Rollen omgekeerd!
Rollen omgekeerd!
Sinds een aantal weken zijn er wat wijzigingen opgetreden in het station van Brugge, ivm de reizigersdienst.
De IC A Oostende - Eupen heeft al die jaren het recht gehad om op het snelspoor Brugge te mogen binnenrijden en verlaten, aan 120 km/u dus (spoor 9)!
De IC G Oostende - Antwerpen-Centraal dan, die zich op vijf minuten achter de IC A bevindt, wer altijd op één van de zijsporen binnengehaald (voor de werken was dit op spoor 7).
Maar sinds kort zijn de rollen omgekeerd! De IC A wordt nu aan 40 km/u op spoor 4 binnengehaald, terwijl de IC G het voorrecht bekomen heeft om op spoor 9 aan 120 km/u te mogen arriveren!
In de andere richting is het ook veranderd. De IC G Antwerpen-Centraal - Oostende zit dan op vijf minuten voor de IC A Eupen - Oostende. Normaal werden die altijd achtereenvolgens op het snelspoor (spoor 10) ontvangen. Maar doordat de IC A soms wat vroeger is (meestal), moest die dan voor het rode inrijsein wachten tot de IC G van spoor 10 weg was. Sinds kort wordt de IC A nu ook via de zijsporen binnengehaald!
Misschien een vraagje voor 't Seinerke! Waarom komt de IC G nu op de 9 toe ipv de IC A?
De IC A Oostende - Eupen heeft al die jaren het recht gehad om op het snelspoor Brugge te mogen binnenrijden en verlaten, aan 120 km/u dus (spoor 9)!
De IC G Oostende - Antwerpen-Centraal dan, die zich op vijf minuten achter de IC A bevindt, wer altijd op één van de zijsporen binnengehaald (voor de werken was dit op spoor 7).
Maar sinds kort zijn de rollen omgekeerd! De IC A wordt nu aan 40 km/u op spoor 4 binnengehaald, terwijl de IC G het voorrecht bekomen heeft om op spoor 9 aan 120 km/u te mogen arriveren!
In de andere richting is het ook veranderd. De IC G Antwerpen-Centraal - Oostende zit dan op vijf minuten voor de IC A Eupen - Oostende. Normaal werden die altijd achtereenvolgens op het snelspoor (spoor 10) ontvangen. Maar doordat de IC A soms wat vroeger is (meestal), moest die dan voor het rode inrijsein wachten tot de IC G van spoor 10 weg was. Sinds kort wordt de IC A nu ook via de zijsporen binnengehaald!
Misschien een vraagje voor 't Seinerke! Waarom komt de IC G nu op de 9 toe ipv de IC A?
je zou is moeten zien hoeveel er nog op die affiches staan te kijken ook al staat op de schermen aangekondigd dat er daar geen perrons op vermeld zijn, dat wat ze op de schermen zien geloven ze niet altijd preciesWover schreef:zolang er televisies zijn die het juiste perron aanduiden is het toch niet zo erg
Niet overal waar zo'n gele affiche hangt, hangt er een scherm. Het is daarom dat ze daarop kijken. Maar als je inderdaad wat zoekt, vindt je wel een scherm met veel juistere informatie.Steven schreef:je zou is moeten zien hoeveel er nog op die affiches staan te kijken ook al staat op de schermen aangekondigd dat er daar geen perrons op vermeld zijn, dat wat ze op de schermen zien geloven ze niet altijd preciesWover schreef:zolang er televisies zijn die het juiste perron aanduiden is het toch niet zo erg
Dat zou ook nog een goed idee zijn voor de Brusselse NZV...Steven schreef:wees blij dat je niet in Namen zit, in dat station vermelden de affiches tot december zelfs geen perronnummers meer. Door de werken aldaar veranderd er de situatie bijna wekelijks en het zou wat zot zijn om alle weken nieuwe affiches met de juiste perrons af te drukken en op te hangen
waarom dat? gaan we de franse toer op zoals in parijs waar uw perron maar een paar minuten voor het vertrek op het scherm komtKris schreef:Dat zou ook nog een goed idee zijn voor de Brusselse NZV...Steven schreef:wees blij dat je niet in Namen zit, in dat station vermelden de affiches tot december zelfs geen perronnummers meer. Door de werken aldaar veranderd er de situatie bijna wekelijks en het zou wat zot zijn om alle weken nieuwe affiches met de juiste perrons af te drukken en op te hangen
Ik bedoel hier niet het (slechte) Franse systeem mee maar het huidige systeem maar dan zonder de spooraanduidingen op de gele affiches.Steven schreef:waarom dat? gaan we de franse toer op zoals in parijs waar uw perron maar een paar minuten voor het vertrek op het scherm komtKris schreef:Dat zou ook nog een goed idee zijn voor de Brusselse NZV...Steven schreef:wees blij dat je niet in Namen zit, in dat station vermelden de affiches tot december zelfs geen perronnummers meer. Door de werken aldaar veranderd er de situatie bijna wekelijks en het zou wat zot zijn om alle weken nieuwe affiches met de juiste perrons af te drukken en op te hangen
Het zou de reizigers misschien iets gemakkelijker kunnen maken om hun spoor te vinden als er evt. werken zijn in een van de NZV-stations.
-> zoals in Namen dus
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
- Locatie: Brugge
Re: Rollen omgekeerd!
[quote="Trainspotterke"]Sinds een aantal weken zijn er wat wijzigingen opgetreden in het station van Brugge, ivm de reizigersdienst.
De IC A Oostende - Eupen heeft al die jaren het recht gehad om op het snelspoor Brugge te mogen binnenrijden en verlaten, aan 120 km/u dus (spoor 9)!
De IC G Oostende - Antwerpen-Centraal dan, die zich op vijf minuten achter de IC A bevindt, wer altijd op één van de zijsporen binnengehaald (voor de werken was dit op spoor 7).
Maar sinds kort zijn de rollen omgekeerd! De IC A wordt nu aan 40 km/u op spoor 4 binnengehaald, terwijl de IC G het voorrecht bekomen heeft om op spoor 9 aan 120 km/u te mogen arriveren!
In de andere richting is het ook veranderd. De IC G Antwerpen-Centraal - Oostende zit dan op vijf minuten voor de IC A Eupen - Oostende. Normaal werden die altijd achtereenvolgens op het snelspoor (spoor 10) ontvangen. Maar doordat de IC A soms wat vroeger is (meestal), moest die dan voor het rode inrijsein wachten tot de IC G van spoor 10 weg was. Sinds kort wordt de IC A nu ook via de zijsporen binnengehaald!
Misschien een vraagje voor 't Seinerke! Waarom komt de IC G nu op de 9 toe ipv de IC A?[/quote]
ok, dit misschien:
de aansluitingen verlopen vlotter
&
de kruisingen worden vermeden.
komende van Oostende:
de "Eupen" loopt binnen op de vier, de treintjes komende van Zeebrugge ('52) & Kortrijk ('53) lopen binnen op de drie & de vijf (denk ik, werk maar af & toe op blok 52), dus de aansluiting verloopt beter dan dat de "Eupen" op de negen staat.
Plus door dat ie op de vier staat kunnen we zonder problemen buitenrijden (en eventueel "vluchten" via traagspoor (50 A/5)) richting Gent, dus geen kruising met eventueel de "Eupen-Oostende".
komende van Gent:
de "Eupen-Oostende" komt nu op de vier binnen zodat de aansluitingen naar Zeebrugge (vertrek '09) & Kortrijk (vertrek '07) (+ Blankenberge & Knokke in de spits) vlotter verlopen.
En doordat ie via traagspoor (L 50 A/5) binnenkomt vermijden we de kruising met de Oostende-Eupen.
Grtn
De IC A Oostende - Eupen heeft al die jaren het recht gehad om op het snelspoor Brugge te mogen binnenrijden en verlaten, aan 120 km/u dus (spoor 9)!
De IC G Oostende - Antwerpen-Centraal dan, die zich op vijf minuten achter de IC A bevindt, wer altijd op één van de zijsporen binnengehaald (voor de werken was dit op spoor 7).
Maar sinds kort zijn de rollen omgekeerd! De IC A wordt nu aan 40 km/u op spoor 4 binnengehaald, terwijl de IC G het voorrecht bekomen heeft om op spoor 9 aan 120 km/u te mogen arriveren!
In de andere richting is het ook veranderd. De IC G Antwerpen-Centraal - Oostende zit dan op vijf minuten voor de IC A Eupen - Oostende. Normaal werden die altijd achtereenvolgens op het snelspoor (spoor 10) ontvangen. Maar doordat de IC A soms wat vroeger is (meestal), moest die dan voor het rode inrijsein wachten tot de IC G van spoor 10 weg was. Sinds kort wordt de IC A nu ook via de zijsporen binnengehaald!
Misschien een vraagje voor 't Seinerke! Waarom komt de IC G nu op de 9 toe ipv de IC A?[/quote]
ok, dit misschien:
de aansluitingen verlopen vlotter
&
de kruisingen worden vermeden.
komende van Oostende:
de "Eupen" loopt binnen op de vier, de treintjes komende van Zeebrugge ('52) & Kortrijk ('53) lopen binnen op de drie & de vijf (denk ik, werk maar af & toe op blok 52), dus de aansluiting verloopt beter dan dat de "Eupen" op de negen staat.
