Ticketlesscard

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
samwitse

Ticketlesscard

Bericht door samwitse »

Ik heb een Ticketless kaart gekregen via http://www.ticketlesscard.be/
Wat kan ik daarmee? Ik tracht een reis te boeken via http://www.nmbs.be, maar er wordt nergens mijn kaartnummer gevraagd?!
En ik kan enkel keizen tussen een ticket afhalen in een station, en één afprinten.
Moet ik nu een ticket afprinten én mijn kaart meenemen? Dan had ik beter géén kaart genomen!
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Ticketlesscard

Bericht door Patrick »

Heb het toch ook maar even geprobeerd.
Inderdaad, er wordt vóór de betalingsfase niet gevraagd naar het kaartnummer van je Ticketless-card :roll:
Weer een prachtig voorbeeld me dunkt van een gigantisch verschil tussen 'theorie' en 'praktijk' :?:
Leuk detail: "Tijdens deze testfase is de kaart volledig gratis". Ik lees daar: "Nu we toch nog mogen klungelen, is het gratis, straks betalend." :wink:
En "op termijn zal deze kaart ook gebruikt kunnen worden op andere internationale treinoperatoren." Ik zou daar toch "op treinen van andere ..." van maken. Thalys heeft nog maar net zijn kaarten vervangen...
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ticketlesscard

Bericht door rvdborgt »

Patrick schreef:Leuk detail: "Tijdens deze testfase is de kaart volledig gratis". Ik lees daar: "Nu we toch nog mogen klungelen, is het gratis, straks betalend." :wink:
En "op termijn zal deze kaart ook gebruikt kunnen worden op andere internationale treinoperatoren." Ik zou daar toch "op treinen van andere ..." van maken. Thalys heeft nog maar net zijn kaarten vervangen...
Thalys is vooralsnog geen vervoerder ("operatoren" zijn er niet in de spoorwereld); de Thalys-treindiensten worden uitgevoerd door SNCF, NMBS, NS en DB.
Wat betreft boeken: moet dat misschien via ticketlesscard.be?

Groetjes,
Rian
samwitse

Re: Ticketlesscard

Bericht door samwitse »

Op ticketlesscard.be kun je niet boeken, en op nmbs.be kun je je ticketless kaartnummer niet ingeven.
Wat nu?
Of moet ik zo maar een trein opstappen, en wordt er achteraf een faktuur opgestuurd nadat ik gecontroleerd ben? Aan welk tarief dan?
Ik begrijp er niets van.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Ticketlesscard

Bericht door Patrick »

samwitse schreef:Op ticketlesscard.be kun je niet boeken, en op nmbs.be kun je je ticketless kaartnummer niet ingeven.
Wat nu?
Of moet ik zo maar een trein opstappen, en wordt er achteraf een faktuur opgestuurd nadat ik gecontroleerd ben? Aan welk tarief dan?
Ik begrijp er niets van.
Er is daar op de site mogelijkheid om je ei kwijt te geraken (knopje "Uw mening"). Probeer eens om te zien of er een antwoordje komt.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Ticketlesscard

Bericht door kika »

Patrick schreef:Heb het toch ook maar even geprobeerd.
Inderdaad, er wordt vóór de betalingsfase niet gevraagd naar het kaartnummer van je Ticketless-card :roll:
Wordt dit dan tijdens de betalingsfase gevraagd?
Samwitse, heb je het ook al geprobeerd op de site van nshispeed?
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Ticketlesscard

Bericht door Patrick »

kika schreef:
Patrick schreef:Heb het toch ook maar even geprobeerd.
Inderdaad, er wordt vóór de betalingsfase niet gevraagd naar het kaartnummer van je Ticketless-card :roll:
Wordt dit dan tijdens de betalingsfase gevraagd?
Samwitse, heb je het ook al geprobeerd op de site van nshispeed?
Zover ben ik niet gegaan, anders had ik een voor mij nutteloos ticket aan mijn been :wink:
kimba

Re: Ticketlesscard

Bericht door kimba »

Is er al gecommuniceerd door de NMBS over het bestaan van de kaart?
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ticketlesscard

Bericht door rvdborgt »

kimba schreef:Is er al gecommuniceerd door de NMBS over het bestaan van de kaart?
In de tariefvoorwaarden (beter bekend als de "productfiches):
http://alg-voorw.b-rail.be/insite_nl/fi ... d846f&ta=s

Maar verder geloof ik nog niet.

Groetjes,
Rian
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Ticketlesscard

Bericht door kika »

rvdborgt schreef:
kimba schreef:Is er al gecommuniceerd door de NMBS over het bestaan van de kaart?
In de tariefvoorwaarden (beter bekend als de "productfiches):
http://alg-voorw.b-rail.be/insite_nl/fi ... d846f&ta=s

Maar verder geloof ik nog niet.

Groetjes,
Rian
Op de trein zelf hangt (hing?) er toch informatie over? Of vergis ik me en was dat enkel van nshispeed? Elders ben ik nog niets tegengekomen.
Plaats reactie