Website NMBS faalt harder en harder

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Nils
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door Nils »

jan_olieslagers schreef:Volgens whois is deze naam geregistreerd (via een of andere tussenpersoon) door Syntigo - die heette vroeger Bene-IT of zoiets.
Syntigo is een docheronderneming van de NMBS die instaat voor de exploitatie van het glasvezelnetwerk.

edit: even mijn typefouten er uit gehaald. :oops:
Laatst gewijzigd door Nils op 25 jul 2010, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
jan_olieslagers
Berichten: 3534
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door jan_olieslagers »

Zelfs afgezien van de tikfouten heb je dat niet helemaal goed: de glasvezel is pas later naar Syntigo overgeheveld, dit is niet de "raison d'être" oftewel aanvankelijke doelstelling.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
dreuzel

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door dreuzel »

Ik had in juni op nmbs europe een superdagretour gekocht, afgehaald bij de automaat in Antwerpen Centraal. Dat werkte allemaal prima.

Nu wou ik weer naar Nederland, maar blijkbaar kan ik met KBC-online niet meer betalen (er staan enkel de andere banken vermeld).

Zijn er nog die dit probleem ervaren hebben?
thomaslj

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door thomaslj »

Inderdaad, KBC is toch een bank met veel cliënten, spijtig dat het via KBC niet meer kan.
Trammist

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door Trammist »

Blijkbaar heeft de NMBS KBC 'ingeruild' voor Paribas-Fortis (positief voor mij)... Of het was 'einde contract', en niet verdergezet.
thomaslj

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door thomaslj »

Tis BNP Paribas Fortis (waarom hebben ze het gewoon ni BNPP genoemd? zucht..) maar er is toch een nieuw systeem waarbij op internet met Bancontact kan betaald worden, of is dat te vooruitstrevend voor de NMBS?
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door treinbruno »

Als je op fortis klikt krijg je gewoon de standaard bancontact betaalpagina, dus waarschijnlijk lukt dat dan ook met een KBC kaart (nog niet uitgetest)
Afbeelding
dreuzel

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door dreuzel »

KBC staat er blijkbaar terug tussen. Mooie zaak, en moet ik binnenkort nog eens gebruik van maken. Ik kan de logica achter de balietoeslag nog wel ergens volgen maar ze moeten toch de mogelijkheid bieden op zijn minst simpele tickets op andere wijze te verkrijgen.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door kika »

dreuzel schreef:KBC staat er blijkbaar terug tussen. Mooie zaak, en moet ik binnenkort nog eens gebruik van maken. Ik kan de logica achter de balietoeslag nog wel ergens volgen maar ze moeten toch de mogelijkheid bieden op zijn minst simpele tickets op andere wijze te verkrijgen.
Ik zou zelfs durven beweren dat op zijn minst tickets, niet alleen de simpele, op een andere, simpele, wijze te verkrijgen moeten zijn.
thomaslj

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door thomaslj »

Maar als ge uw aankoop buitenshuis doet dan moet ge die digipas meesleuren, niet?
dentheo
Berichten: 8176
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door dentheo »

Riskeert ge ook met creditkaart aankoop .... laatst grote verbazing en rennen door het huis, na bestelling Eurostar....
Theo
Groeten vanop de Heide
thomaslj

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door thomaslj »

dentheo schreef:Riskeert ge ook met creditkaart aankoop .... laatst grote verbazing en rennen door het huis, na bestelling Eurostar....
Heb net hetzelfde meegemaakt toen dat systeem juist nieuw was & als ge een paar minuten te lang zoekt vervalt die sessie & wordt de betaling & de bestelling geannuleerd. Daarna laat ge uw kaart bij uw computer liggen & staat ge in de winkel zonder kaart. Vicieuze cirkel :)
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door kika »

En vandaag weer 'n hoop

Code: Selecteer alles

[Serverconnection] Tijdens het zoeken is er een fout opgetreden door een technisch probleem.
[Server] Tijdens het zoeken is er een fout opgetreden door een technisch probleem.
Lekker bezig.
Trammist

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door Trammist »

Verdomme, ik wil een h/t-kaartje Antwerpen-Schiphol (niet om het vliegtuig te nemen!) kopen op b-europe.com, geeft 'm een foutmelding bij het betalen (gelukkig vòòr het uitvoeren van de verrichting). Bel naar het contact center staat er dan, weliswaar was ik nét te laat om daarheen te telefoneren en bovendien kost dat 30 cent/minuut :evil: .

Ik ga het morgen nog eens opnieuw proberen (heb het ticket woensdag nodig), en anders ga ik een ander uitstapje maken. Ik ga géén boete betalen omdat hun materiaal niet werkt.
Trammist

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door Trammist »

Ik heb mijn ticket zonet kunnen kopen. Oef. :)
Plaats reactie