Plus door dat ie op de vier staat kunnen we zonder problemen buitenrijden (en eventueel "vluchten" via traagspoor (50 A/5)) richting Gent, dus geen kruising met eventueel de "Eupen-Oostende".
komende van Gent:
de "Eupen-Oostende" komt nu op de vier binnen zodat de aansluitingen naar Zeebrugge (vertrek '09) & Kortrijk (vertrek '07) (+ Blankenberge & Knokke in de spits) vlotter verlopen.
En doordat ie via traagspoor (L 50 A/5) binnenkomt vermijden we de kruising met de Oostende-Eupen.
Grtn
Re: Rollen omgekeerd!
beide komen dus op de vier en kunnen dus niet gelijktijdig in het stations staan, als ze dan toch beide gelijk zouden aankomen (doordat oostende eupen dus gewoon een kleine 10 min vertraging zou moeten hebben) dan moet je gaan veranderen van perron om geen van beide te moeten laten wachten't Seinerke schreef:komende van Oostende:
de "Eupen" loopt binnen op de vier, de treintjes komende van Zeebrugge ('52) & Kortrijk ('53) lopen binnen op de drie & de vijf (denk ik, werk maar af & toe op blok 52), dus de aansluiting verloopt beter dan dat de "Eupen" op de negen staat.
Plus door dat ie op de vier staat kunnen we zonder problemen buitenrijden (en eventueel "vluchten" via traagspoor (50 A/5)) richting Gent, dus geen kruising met eventueel de "Eupen-Oostende".
komende van Gent:
de "Eupen-Oostende" komt nu op de vier binnen zodat de aansluitingen naar Zeebrugge (vertrek '09) & Kortrijk (vertrek '07) (+ Blankenberge & Knokke in de spits) vlotter verlopen.
En doordat ie via traagspoor (L 50 A/5) binnenkomt vermijden we de kruising met de Oostende-Eupen.
Grtn
Re: Rollen omgekeerd!
ok, dit misschien:
de aansluitingen verlopen vlotter
&
de kruisingen worden vermeden.
komende van Oostende:
de "Eupen" loopt binnen op de vier, de treintjes komende van Zeebrugge ('52) & Kortrijk ('53) lopen binnen op de drie & de vijf (denk ik, werk maar af & toe op blok 52), dus de aansluiting verloopt beter dan dat de "Eupen" op de negen staat.
Plus door dat ie op de vier staat kunnen we zonder problemen buitenrijden (en eventueel "vluchten" via traagspoor (50 A/5)) richting Gent, dus geen kruising met eventueel de "Eupen-Oostende".
komende van Gent:
de "Eupen-Oostende" komt nu op de vier binnen zodat de aansluitingen naar Zeebrugge (vertrek '09) & Kortrijk (vertrek '07) (+ Blankenberge & Knokke in de spits) vlotter verlopen.
En doordat ie via traagspoor (L 50 A/5) binnenkomt vermijden we de kruising met de Oostende-Eupen.
Grtn[/quote]
Dat dacht ik ook, want altijd wanneer ik met de IC A aankom in Brugge moet ik altijd lopen naar de L-trein naar Kortrijk en nu moet ik enkel naar de andere kant van het perron.
de aansluitingen verlopen vlotter
&
de kruisingen worden vermeden.
komende van Oostende:
de "Eupen" loopt binnen op de vier, de treintjes komende van Zeebrugge ('52) & Kortrijk ('53) lopen binnen op de drie & de vijf (denk ik, werk maar af & toe op blok 52), dus de aansluiting verloopt beter dan dat de "Eupen" op de negen staat.
Plus door dat ie op de vier staat kunnen we zonder problemen buitenrijden (en eventueel "vluchten" via traagspoor (50 A/5)) richting Gent, dus geen kruising met eventueel de "Eupen-Oostende".
komende van Gent:
de "Eupen-Oostende" komt nu op de vier binnen zodat de aansluitingen naar Zeebrugge (vertrek '09) & Kortrijk (vertrek '07) (+ Blankenberge & Knokke in de spits) vlotter verlopen.
En doordat ie via traagspoor (L 50 A/5) binnenkomt vermijden we de kruising met de Oostende-Eupen.
Grtn[/quote]
Dat dacht ik ook, want altijd wanneer ik met de IC A aankom in Brugge moet ik altijd lopen naar de L-trein naar Kortrijk en nu moet ik enkel naar de andere kant van het perron.