Rollen omgekeerd!

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Trainspotterke

Rollen omgekeerd!

Bericht door Trainspotterke »

Sinds een aantal weken zijn er wat wijzigingen opgetreden in het station van Brugge, ivm de reizigersdienst.

De IC A Oostende - Eupen heeft al die jaren het recht gehad om op het snelspoor Brugge te mogen binnenrijden en verlaten, aan 120 km/u dus (spoor 9)! :wink:
De IC G Oostende - Antwerpen-Centraal dan, die zich op vijf minuten achter de IC A bevindt, wer altijd op één van de zijsporen binnengehaald (voor de werken was dit op spoor 7).

Maar sinds kort zijn de rollen omgekeerd! De IC A wordt nu aan 40 km/u op spoor 4 binnengehaald, terwijl de IC G het voorrecht bekomen heeft om op spoor 9 aan 120 km/u te mogen arriveren! :wink:

In de andere richting is het ook veranderd. De IC G Antwerpen-Centraal - Oostende zit dan op vijf minuten voor de IC A Eupen - Oostende. Normaal werden die altijd achtereenvolgens op het snelspoor (spoor 10) ontvangen. Maar doordat de IC A soms wat vroeger is (meestal), moest die dan voor het rode inrijsein wachten tot de IC G van spoor 10 weg was. Sinds kort wordt de IC A nu ook via de zijsporen binnengehaald! :wink:

Misschien een vraagje voor 't Seinerke! :wink: Waarom komt de IC G nu op de 9 toe ipv de IC A?
1607

Bericht door 1607 »

om de mannen van't stad ook eens iets te gunnen. :lol: :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

wees blij dat je niet in Namen zit, in dat station vermelden de affiches tot december zelfs geen perronnummers meer. Door de werken aldaar veranderd er de situatie bijna wekelijks en het zou wat zot zijn om alle weken nieuwe affiches met de juiste perrons af te drukken en op te hangen
Wover

Bericht door Wover »

zolang er televisies zijn die het juiste perron aanduiden is het toch niet zo erg :)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

in leuven zijn er ook altijd spoorveranderingen :roll: P gelukkig hangen de schermen er nog :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Wover schreef:zolang er televisies zijn die het juiste perron aanduiden is het toch niet zo erg :)
je zou is moeten zien hoeveel er nog op die affiches staan te kijken ook al staat op de schermen aangekondigd dat er daar geen perrons op vermeld zijn, dat wat ze op de schermen zien geloven ze niet altijd precies
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Bericht door Frank »

De schermen tonen enkel de eindbestemming van een trein (en soms nog een groot stations zoals Mechelen ertussen), de affiches tonen alle stops. Misschien ook daarom dat er mensen die affiches bekijken?
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:
Wover schreef:zolang er televisies zijn die het juiste perron aanduiden is het toch niet zo erg :)
je zou is moeten zien hoeveel er nog op die affiches staan te kijken ook al staat op de schermen aangekondigd dat er daar geen perrons op vermeld zijn, dat wat ze op de schermen zien geloven ze niet altijd precies
Niet overal waar zo'n gele affiche hangt, hangt er een scherm. Het is daarom dat ze daarop kijken. Maar als je inderdaad wat zoekt, vindt je wel een scherm met veel juistere informatie.
Kris

Bericht door Kris »

Steven schreef:wees blij dat je niet in Namen zit, in dat station vermelden de affiches tot december zelfs geen perronnummers meer. Door de werken aldaar veranderd er de situatie bijna wekelijks en het zou wat zot zijn om alle weken nieuwe affiches met de juiste perrons af te drukken en op te hangen
Dat zou ook nog een goed idee zijn voor de Brusselse NZV...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Kris schreef:
Steven schreef:wees blij dat je niet in Namen zit, in dat station vermelden de affiches tot december zelfs geen perronnummers meer. Door de werken aldaar veranderd er de situatie bijna wekelijks en het zou wat zot zijn om alle weken nieuwe affiches met de juiste perrons af te drukken en op te hangen
Dat zou ook nog een goed idee zijn voor de Brusselse NZV...
waarom dat? gaan we de franse toer op zoals in parijs waar uw perron maar een paar minuten voor het vertrek op het scherm komt :(
1607

Bericht door 1607 »

ik denk dat die seingevers daar soms ook wel eens in de knoop liggen. :lol: alhoewel zij alles in hun macht hebben he. :roll:
Kris

Bericht door Kris »

Steven schreef:
Kris schreef:
Steven schreef:wees blij dat je niet in Namen zit, in dat station vermelden de affiches tot december zelfs geen perronnummers meer. Door de werken aldaar veranderd er de situatie bijna wekelijks en het zou wat zot zijn om alle weken nieuwe affiches met de juiste perrons af te drukken en op te hangen
Dat zou ook nog een goed idee zijn voor de Brusselse NZV...
waarom dat? gaan we de franse toer op zoals in parijs waar uw perron maar een paar minuten voor het vertrek op het scherm komt :(
Ik bedoel hier niet het (slechte) Franse systeem mee maar het huidige systeem maar dan zonder de spooraanduidingen op de gele affiches.
Het zou de reizigers misschien iets gemakkelijker kunnen maken om hun spoor te vinden als er evt. werken zijn in een van de NZV-stations.
-> zoals in Namen dus
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Re: Rollen omgekeerd!

