Wachten op vertraagde treinen...

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Wachten op vertraagde treinen...

Bericht door K V B »

Ik heb ooit in Gent st. Pieters een afiche zien hangen met daar hoe lang bepaalde treinen op andere treinen wachtten. Vooral voor de laatste treinen van de dag was dit interessant.
Bestaat die informatie nog steeds ergens?
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Wachten op vertraagde treinen...

Bericht door Paul »

Die affiches hangen nog altijd in de grote stations.
De wachttijden voor de laatste aansluitingen van de dag zijn evenwel drastisch ingekort. Vroeger was dat vaak een halfuur of langer, tegenwoordig meestal maximaal tien minuten...
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Wachten op vertraagde treinen...

Bericht door Kristofke »

Ik zocht deze affiches onlangs op de website, niet te vinden.

Staan die ergens op het intranet?
KB
Berichten: 636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: Wachten op vertraagde treinen...

Bericht door KB »

Paul schreef: De wachttijden voor de laatste aansluitingen van de dag zijn evenwel drastisch ingekort. Vroeger was dat vaak een halfuur of langer, tegenwoordig meestal maximaal tien minuten...
En dan kunnen ze (stationspersoneel) taxi's bellen. Tenzij je de laatste aansluitende bus gemist hebt, dan heb je pech.
L'union fait la force.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Wachten op vertraagde treinen...

Bericht door kika »

K V B schreef:Ik heb ooit in Gent st. Pieters een afiche zien hangen met daar hoe lang bepaalde treinen op andere treinen wachtten. Vooral voor de laatste treinen van de dag was dit interessant.
Bestaat die informatie nog steeds ergens?
Daarstraks niet gezien (vroeger hingen die in de centrale doorgang, kant van Flanders Expo). Er hangen nu wel testschermen voor/van railtime, misschien wordt dit als alternatief gezien?
Darko

Re: Wachten op vertraagde treinen...

Bericht door Darko »

kika schreef:
K V B schreef:Ik heb ooit in Gent st. Pieters een afiche zien hangen met daar hoe lang bepaalde treinen op andere treinen wachtten. Vooral voor de laatste treinen van de dag was dit interessant.
Bestaat die informatie nog steeds ergens?
Daarstraks niet gezien (vroeger hingen die in de centrale doorgang, kant van Flanders Expo). Er hangen nu wel testschermen voor/van railtime, misschien wordt dit als alternatief gezien?
in Leuven heb ik die onder de grond aan de achterkant (kant kessel-lo) ook ooit zien hangen.. ma nu bij al die werken zou ik het niet meer weten
Trammist

Re: Wachten op vertraagde treinen...

Bericht door Trammist »

In Antwerpen-Berchem heb ik ze ooit zien hangen ofwel bij de ticketautomaat aan de ingang van de reizigerstunnel (de kant van het gebouw dus), ofwel in de tunnel zelf...
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: Wachten op vertraagde treinen...

Bericht door Molenbruch Y. »

Deze info hangt ook nu nog steeds uit in de belangrijke overstapstations (Hasselt, Charleroi-Sud, Antwerpen-Berchem, ...), maar is bij mijn weten niet te raadplegen op de website.

Groeten,
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Wachten op vertraagde treinen...

Bericht door Kristofke »

En als ze ergens hangen zijn ze goed verstopt ;)
Dietrich

Re: Wachten op vertraagde treinen...

Bericht door Dietrich »

In Denderleeuw hangen ze ergens aan het begin van de kleine tunnel (stationskant). In Zottegem in de tunnel zelf. Dus dat ze goed verstopt zijn zou ik niet zeggen.

Het hangt dan nog sterk van de situatie af of die tijden gevolgd worden. Ik heb ze eerlijk gezegd nooit echt bekeken.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Wachten op vertraagde treinen...

