Grensverkeer goedkoper vanaf 13 december

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
acba

Grensverkeer goedkoper vanaf 13 december

Bericht door acba »

Overigens wordt vanaf 13 december het treinverkeer tot net over de grens goedkoper. De NMBS gebruikt van dan af een nieuw prijsmodel voor grensverkeer. Een ritje van Kortrijk naar Rijsel wordt op die manier anderhalve euro goedkoper.
(deredactie.be)

Weet iemand wat dit concreet betekent? Geldt het voor alle grenzen?
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Grensverkeer goedkoper vanaf 13 december

Bericht door treinbruno »

ik hoop het dat het voor alle grenzen geldt, een mogelijkheid is ook dat het alleen voor speciale grensbiljetten biljetten geldt (trampoline,...)
maar het TCV tarief voor internationaal reizen zie ik niet echt in daldende richting gaan :(
Afbeelding
rvdborgt
Berichten: 4327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Grensverkeer goedkoper vanaf 13 december

Bericht door rvdborgt »

acba schreef:
Overigens wordt vanaf 13 december het treinverkeer tot net over de grens goedkoper. De NMBS gebruikt van dan af een nieuw prijsmodel voor grensverkeer. Een ritje van Kortrijk naar Rijsel wordt op die manier anderhalve euro goedkoper.
(deredactie.be)

Weet iemand wat dit concreet betekent? Geldt het voor alle grenzen?
Dat betekent voor zover ik weet dat de TCV-tabel wordt aangepast. De kortere afstanden worden goedkoper. Wat de NMBS in het persbericht niet heeft vermeld, is dat dit wordt gecompenseerd door hogere prijzen bij de lange afstanden. Hoe precies, dat weet ik nog niet.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2066
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Grensverkeer goedkoper vanaf 13 december

Bericht door Dieselfreak »

Overigens wordt vanaf 13 december het treinverkeer tot net over de grens goedkoper. De NMBS gebruikt van dan af een nieuw prijsmodel voor grensverkeer. Een ritje van Kortrijk naar Rijsel wordt op die manier anderhalve euro goedkoper.
Het mocht beslist wat meer dan anderhalve euro zijn. Grensverkeer is onaanvaardbaar duur. Voorbeeld: van Essen naar Roosendaal heen en terug bijvoorbeeld kost 10 Euro, terwijl de afstand tussen de stations slechts ongeveer 10 km bedraagt!
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Plaats reactie