Bericht door 't Seinerke »

[quote="Trainspotterke"]Sinds een aantal weken zijn er wat wijzigingen opgetreden in het station van Brugge, ivm de reizigersdienst.

De IC A Oostende - Eupen heeft al die jaren het recht gehad om op het snelspoor Brugge te mogen binnenrijden en verlaten, aan 120 km/u dus (spoor 9)! :wink:
De IC G Oostende - Antwerpen-Centraal dan, die zich op vijf minuten achter de IC A bevindt, wer altijd op één van de zijsporen binnengehaald (voor de werken was dit op spoor 7).

Maar sinds kort zijn de rollen omgekeerd! De IC A wordt nu aan 40 km/u op spoor 4 binnengehaald, terwijl de IC G het voorrecht bekomen heeft om op spoor 9 aan 120 km/u te mogen arriveren! :wink:

In de andere richting is het ook veranderd. De IC G Antwerpen-Centraal - Oostende zit dan op vijf minuten voor de IC A Eupen - Oostende. Normaal werden die altijd achtereenvolgens op het snelspoor (spoor 10) ontvangen. Maar doordat de IC A soms wat vroeger is (meestal), moest die dan voor het rode inrijsein wachten tot de IC G van spoor 10 weg was. Sinds kort wordt de IC A nu ook via de zijsporen binnengehaald! :wink:

Misschien een vraagje voor 't Seinerke! :wink: Waarom komt de IC G nu op de 9 toe ipv de IC A?[/quote]

ok, dit misschien:
de aansluitingen verlopen vlotter
&
de kruisingen worden vermeden.

komende van Oostende:
de "Eupen" loopt binnen op de vier, de treintjes komende van Zeebrugge ('52) & Kortrijk ('53) lopen binnen op de drie & de vijf (denk ik, werk maar af & toe op blok 52), dus de aansluiting verloopt beter dan dat de "Eupen" op de negen staat.
Plus door dat ie op de vier staat kunnen we zonder problemen buitenrijden (en eventueel "vluchten" via traagspoor (50 A/5)) richting Gent, dus geen kruising met eventueel de "Eupen-Oostende".

komende van Gent:
de "Eupen-Oostende" komt nu op de vier binnen zodat de aansluitingen naar Zeebrugge (vertrek '09) & Kortrijk (vertrek '07) (+ Blankenberge & Knokke in de spits) vlotter verlopen.
En doordat ie via traagspoor (L 50 A/5) binnenkomt vermijden we de kruising met de Oostende-Eupen.

Grtn
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Rollen omgekeerd!

Bericht door Steven »

't Seinerke schreef:komende van Oostende:
de "Eupen" loopt binnen op de vier, de treintjes komende van Zeebrugge ('52) & Kortrijk ('53) lopen binnen op de drie & de vijf (denk ik, werk maar af & toe op blok 52), dus de aansluiting verloopt beter dan dat de "Eupen" op de negen staat.
Plus door dat ie op de vier staat kunnen we zonder problemen buitenrijden (en eventueel "vluchten" via traagspoor (50 A/5)) richting Gent, dus geen kruising met eventueel de "Eupen-Oostende".

komende van Gent:
de "Eupen-Oostende" komt nu op de vier binnen zodat de aansluitingen naar Zeebrugge (vertrek '09) & Kortrijk (vertrek '07) (+ Blankenberge & Knokke in de spits) vlotter verlopen.
En doordat ie via traagspoor (L 50 A/5) binnenkomt vermijden we de kruising met de Oostende-Eupen.
Grtn
beide komen dus op de vier en kunnen dus niet gelijktijdig in het stations staan, als ze dan toch beide gelijk zouden aankomen (doordat oostende eupen dus gewoon een kleine 10 min vertraging zou moeten hebben) dan moet je gaan veranderen van perron om geen van beide te moeten laten wachten
Bert

Re: Rollen omgekeerd!

Bericht door Bert »

ok, dit misschien:
de aansluitingen verlopen vlotter
&
de kruisingen worden vermeden.

komende van Oostende:
de "Eupen" loopt binnen op de vier, de treintjes komende van Zeebrugge ('52) & Kortrijk ('53) lopen binnen op de drie & de vijf (denk ik, werk maar af & toe op blok 52), dus de aansluiting verloopt beter dan dat de "Eupen" op de negen staat.
Plus door dat ie op de vier staat kunnen we zonder problemen buitenrijden (en eventueel "vluchten" via traagspoor (50 A/5)) richting Gent, dus geen kruising met eventueel de "Eupen-Oostende".

komende van Gent:
de "Eupen-Oostende" komt nu op de vier binnen zodat de aansluitingen naar Zeebrugge (vertrek '09) & Kortrijk (vertrek '07) (+ Blankenberge & Knokke in de spits) vlotter verlopen.
En doordat ie via traagspoor (L 50 A/5) binnenkomt vermijden we de kruising met de Oostende-Eupen.

Grtn[/quote]
Dat dacht ik ook, want altijd wanneer ik met de IC A aankom in Brugge moet ik altijd lopen naar de L-trein naar Kortrijk en nu moet ik enkel naar de andere kant van het perron. :wink:
Plaats reactie