Campuskaart NMBS

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
BeNnOo

Campuskaart NMBS

Bericht door BeNnOo »

Hey,

Ik heb een vraagje i.v.m. de campuskaart van de NMBS.
Ik heb gelezen dat de campuskaart de voordeligste formule is voor kotstudenten die 's weekends naar huis willen. Nu lees ik echter dat de campuskaart geldt voor 49 dagen, waarin je 5x heen en weer kan reizen. Echter zijn 49 dagen = 7 weken. Met die 5x heen en weer kan ik dus slechts 5 van 7 weken heen en weer reizen naar huis. Ik snap echter niet goed wat ik die andere 2 weken moet doen?

Stel nu dat ik elke week met de trein moet (omdat mijn ouders niet helemaal naar Leuven gaan rijden) dan kom ik dus 2 weken tekort met die campuskaart ... Kan ik dan - als mijn campuskaart voor die eerste 49 dagen opgebruikt is - een nieuwe campuskaart aanvragen voor wederom 49 nieuwe dagen, opdat ik zo elke week heen en weer kan reizen naar huis? Of moet ik wachten totdat die eerste 49 dagen verlopen zijn, eer ik terug recht heb op een nieuwe campuskaart?

Een ander vraagje dat ik nog heb: ik moet van Dilbeek naar Leuven geraken. Er is echter geen rechtstreekse verbinding tussen Dilbeek en Leuven. Kan ik echter niettemin wel een campuskaart aanvragen voor Dilbeek - Leuven waar ik dan eerst van Dilbeek Station naar Brussel Noord ga en daar overstap op de trein naar Brussel Noord - Leuven en dit alles met 1 campuskaart?

Alvast bedankt voor het antwoord!
Groetjes, BeNnOo
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Campuskaart NMBS

Bericht door kika »

Hoi,
BeNnOo schreef: Ik heb gelezen dat de campuskaart de voordeligste formule is voor kotstudenten die 's weekends naar huis willen. Nu lees ik echter dat de campuskaart geldt voor 49 dagen, waarin je 5x heen en weer kan reizen. Echter zijn 49 dagen = 7 weken. Met die 5x heen en weer kan ik dus slechts 5 van 7 weken heen en weer reizen naar huis. Ik snap echter niet goed wat ik die andere 2 weken moet doen?
Liften, zelf koken, wassen en plassen? Het is net zoals een Rail Pass waarbij X-aantal ritten binnen termijn X gebruikt moeten worden. Een campuskaart is dus prima voor kotstudenten of bijvoorbeeld studenten die 2 a 3 keer per week heen en terug moeten pendelen tussen hun school en een andere locatie (bvb. stageplek). Je kan zoveel nieuwe valideringskaarten halen als je kan betalen. Zie http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/train ... /index.php
BeNnOo schreef: Een ander vraagje dat ik nog heb: ik moet van Dilbeek naar Leuven geraken. Er is echter geen rechtstreekse verbinding tussen Dilbeek en Leuven. Kan ik echter niettemin wel een campuskaart aanvragen voor Dilbeek - Leuven waar ik dan eerst van Dilbeek Station naar Brussel Noord ga en daar overstap op de trein naar Brussel Noord - Leuven en dit alles met 1 campuskaart?
Ja, eventueel met nog een extra overstap te Jette, maar lijkt me op het eerste zicht dat je altijd via Bxl Noord gaat.

Veel plezier met studie en trein!
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Campuskaart NMBS

Bericht door bobke »

Voor de duidelijkheid, je mag zoveel keren als je wil je campuskaart verlengen. Dus na de tiende rit (meestal zit je dan in de vijfde week (ik toch, zit op kot)), koop je gewoon een nieuwen. Ge kunt gij ook met een campuskaart alle dagen heen en weer reizen. Dan is ie op na een week ( alhoewel ik dan aanraad voor een abonnement te kopen :p, maar het kan mss gebeuren tijdens de examens (als je thuis leert ipv op je kot en meerdere examens hebt in een week). Als je kaart nog niet op is na 49 dagen, dan zal je als je nog een keer de trein neemt, een nieuwen kopen (da kwam bij mij voor aant einde vant schooljaar; in de vakantie moet ik niet naar gent, dus ja)
grtn
BeNnOo

Re: Campuskaart NMBS

Bericht door BeNnOo »

Bedankt beiden voor het antwoord. Die verbinding tussen Dilbeek en Leuven zal ik in het station dan zelf nog eens nakijken.
bobke schreef:Voor de duidelijkheid, je mag zoveel keren als je wil je campuskaart verlengen. Dus na de tiende rit (meestal zit je dan in de vijfde week (ik toch, zit op kot)), koop je gewoon een nieuwen. Ge kunt gij ook met een campuskaart alle dagen heen en weer reizen. Dan is ie op na een week ( alhoewel ik dan aanraad voor een abonnement te kopen :p, maar het kan mss gebeuren tijdens de examens (als je thuis leert ipv op je kot en meerdere examens hebt in een week). Als je kaart nog niet op is na 49 dagen, dan zal je als je nog een keer de trein neemt, een nieuwen kopen (da kwam bij mij voor aant einde vant schooljaar; in de vakantie moet ik niet naar gent, dus ja)
grtn
Inderdaad, dit vond ik niet echt duidelijk op de site van de NMBS. Ik was aan het twijfelen of je al dan niet je campuskaart kon verlengen of moest wachten totdat die 49 dagen verlopen waren. Het is duidelijk nu, dank je zeer!
Plaats reactie