Prijs Thalys binnenland?
Prijs Thalys binnenland?
Vraagje: weet iemand hoeveel een rit Brussel-Antwerpen kost met de Thalys in Comfort 1 voor wie reeds een binnenlands vervoerbewijs 1e klas heeft op dat traject (en dus het 'Special' tarief geldt)? Tariefcode is SPDA1 maar daar ben ik verder niets mee.
Reden van de vraag: wanneer er 18 oktober een stakingsactie is, zal die niet algemeen zijn gezien het ACV niet meedoet. De kans is dus groot dat er toch enkele treinen zullen rijden tussen Brussel en Antwerpen. Een klassieke Benelux of een Thalys lijken mij op dat vlak goede kanshebbers. Wanneer er een Thalys rijdt, wil ik daar dus ook kunnen 'opspringen'. Is dat een goed plan, denken jullie? En nog: kan ik dat kaartje ook nog op de Thalys zelf kopen, of moet ik dan nog een supplement bijbetalen (en hoeveel dan)?
Reden van de vraag: wanneer er 18 oktober een stakingsactie is, zal die niet algemeen zijn gezien het ACV niet meedoet. De kans is dus groot dat er toch enkele treinen zullen rijden tussen Brussel en Antwerpen. Een klassieke Benelux of een Thalys lijken mij op dat vlak goede kanshebbers. Wanneer er een Thalys rijdt, wil ik daar dus ook kunnen 'opspringen'. Is dat een goed plan, denken jullie? En nog: kan ik dat kaartje ook nog op de Thalys zelf kopen, of moet ik dan nog een supplement bijbetalen (en hoeveel dan)?
Re: Prijs Thalys binnenland?
Binnenlands reizen is normaal gezien niet meer mogelijk met Thalys. Met de staking verwacht ik zelf trouwens dat Thalys helemaal niet rijd, als hij wèl rijd zullen ze het niet toestaan omdat jij dan waarschijnlijk al de tweehonderdste die dag bent met die vraag.
Re: Prijs Thalys binnenland?
Waarom niet ?
In tegenstelling met de Eurostar mag men bij een Thalys zelfs op een klapstoeltje indien men niet de juiste Thalys heeft....
In tegenstelling met de Eurostar mag men bij een Thalys zelfs op een klapstoeltje indien men niet de juiste Thalys heeft....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Prijs Thalys binnenland?
Wie niet waagt niet wintsncf-sncb schreef:Binnenlands reizen is normaal gezien niet meer mogelijk met Thalys. Met de staking verwacht ik zelf trouwens dat Thalys helemaal niet rijd, als hij wèl rijd zullen ze het niet toestaan omdat jij dan waarschijnlijk al de tweehonderdste die dag bent met die vraag.
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 22 mei 2009, 21:01
Re: Prijs Thalys binnenland?
Binnenlandse reizen zijn wel mogelijk met Thalys.
Toeslag voor mensen met een binnenlands vervoerbewijs (Tarief "Special"):
Brussel-Antwerpen
Prijs in comfort2 is 6 EUR
Prijs in comfort1 is 9 EUR
De verplichte reservering is inbegrepen.
Dit tarief heeft het hoogste beschikbaarheidsniveau dus de Special-reservering is te koop zolang er plaatsen in de trein vrij zijn.
Toeslag voor mensen met een binnenlands vervoerbewijs (Tarief "Special"):
Brussel-Antwerpen
Prijs in comfort2 is 6 EUR
Prijs in comfort1 is 9 EUR
De verplichte reservering is inbegrepen.
Dit tarief heeft het hoogste beschikbaarheidsniveau dus de Special-reservering is te koop zolang er plaatsen in de trein vrij zijn.
Re: Prijs Thalys binnenland?
En hoe gaat men in praktijk om met reizigers waarvan de vergadering vroeger geeindigd is ?
Want daarvoor zijn toch de klapstoeltjes ??
Want daarvoor zijn toch de klapstoeltjes ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 22 mei 2009, 21:01
Re: Prijs Thalys binnenland?
Wil je een trein eerder of later nemen moet je je ticket omboeken naar de trein die je wel neemt.
De klapstoeltjes zijn voor overboekingen maar dit weet je al als je je ticket koopt.
Als je vlak voor vertrek je ticket aan het loket koopt kan het zijn dat de trein vol is. Men verkoopt dan toch nog 15 plaatsen in comfort2 en 11 plaatsen in comfort1.
Op Thalys treinen kennen de ‘duurdere’ tarieven vrij ruime voorwaarden qua omwisselen en terugbetaling. De klant voelt zich dan niet altijd genoodzaakt om voor het vertrektijdstip van de trein te annuleren. Hierdoor loopt de vervoerder het risico, dat hij met een aantal lege stoelen gaat rijden. Om dit ‘no show’ effect te compenseren wordt het principe van overboeking toegepast. Zodra het reserveringssysteem vaststelt dat alle stoelen gereserveerd zijn, kan de klant alleen nog een overboeking krijgen. Dit is een ticket met rijtuignummer maar zonder plaatsnummer (en dus zonder zitplaatsgarantie).
