Website NMBS faalt harder en harder

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Fles

Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door Fles »

Die site gaat echt steeds verder achteruit, het is niet te geloven :shock:

Kan IEMAND mij, vandaag nog, vertellen hoeveel geld een standaard retourtje Geraardsbergen - Edingen kost? Dus 2e klas, vol tarief. Ik ben ook zeer benieuwd hoe u tot uw antwoord komt! Dank!
Fles

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door Fles »

Ik heb nog meer aan de inspanningen van een hobbyist uit Tsjechië dan aan de NMBS zelf:
Afbeelding Schande, NMBS, ga je schamen. Faalbedrijf :evil:
Dietrich

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door Dietrich »

Geen idee waar het tegenwoordig staat, maar ik ga direct naar "Sefora": http://sefora.b-rail.be/sefora/Sefora/b ... t&langue=1
Fles

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door Fles »

Los van het feit dat dat al veel te omslachtig is, krijg ik voor elke reis die ik plan, in elke webbrouwser, iets wat men een "Resultaat" noemt:
Afbeelding Schiet lekker op zo, vind je niet? :?:
Fles

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door Fles »

Oh, als je gaat doen alsof je online een ticket wilt bestellen kan het ineens wel. :roll:
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door Kristofke »

het probleem is dat er tegenwoordig een tussenstap zit met die zogezegde "Sefora"

als je vroeger klikte op de link met "hoeveel kost deze reis"

dan kreeg je gewoonweg meteen de prijs te zien zoals je dat nu na enkele extra stappen te zien krijgt

bovendien mateloos ergerlijk dat bij het opvragen van de prijs vanuit de dienstregelingopzoeking je de vertrek en aankomst wéér moet invullen

en de site werkt ook niet op een iPhone
Fles

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door Fles »

Kristofke schreef:het probleem is dat er tegenwoordig een tussenstap zit met die zogezegde "Sefora"

als je vroeger klikte op de link met "hoeveel kost deze reis"

dan kreeg je gewoonweg meteen de prijs te zien zoals je dat nu na enkele extra stappen te zien krijgt

bovendien mateloos ergerlijk dat bij het opvragen van de prijs vanuit de dienstregelingopzoeking je de vertrek en aankomst wéér moet invullen
Dat ook, maar als je dan al vloekend en zuchtend dat OPNIEUW gedaan hebt, krijg je gewoon geen prijsinfo :evil:
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door Adler »

Fles schreef:
Kristofke schreef:het probleem is dat er tegenwoordig een tussenstap zit met die zogezegde "Sefora"

als je vroeger klikte op de link met "hoeveel kost deze reis"

dan kreeg je gewoonweg meteen de prijs te zien zoals je dat nu na enkele extra stappen te zien krijgt

bovendien mateloos ergerlijk dat bij het opvragen van de prijs vanuit de dienstregelingopzoeking je de vertrek en aankomst wéér moet invullen
Dat ook, maar als je dan al vloekend en zuchtend dat OPNIEUW gedaan hebt, krijg je gewoon geen prijsinfo :evil:
Ik heb dat inderdaad ook al gehad dat dat scherm niets laat zien.
Soms werkt het, soms niet, totaal onvoorspelbaar, maar dat is met de meeste zaken zo bij de NMBS.
Voor een retourtje Geraardsbergen-Edingen krijg ik nu wel een prijs van 5,60 euro, dat klopt dus niet met die Tsjechische site hierboven.
FLV-FGSP
Berichten: 1885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door FLV-FGSP »

Adler schreef:Voor een retourtje Geraardsbergen-Edingen krijg ik nu wel een prijs van 5,60 euro, dat klopt dus niet met die Tsjechische site hierboven.
Die Tsjechische site geeft de TCV-prijzen, dus de internationale. Het gewone binnenlandse tarief ligt gelukkig lager.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door treinbruno »

Ik heb nog meer aan de inspanningen van een hobbyist uit Tsjechië dan aan de NMBS zelf
die site is gewoon van de CD hoor, ze hebben daar wel nog meer handige sites :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door Steven »

windows brol :mrgreen: . Zoals bij vele bedrijven is ook bij de NMBS veel op windows gericht. Kan je onmogelijk een stabiel systeem noemen (zegt een fiere gebruiker van zijn stabiele mac :mrgreen: :lol: :lol: ).
13'erke

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door 13'erke »

Steven schreef:windows brol :mrgreen: . Zoals bij vele bedrijven is ook bij de NMBS veel op windows gericht. Kan je onmogelijk een stabiel systeem noemen (zegt een fiere gebruiker van zijn stabiele mac :mrgreen: :lol: :lol: ).
Aj, hij is daar weer ze, stoefer :lol: .
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door Adler »

Steven schreef:windows brol :mrgreen: . Zoals bij vele bedrijven is ook bij de NMBS veel op windows gericht. Kan je onmogelijk een stabiel systeem noemen (zegt een fiere gebruiker van zijn stabiele mac :mrgreen: :lol: :lol: ).
Dat die prijsinfo pagina vaak geen informatie geeft, heeft niets met het besturingssysteem te maken.
Er zijn in de loop der jaren heel veel websites ontstaan bij de NMBS zoals de hoofdsite, de treinplanner, de prijsinfo, de site om tickets te bestellen, enz.
Al die sites moet men nu aan mekaar linken en dat lukt blijkbaar niet zo goed.
jan_olieslagers
Berichten: 3505
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door jan_olieslagers »

Steven schreef: Zoals bij vele bedrijven is ook bij de NMBS veel op windows gericht.
Dat valt nog goed mee, vooral de echt bedrijfskritische toepassingen draaien wel op solide platformen. Bv. Loketapplicaties Sabin op VMS, Lisa op Linux. De meeste databases op Solaris, enkel de DB van IBIS helaas op SQL-server. Een aantal administratieve applicaties wordt thans gemigreerd van mainframe naar Unix.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Website NMBS faalt harder en harder

Bericht door Steven »

In dit geval was het op internettoepassingen bedoeld he jan :wink:
Plaats reactie