 rechtstreekse TGV's en de eerste dag dat ik zo'n aanbieding zag, was op maandag 17 augustus, op de trein van 12:10 en 15:09. Enkele reizen van 54 euro zie je nog wel iets vaker, vaak ook op die 2 treinen, maar niet op de ochtendtrein. 18 augustus is vandaag nog niet boekbaar, dus je moet er zeer waarschijnlijk op de eerste dag bij zijn. Ik zie trouwens nergens meer reclame voor deze lage tarieven. Dat zou waarschijnlijk juridisch ook niet door de beugel kunnen: geadverteerde prijzen moeten immers een bepaalde minimumbeschikbaarheid hebben en een beschikbaarheid die zich beperkt tot 3 maanden vooruit boeken voldoet daar hoogstwaarschijnlijk niet aan.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie