Oekraïne

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Oekraïne

Bericht door prahsharp »

Deze zomer had ik graag een 2 weken oekraïne gedaan. De vlieger kost me 360€ h/t, maar volgens info op het web (hier: http://www.seat61.com/Ukraine.htm) zou het een stuk goedkoper kunnen. Heeft iemand hier info met de nachttrein berlijn-kiev of warschau-kiev? Kan ik deze treinen bij de nmbs reserveren? of is het goedkoper rechtstreeks bij DB te kopen (tussenpersoon minder)?
paljas

Bericht door paljas »

normaal 36€ met de vlieger. Naam van maatschappij ontsnapt me nu.
Kris

Bericht door Kris »

Als je met de trein gaat ben je beter dat je direct bij de DB gaat reserveren en niet bij de NMBS. Als je twee weken gaat is het mogelijk om een Sparpreis 50 te krijgen als je vroeg genoeg boekt (de verbindingen Berlijn-Oekraine zijn nogal populair) Ik geloof zelfs dat je extra korting krijgt bij de DB voor Oekraine. Over de prijs zelf kan ik je niet meer informatie verstrekken...
Wover

Bericht door Wover »

paljas schreef:normaal 36€ met de vlieger. Naam van maatschappij ontsnapt me nu.
idd, wizz ofzo noemt het, de stations hangen er vol van...

Maar als bestemmingen stond er wel enkel warschau, ljublijana en nog iets.
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

idd wizzair(wizzair.com) vliegt niet op oekraïne. rechtstreeks vliegt enkel SNBA in samenwerking met ukraine international airlines 8). Maar zowiezo lijkt me de trein aangenamer.
Spijtig da de kiepura niet meer rijdt tot brussel, dan was het eenvoudig geweest: nachttrein naar warschau, dagje warschau, en nachttrein verder naar Kiev. Nu moet ik ofwel eerst de ICE/thalys naar keulen nemen en dan de kiepura, of eerst de nachttrein naar Berlijn en dan een nachttrein verder.
Als je met de trein gaat ben je beter dat je direct bij de DB gaat reserveren en niet bij de NMBS. Als je twee weken gaat is het mogelijk om een Sparpreis 50 te krijgen als je vroeg genoeg boekt (de verbindingen Berlijn-Oekraine zijn nogal populair) Ik geloof zelfs dat je extra korting krijgt bij de DB voor Oekraine. Over de prijs zelf kan ik je niet meer informatie verstrekken...
merci. en kan je dat via mail/telefoon boeken, of moet ik nog eens een tripje naar Aken maken ofzo?
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

prahsharp schreef:merci. en kan je dat via mail/telefoon boeken, of moet ik nog eens een tripje naar Aken maken ofzo?
Op de website van de Duitse spoorwegen kan je online tickets kopen met kredietkaart. Enkel in het Duits: https://fahrkarten.bahn.de/shop/jsp/shop/index.jsp
Je dient je wel eerst te registreren.
De tickets worden dan naar je thuis opgestuurd.
Berlin-Kiev zit in 'het systeem' maar er verschijnt geen prijs.

Telefonisch: hierover staat deze info:

Call Centre

You may also book your ticket and make seat reservations via our Call Centre. The ticket will be send to you by mail or you may be picked up at any of the ticket vending machines with touch screen at the stations. Timetable information is also available.

Dial + 49 1805 - 996633 from outside Germany (phone charges apply) and speak to our friendly service staff.
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

helaas is het de vlieger geworden, mijn medereizigers vonden dat we teveel tijd verloren met de trein. Wel gaan we ginder wrs nachttrein kiev-odessa ofzo nemen, dus toch ook al iets, en misschien zelfs de trein odessa-chisinau (hoofdstad moldavië)

merci voor de info toch
Plaats reactie