Probleem met aankoop internationaal ticket

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Probleem met aankoop internationaal ticket

Bericht door Dieselfreak »

Morgen ga ik met de trein van Kortrijk naar Amsterdam, om zondag terug te keren. Omdat je tegenwoordig een toeslag moet betalen als je aan het loket een internationaal ticket koopt, wilde ik het via de site van de nmbs bestellen. Ik vulde mijn naam en emailadres in en koos voor betaling via MasterCard. Vulde de gegevens van de kaart in. Tot daar ging alles goed.

Maar toen kreeg ik te lezen dat ik mijn kaart in een kaartlezer moest plaatsen, en die heb ik niet. Ik heb dat betaalproces maar afgebroken. Dan wilde ik opnieuw een ticket bestellen, maar een andere betaalwijze kiezen. Nadat ik mijn naam en emailadres opnieuw had ingevuld, kreeg ik te lezen:

* Er is een systeemfout opgetreden. Onze excuses hiervoor. Gelieve contact op te nemen met onze medewerkers via 070/79.79.79
* U verlaat de toepassing nadat het betaalproces gestart werd. Om een dubbele betaling uit te sluiten, gelieve onze dienst "Online hulp" te contacteren op +32 (0)70 79 79 79, vooraleer u een nieuwe reservering maakt.

Dus belde ik naar dat nummer. Kreeg ik te horen dat de dienst niet beschikbaar is na 20 uur.


Wat kan ik nu best doen? Momenteel speel ik met de gedachte in Antwerpen-Centraal, waar ik toch moet stoppen, een internationaal ticket te kopen aan een automaat, als ik het juist heb is er in Antwerpen-Centraal toch een automaat voor internationaal verkeer?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Probleem met aankoop internationaal ticket

Bericht door Accelerat »

In die lompe NMBS automaten zitten geen internationale ticketten.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Probleem met aankoop internationaal ticket

Bericht door Dieselfreak »

Hoezo? Staat er dan in Antwerpen-Centraal geen speciale automaat voor internationale ticketten?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
thejay
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Probleem met aankoop internationaal ticket

Bericht door thejay »

Dieselfreak schreef:Wat kan ik nu best doen? Momenteel speel ik met de gedachte in Antwerpen-Centraal, waar ik toch moet stoppen, een internationaal ticket te kopen aan een automaat, als ik het juist heb is er in Antwerpen-Centraal toch een automaat voor internationaal verkeer?
Nee, dat is alleen maar een afhaalautomaat voor ticketten die je via internet hebt besteld.
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Probleem met aankoop internationaal ticket

Bericht door rvdborgt »

Dieselfreak schreef:Morgen ga ik met de trein van Kortrijk naar Amsterdam, om zondag terug te keren. Omdat je tegenwoordig een toeslag moet betalen als je aan het loket een internationaal ticket koopt, wilde ik het via de site van de nmbs bestellen. Ik vulde mijn naam en emailadres in en koos voor betaling via MasterCard. Vulde de gegevens van de kaart in. Tot daar ging alles goed.

Maar toen kreeg ik te lezen dat ik mijn kaart in een kaartlezer moest plaatsen, en die heb ik niet. Ik heb dat betaalproces maar afgebroken. Dan wilde ik opnieuw een ticket bestellen, maar een andere betaalwijze kiezen. Nadat ik mijn naam en emailadres opnieuw had ingevuld, kreeg ik te lezen:

* Er is een systeemfout opgetreden. Onze excuses hiervoor. Gelieve contact op te nemen met onze medewerkers via 070/79.79.79
* U verlaat de toepassing nadat het betaalproces gestart werd. Om een dubbele betaling uit te sluiten, gelieve onze dienst "Online hulp" te contacteren op +32 (0)70 79 79 79, vooraleer u een nieuwe reservering maakt.

Dus belde ik naar dat nummer. Kreeg ik te horen dat de dienst niet beschikbaar is na 20 uur.


Wat kan ik nu best doen? Momenteel speel ik met de gedachte in Antwerpen-Centraal, waar ik toch moet stoppen, een internationaal ticket te kopen aan een automaat, als ik het juist heb is er in Antwerpen-Centraal toch een automaat voor internationaal verkeer?
Dit ticket komt zeker niet uit een kaartautomaat. Wat je in Antwerpen hebt gezien, zijn afhaalautomaten.

Het probleem met de systeemfout heb ik ook al eens gezien - inderdaad na het afbreken van het betalingsproces. Wat helpt, is dan een andere browser gebruiken. Cookies van b-rail weggooien had ik ook al eens geprobeerd, maar werkte niet. Misschien werkt het wel als je alle cookies weggooit, maar dat wilde ik niet. Wat ook zou kunnen werken, is wachten totdat de "sessie" op de website verlopen is. Zoiets duurt vaak 20 of 30 minuten.
Wat betreft die kaartlezer: dat moet je eens aan je bank vragen. Ik heb een Mastercard van de Bank van de Post en daarvoor heb ik geen kaartlezer bij nodig voor een betaling op een website.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Probleem met aankoop internationaal ticket

Bericht door Dieselfreak »

thejay schreef:
Dieselfreak schreef:Wat kan ik nu best doen? Momenteel speel ik met de gedachte in Antwerpen-Centraal, waar ik toch moet stoppen, een internationaal ticket te kopen aan een automaat, als ik het juist heb is er in Antwerpen-Centraal toch een automaat voor internationaal verkeer?
Nee, dat is alleen maar een afhaalautomaat voor ticketten die je via internet hebt besteld.
Afbeelding Dan zal er niets anders opzitten dan het ticket maar gewoon via het loket te kopen. Als ik het juist heb, is die toeslag, voor klassieke treinen, toch al gezakt naar 3,5 €?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Probleem met aankoop internationaal ticket

Bericht door Accelerat »

Dat klopt inderdaad. :wink:
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Probleem met aankoop internationaal ticket

Bericht door Dieselfreak »

Mja, er staat wel: voor internationale dagreizen. Valt een weekendbiljet daaronder? Of blijft de toeslag daarvoor 7 Euro?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Probleem met aankoop internationaal ticket

Bericht door Accelerat »

Lijkt mij van wel toch zeker?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Probleem met aankoop internationaal ticket

Bericht door Steven »

het is een dagreis een nachtreis naar Nederland ben je toch niet van plan te maken hoop ik want dan ga je zelf die trein moeten inleggen vrees ik.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Probleem met aankoop internationaal ticket

Bericht door Dieselfreak »

Neenee, maar "dagreis" kun je ook interpreteren als: een reis die je op één dag maakt, niet op meerdere dagen, zoals ik van plan ben.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Probleem met aankoop internationaal ticket

Bericht door Steven »

Dieselfreak schreef:Neenee, maar "dagreis" kun je ook interpreteren als: een reis die je op één dag maakt, niet op meerdere dagen, zoals ik van plan ben.
daar maken ze geen onderscheid in, het gaat hem hier gewoon over dagtreinen niets verder zoeken dan dat.
Nils
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: Probleem met aankoop internationaal ticket

Bericht door Nils »

De kaartleze die je nodig hebt is dezezelfde (dacht ik) die je gebruikt als voor het gewone online banken.
Eigen bank heeft daar zowat zijn systeem in.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Probleem met aankoop internationaal ticket

Bericht door Kristofke »

Aan de hand van de creditcard nummer wordt herkent bij welke bank deze kaart uitgegeven is en wordt een scherm geopend van de desbetreffende bank door de betalingsafhandelaar Ogone

Daar heeft de NMBS weinig mee te maken.
Plaats reactie