Bericht door Dieselfreak »

KB schreef:
Paul schreef: De wachttijden voor de laatste aansluitingen van de dag zijn evenwel drastisch ingekort. Vroeger was dat vaak een halfuur of langer, tegenwoordig meestal maximaal tien minuten...
En dan kunnen ze (stationspersoneel) taxi's bellen. Tenzij je de laatste aansluitende bus gemist hebt, dan heb je pech.
Bedoel je de laatste aansluitende bus van het eindstation naar je woning? Ik heb twee maanden geleden door een treinvertraging van twee uur de laatste bus van station Kortrijk naar mijn huis gemist, en kreeg een taxi op kosten van de nmbs.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Wachten op vertraagde treinen...

Bericht door am62 »

In Geraardsbergen hangen ze in de perrongang en vrij duidelijk zichtbaar (ik dacht aan spoor 4/5). Ik heb ze wel al bekeken, maar vind het spijtig dat ze per "aansluitingsstation" niet raadpleegbaar zijn op internet.
KB
Berichten: 636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: Wachten op vertraagde treinen...

Bericht door KB »

Dieselfreak schreef:
KB schreef:
Paul schreef: De wachttijden voor de laatste aansluitingen van de dag zijn evenwel drastisch ingekort. Vroeger was dat vaak een halfuur of langer, tegenwoordig meestal maximaal tien minuten...
En dan kunnen ze (stationspersoneel) taxi's bellen. Tenzij je de laatste aansluitende bus gemist hebt, dan heb je pech.
Bedoel je de laatste aansluitende bus van het eindstation naar je woning? Ik heb twee maanden geleden door een treinvertraging van twee uur de laatste bus van station Kortrijk naar mijn huis gemist, en kreeg een taxi op kosten van de nmbs.
Dat bedoel ik. Toen ik dat onlangs in Hasselt aan de hand had, kreeg ik als antwoord: "Sorry".
L'union fait la force.
Darko

Re: Wachten op vertraagde treinen...

Bericht door Darko »

Dieselfreak schreef:
KB schreef:
Paul schreef: De wachttijden voor de laatste aansluitingen van de dag zijn evenwel drastisch ingekort. Vroeger was dat vaak een halfuur of langer, tegenwoordig meestal maximaal tien minuten...
En dan kunnen ze (stationspersoneel) taxi's bellen. Tenzij je de laatste aansluitende bus gemist hebt, dan heb je pech.
Bedoel je de laatste aansluitende bus van het eindstation naar je woning? Ik heb twee maanden geleden door een treinvertraging van twee uur de laatste bus van station Kortrijk naar mijn huis gemist, en kreeg een taxi op kosten van de nmbs.
Dat bedoel ik. Toen ik dat onlangs in Hasselt aan de hand had, kreeg ik als antwoord: "Sorry".

Mjah kheb da ook es voorgehad.. vertrek in leuven met de voorlaatste trein naar tienen (is 10 minuutjes) en in tienen deurstoring... alleen de achterste 2 deuren gaan open.. en toen beweerde de conducteur nog dat het onze fout was.. in landen dan maar met zen allen (20 man in hetzelfde schuitje als ik) afgestapt en daar was toen den laatste trein de andere richting uit juist vertrokken.. toch maar even geopperd op taxis! en uiteindelijk toch gekregen van de vriendelijke stationschef.. en de tbg vloekend da het onze fout was en niet aan de trein lag
jotie
Berichten: 361
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: Wachten op vertraagde treinen...

Bericht door jotie »

Even een heel oud topic terug opvissen, maar de kwestie blijft actueel. Is de informatie over de wachttijden per station intussen al ergens online te vinden?

De jongste weken heb ik het namelijk herhaaldelijk aan de hand gehad dat ik mijn laatste aansluiting op een à drie minuten na mis, en derhalve om een taxi moet vragen. Ik zou wel eens willen weten hoe ruim of hoe krap die wachttijden in een aantal stations zijn bemeten. Op dit moment heb ik de indruk dat men er bij Trafic Control een beetje met de pet naar gooit.
Plaats reactie