De loketbediende zegt dan dat er geen zitplaatsgarantie is en je kan dan als klant kiezen om toch te mee te reizen. Je meldt je in de trein bij de trainmanager en deze kan zien welke op welke stoelen de reiziger niet op is komen dagen (no-show). Je kan dan op die plaats zitten. Als dat niet lukt mag je op een klapstoeltje zitten.
Voor reizigers in comfort1 is er geen maaltijdgarantie.
De klapstoeltjes zijn voor overboekingen maar dit weet je al als je je ticket koopt.
Als je vlak voor vertrek je ticket aan het loket koopt kan het zijn dat de trein vol is. Men verkoopt dan toch nog 15 plaatsen in comfort2 en 11 plaatsen in comfort1.
Op Thalys treinen kennen de ‘duurdere’ tarieven vrij ruime voorwaarden qua omwisselen en terugbetaling. De klant voelt zich dan niet altijd genoodzaakt om voor het vertrektijdstip van de trein te annuleren. Hierdoor loopt de vervoerder het risico, dat hij met een aantal lege stoelen gaat rijden. Om dit ‘no show’ effect te compenseren wordt het principe van overboeking toegepast. Zodra het reserveringssysteem vaststelt dat alle stoelen gereserveerd zijn, kan de klant alleen nog een overboeking krijgen. Dit is een ticket met rijtuignummer maar zonder plaatsnummer (en dus zonder zitplaatsgarantie).
De loketbediende zegt dan dat er geen zitplaatsgarantie is en je kan dan als klant kiezen om toch te mee te reizen. Je meldt je in de trein bij de trainmanager en deze kan zien welke op welke stoelen de reiziger niet op is komen dagen (no-show). Je kan dan op die plaats zitten. Als dat niet lukt mag je op een klapstoeltje zitten.
Voor reizigers in comfort1 is er geen maaltijdgarantie.
Re: Prijs Thalys binnenland?
waarom zou je binnenlands willen reizen met thalys als deze amper op tijd rijd...reiziger123 schreef:Wil je een trein eerder of later nemen moet je je ticket omboeken naar de trein die je wel neemt.
De klapstoeltjes zijn voor overboekingen maar dit weet je al als je je ticket koopt.
Als je vlak voor vertrek je ticket aan het loket koopt kan het zijn dat de trein vol is. Men verkoopt dan toch nog 15 plaatsen in comfort2 en 11 plaatsen in comfort1.
Op Thalys treinen kennen de ‘duurdere’ tarieven vrij ruime voorwaarden qua omwisselen en terugbetaling. De klant voelt zich dan niet altijd genoodzaakt om voor het vertrektijdstip van de trein te annuleren. Hierdoor loopt de vervoerder het risico, dat hij met een aantal lege stoelen gaat rijden. Om dit ‘no show’ effect te compenseren wordt het principe van overboeking toegepast. Zodra het reserveringssysteem vaststelt dat alle stoelen gereserveerd zijn, kan de klant alleen nog een overboeking krijgen. Dit is een ticket met rijtuignummer maar zonder plaatsnummer (en dus zonder zitplaatsgarantie).
De loketbediende zegt dan dat er geen zitplaatsgarantie is en je kan dan als klant kiezen om toch te mee te reizen. Je meldt je in de trein bij de trainmanager en deze kan zien welke op welke stoelen de reiziger niet op is komen dagen (no-show). Je kan dan op die plaats zitten. Als dat niet lukt mag je op een klapstoeltje zitten.
Voor reizigers in comfort1 is er geen maaltijdgarantie.
Re: Prijs Thalys binnenland?
Zie hoger: mocht de Thalys de enige trein zijn die op 18 oktober rijdt tussen Brussel en Antwerpen, spring ik er op.
@reiziger123: dank voor de uitgebreide info!
@reiziger123: dank voor de uitgebreide info!
Re: Prijs Thalys binnenland?
Als er een vertraging is een attest vragen maar als binnenlandse treinen niet rijden & de Thalys wel dan zal de Thalys waarschijnlijk ook minder gestremd worden, niet?
Re: Prijs Thalys binnenland?
Met een Thalys biljet aan "normaal" tarief hoef je het biljet niet eens om te wisselen als je de trein direct voor of direct na die die je geboekt hebt neemt. Velen weten dat niet. Voor andere treinen met je inderdaad omwisselen. SNCF heeft daar handige automaten voor, hoe zit dat bij de NMBS? In principe kan je immers door gewoon de laatste trein van de dag te boeken twee maanden in de toekomst van dezelfde flexibiliteit genieten die traditionele internationale biljetten je bieden.reiziger123 schreef:Wil je een trein eerder of later nemen moet je je ticket omboeken naar de trein die je wel neemt.