Studeren in Nederland, Goedkoopste oplossing?

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Studeren in Nederland, Goedkoopste oplossing?

Bericht door AlexNL »

Dagretourtjes zijn slechts geldig op dezelfde dag tot einde dienstregeling (4:00). Internationale kaartjes zijn dan wel 2 maanden geldig, maar wanneer ze worden afgestempeld door de conducteur moet de eventuele terugreis op dezelfde dag worden afgelegd.
Marijn512

Re: Studeren in Nederland, Goedkoopste oplossing?

Bericht door Marijn512 »

Oké, dit wist ik dus niet (en staat ook niet op het kaartje..)
Ik heb overigens een kaart van de Gezinsbond, krijg ik hiermee 50% korting als ik mijn kaartjes in Antwerpen aan het loket koop? (kaartjes voor na 9u dan)
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Studeren in Nederland, Goedkoopste oplossing?

Bericht door rvdborgt »

AlexNL schreef:Dagretourtjes zijn slechts geldig op dezelfde dag tot einde dienstregeling (4:00). Internationale kaartjes zijn dan wel 2 maanden geldig, maar wanneer ze worden afgestempeld door de conducteur moet de eventuele terugreis op dezelfde dag worden afgelegd.
Gewone internationale kaartjes zijn inderdaad 2 maanden geldig, maar er is geen verplichting om de terugreis op dezelfde dag als de heenreis af te leggen. Voor Kaartjes die in Nederland gekocht zijn, is het wel zo dat het traject in Nederland op 1 dag moet worden afgelegd. Bij een retour kan de terugreis binnen de geldigheid ook op een andere dag worden gedaan.

Groetjes,
Rian
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Studeren in Nederland, Goedkoopste oplossing?

Bericht door rvdborgt »

Marijn512 schreef:Oké, dit wist ik dus niet (en staat ook niet op het kaartje..)
Ik heb overigens een kaart van de Gezinsbond, krijg ik hiermee 50% korting als ik mijn kaartjes in Antwerpen aan het loket koop? (kaartjes voor na 9u dan)
Met een kortingskaart "grote gezinnen" (de gezinsbond is daar niet voor nodig) krijg je 50% korting op het Belgische traject, dus tot de grens. Er is geen korting op het Nederlandse traject. Aan het NS-loket is deze korting overigens ook mogelijk.

Groetjes,
Rian
Marijn512

Re: Studeren in Nederland, Goedkoopste oplossing?

Bericht door Marijn512 »

Oké, dus het gaat het goedkoopst zijn als ik in Rotterdam ineens enkele tickets koop die 2 maand geldig zijn Roosendaal grens - Rotterdam en Rotterdam - Roosendaal grens voor de terugweg, hierop heb ik 50 procent korting dan (tot de grens heb ik een abo).
telt die korting ook voor 9uur? aangezien ik ook vaak reis voor 9..


Mijn 2e vraag ivm. Retour kaartje @ RVDborgt: mijn vraag was eigenlijk of je de route mag omkeren? mijn kaartje was afgestempeld op de "terugreis" eigenlijk, en niet op de reis Rotterdam-Essen (en volgens hun kon dat niet, ook al ben ik toen eerst van Rotterdam - Essen gegaan met een gewoon los kaartje) en die retour gebruikt voor de volgende rit Essen - Rotterdam, dus eigenlijk had ik dan nog één rit tegoed Rotterdam - Essen met dat RETOUR kaartje, maar die had ik daarvoor met een los kaartje al gedaan, dus heeft hij mijn kaartje ongeldig gemaakt..


Mvg
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Studeren in Nederland, Goedkoopste oplossing?

Bericht door rvdborgt »

Marijn512 schreef:Oké, dus het gaat het goedkoopst zijn als ik in Rotterdam ineens enkele tickets koop die 2 maand geldig zijn Roosendaal grens - Rotterdam en Rotterdam - Roosendaal grens voor de terugweg, hierop heb ik 50 procent korting dan (tot de grens heb ik een abo).
telt die korting ook voor 9uur? aangezien ik ook vaak reis voor 9..
De korting "grote gezinnen" geldt wel voor 9 uur. Maar die korting is alleen van toepassing op het Belgische traject en niet op het Nederlandse. Voor kaartjes van Rotterdam tot an de grens heb je er dus niets aan.
Marijn512 schreef:Mijn 2e vraag ivm. Retour kaartje @ RVDborgt: mijn vraag was eigenlijk of je de route mag omkeren?
Nee dat mag niet. Als je met een kaartje aan de terugreis begint, wordt de heenreis geacht beëindigd te zijn.

Groetjes,
Rian
Marijn512

Re: Studeren in Nederland, Goedkoopste oplossing?

Bericht door Marijn512 »

1) Is mijn 50% gezinsbond kaart geldig in Nederland? bv. Rotterdam - Roosendaal grens of omgekeerd.

2) Dus als ik het goed begrijp moet ik met de RETOUR kaartjes Rotterdam - Essen (die 2 maand geldig zijn) de terugreis (na wanneer ik dus naar Essen al ben geweest en afgestempeld is) niet op dezelfde dag doen, dus ik heb dan nog tijd binnen die 2 maand om de terugweg af te leggen?

Mvg
K V B
Berichten: 3322
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Studeren in Nederland, Goedkoopste oplossing?

Bericht door K V B »

Marijn512 schreef:1) Is mijn 50% gezinsbond kaart geldig in Nederland? bv. Rotterdam - Roosendaal grens of omgekeerd.
Nee, die levert je in Nederland geen korting op.
2) Dus als ik het goed begrijp moet ik met de RETOUR kaartjes Rotterdam - Essen (die 2 maand geldig zijn) de terugreis (na wanneer ik dus naar Essen al ben geweest en afgestempeld is) niet op dezelfde dag doen, dus ik heb dan nog tijd binnen die 2 maand om de terugweg af te leggen?
Inderdaad. Maar de terugweg moet, eens je die aanvat, ook in een dag gebeuren.
Marijn512

Re: Studeren in Nederland, Goedkoopste oplossing?

Bericht door Marijn512 »

Ja, bedankt!
Plaats reactie