Ticket naar Noorderkempen?

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Fles

Ticket naar Noorderkempen?

Bericht door Fles »

In Nederlandse automaten kun je tickets kopen naar veel bestemmingen in België. Nou zag ik Noorderkempen er niet bij staan. Valt Noorderkempen onder zone Antwerpen? In de HAFAS-planner heet het in ieder geval Antwerpen-Noorderkempen... Weet iemand dit? Vast wel :)
timv

Re: Ticket naar Noorderkempen?

Bericht door timv »

Hallo @ Fles

Antwerpen-Noorderkempen valt niet onder de zone Antwerpen voor aankopen van biljetten, dit is een aparte bestemming :wink:
Fles

Re: Ticket naar Noorderkempen?

Bericht door Fles »

Great :? Dan moet ik dus in Antwerpen weer naar het loket. Wat voor materieel rijdt er eigenlijk daar?
timv

Re: Ticket naar Noorderkempen?

Bericht door timv »

tussen Antwerpen-Centraal en Noorderkempen rijdt een pendeltrein samengesteld uit M6 rijtuigen, met aan de uiteinden van de trein 2 M6 stuurstandijruigen met in het midden een HLE 13 :wink:
Fles

Re: Ticket naar Noorderkempen?

Bericht door Fles »

is dat niet een lichtelijk geval van overcapaciteit? :shock:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ticket naar Noorderkempen?

Bericht door Steven »

was de enige oplossing die ze rijdend kregen met ETCS, De M6 is momenteel het enige materiaal met een degelijk werkende ETCS aan boord, vandaar aan ieder uiteinde zo een stuurrijtuig. De 13 heeft dit nog niet daarom hangt deze in het midden en zorgt enkel voor tractie en energie voor de rijtuigen.
Fles

Re: Ticket naar Noorderkempen?

Bericht door Fles »

Ah okee, dat klinkt logisch inderdaad :) Maar die treinen rijden dan toch vrijwel leeg in het rond denk ik? Ik ga het morgen zien in elk geval :)
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Ticket naar Noorderkempen?

Bericht door treinbruno »

je kunt ook de veolia bus van breda naar hulst nemen, die passeert voorbij noorderkempen, het bordje is goed te zien vanaf de weg, je hebt toch wel 5 seconden tijd denk ik :)
en je kunt ook hopen dat er file is, ze zijn daar aan het werken momenteel
Afbeelding
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Ticket naar Noorderkempen?

Bericht door FLV-FGSP »

Je kunt ook in Essen lijn 440 van De Lijn nemen, die gaat via het station Noorderkempen.

De treinen doen het in de spits heel goed, in de daluren is de belangstelling uiteraard niet zo groot.
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Ticket naar Noorderkempen?

Bericht door dentheo »

treinbruno schreef:je kunt ook de veolia bus van breda naar hulst nemen, die passeert voorbij noorderkempen, het bordje is goed te zien vanaf de weg, je hebt toch wel 5 seconden tijd denk ik :)
en je kunt ook hopen dat er file is, ze zijn daar aan het werken momenteel
De afrit van de autoweg is in Brecht "gesloopt", zou de bus toch nog naar het station rijden ?
Vanaf het pechvak ben je echter op vijf minuutjes op het perron...
Theo
Groeten vanop de Heide
Trammist

Re: Ticket naar Noorderkempen?

Bericht door Trammist »

Nee hoor Theo, snelbus 19 Breda-Antwerpen-Hulst rijdt er gewoon voorbij via de autosnelweg...
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Ticket naar Noorderkempen?

Bericht door dentheo »

Trammist schreef:Nee hoor Theo, snelbus 19 Breda-Antwerpen-Hulst rijdt er gewoon voorbij via de autosnelweg...
dat wilde ik ook "zeggen"...
Theo
Groeten vanop de Heide
Fles

Re: Ticket naar Noorderkempen?

Bericht door Fles »

Neuh ik ga er wel ff met de trein naartoe hoor :) Ook ff een locatiefilmpje maken en zo he :D

De site van de NMBS wordt er wel steeds slechter op. Het is nu NOG omslachtiger geworden om een prijs voor een reis op te zoeken :evil: Welke zwakzinnige zit daar toch aan de knoppen heel de tijd?? Kilometerinformatie krijg je ook al niet meer. Waardeloos.
Fles

Re: Ticket naar Noorderkempen?

Bericht door Fles »

Afbeelding Silence 8)
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ticket naar Noorderkempen?

Bericht door rvdborgt »

Fles schreef:In Nederlandse automaten kun je tickets kopen naar veel bestemmingen in België. Nou zag ik Noorderkempen er niet bij staan. Valt Noorderkempen onder zone Antwerpen? In de HAFAS-planner heet het in ieder geval Antwerpen-Noorderkempen... Weet iemand dit? Vast wel :)
Zoals anderen al schreven, is Noorderkempen een apart tariefpunt. Vanaf 13 december is het ook een TCV-tariefpunt. Dat betekent dat je tickets naar Noorderkempen dan theoretisch ook buiten België kunt kopen. Maar aangezien NS de kaartautomaten al een paar jaar niet meer heeft uitgebreid (wat het internationale deel betreft), zou ik er niet te hard op rekenen dat het daar plotseling opduikt.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie