Betaalnummer voor internationale biljetten

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Betaalnummer voor internationale biljetten

Bericht door Patrick »

Vanaf 29.08.2009 moet je opnieuw betalen voor telefonische info en aankoop van internationale biljetten: nieuw nummer 070 79 79 79 (0,30 euro per minuut). Als ik me niet vergis, is er vroeger nog een periode geweest waar men moest betalen maar dit werd dan afgeschaft na protest.
(Bron)
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Betaalnummer voor internationale biljetten

Bericht door Kristofke »

men wil waarschijnlijk de reservering meer en meer richting internet sturen

wat intussen al een groot aandeel is, maar uit een artikel dat ik ergens gelezen had dit jaar zou telefoon ook nog steeds een goed aandeel hebben

nu zal het misschien nog mogelijk zijn dat er een doorschakeling komt als er nog een internationale optie zit in het keuzemenu van het algemeen infonummer
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Betaalnummer voor internationale biljetten

Bericht door rvdborgt »

Kristofke schreef:men wil waarschijnlijk de reservering meer en meer richting internet sturen

wat intussen al een groot aandeel is, maar uit een artikel dat ik ergens gelezen had dit jaar zou telefoon ook nog steeds een goed aandeel hebben
Dat zal ook zo blijven als de website niet meer mogelijkheden krijgt. Deze maatregel zal dan ook als gevolg hebben dat de reizigers wellicht iets meer online gaan kopen, maar daarna toch vooral gefrustreerd terug naar het loket gaan. Zo gaat het in Nederland nu ook.

Groetjes,
Rian
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Betaalnummer voor internationale biljetten

Bericht door kika »

Een jammere ontwikkeling in mijn ogen, zoals Rian al zei, drijft het heel waarschijnlijk meer mensen naar de loketten. En dus meer kans dat je je directe interenationale trein niet haalt omdat er 1 iemand voor je stond die veel informatie wilde ofzo.

Er zijn ook steeds bepaalde tarieven of biljetten niet via internet te verkrijgen, of men moet bvb. 2 tickets kopen voor een samengesteld traject. Dat soort toestanden maakt telefonische verkoop of gewoon een loket wel noodzakelijk in mijn ogen. En als je wat verder weg woont van een station waar er internationale verkoop is, is het wel erg fijn als je dan kan bellen zonder je teveel zorgen te maken over de telefoonfactuur.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Betaalnummer voor internationale biljetten

Bericht door Steven »

Dat is dan het voordeel (indien mogelijk) als je uw ticket in Brussel zuid koopt. Daar zijn afzonderlijke loketten voor info, voorverkoop en onmiddellijk vertrek.
Trammist

Re: Betaalnummer voor internationale biljetten

Bericht door Trammist »

In Rotterdam ook. Als je daar binnenkomt in het lokettenzaaltje moet je eerst een bonnetje printen met een hoogtechnologische touchscreen-computer :mrgreen: leuk voor mensen die daar absoluut niet mee kunnen werken...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Betaalnummer voor internationale biljetten

Bericht door Steven »

In Brussel Zuid is dat ook met een aanraakscherm.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Betaalnummer voor internationale biljetten

Bericht door kika »

En bij beide (zo ook in A'dam CS en vroeger in Utrecht trouwens) heb je vaak wachttijden voor direct vertrek van ongeveer 25 minuten. Of kan iemand me de daluren een keertje verklappen?

Als de touchscreens te moeilijk zijn, hebben we hier in Bonn Hbf een heel tof alternatief, alleraardigste mijnheer die vaak weet of een kaartje uit de automaat goedkoper is, of die überhaupt uit een automaat gehaald kan worden en als het wel kan je ook helpt met de knopjes te bedienen. Zijn grootste nadeel was dat hij niet altijd de juist reisinformatie in zijn hoofd paraat heeft (is ook niet zijn taak maar goed). Ik heb nog maar 1 van deze prachtexemplaren kunnen testen. Als je trouwens wel bij een loket moet of wilt zijn, krijg je een nummertje zoals bij de slager, zonder ingewikkelde voorkeuzes te moeten maken. Meestal word je ook relatief snel geholpen (=weinig wachtenden voor je), maar als je een ticket richting Frankrijk of België nodig hebt, is het een merde. Blijkbaar is de software van de lokettisten zwaar ontoereikend wanneer Belgische of Franse prijzen en verbindingen moeten opgezocht worden.

Maar terug een beetje on topic: wat zijn zoal de wachttijden bij telefonische bestellingen in België voor internationale kaartjes?
Plaats reactie