Ticket naar Lille

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Ticket naar Lille

Bericht door TrainzDr3ver »

Ik zou binnenkort graag een keertje naar Lille en omstreken gaan, nu ik neem aan dat je met een Go-Pass niet tot in Lille kan geraken, zelfs niet met de IC vanaf Kortrijk?
Waar kan je hier in België dan een kaartje kopen voor het franse net?
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Ticket naar Lille

Bericht door groentje »

Je Gopass zal geldig zijn tot Moeskroen, vanaf daar heb je een Trampolinekaartje nodig, te koop in het station (of dat van Kortrijk of Doornik). Spijtig genoeg is Trampoline dus niet te koop in de andere stations of in de trein. Verder Frankrijk in, zijn er kaartjes te koop bij nagenoeg elk Frans station. Een ideetje als je tijd hebt: uitstappen in Komen, de grens overwandelen naar Comines (Fr), en daar aan het loket je kaartje kopen. Dan heb je geen grenskosten, maar het is wel een belachelijk magere dienstregeling naar Lille-Flandres.
Als het voor Rijsel zelf is, kan je ook een bus nemen vanuit Wervicq-Sud (rechteroever van de Leie), Haluin (RO van Menen), de bus MWR naar Roubaix vanuit Moeskroen, de bus vanuit Ieper of Comines naar Le Bizet om naar Armentières te gaan...
Info over lokaal busverkeer, en van de metro en tram van Rijsel, is te vinden op de website van www.Transpole.fr .
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ticket naar Lille

Bericht door rvdborgt »

groentje schreef:Je Gopass zal geldig zijn tot Moeskroen, vanaf daar heb je een Trampolinekaartje nodig, te koop in het station (of dat van Kortrijk of Doornik). Spijtig genoeg is Trampoline dus niet te koop in de andere stations of in de trein.
Trampoline weekend is wel op ieder station en via de website te koop. Verder is dat goedkoper dan de beperkt verkrijgbare "Trampoline 1 dag".

Groetjes,
Rian
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Ticket naar Lille

Bericht door TrainzDr3ver »

Ok dan koop ik wel zo'n ticket in station Kortrijk.
Weet er iemand soms de uren van vertrek uit Lille richting Kortrijk?
Ik vind deze nergens op railtime :roll:
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Ticket naar Lille

Bericht door kika »

TrainzDr3ver schreef:Ok dan koop ik wel zo'n ticket in station Kortrijk.
Weet er iemand soms de uren van vertrek uit Lille richting Kortrijk?
Ik vind deze nergens op railtime :roll:
Railtime is voor sommige dingen beperkt. Waarom kijk je niet even in de folder?

http://mobility-brochures.b-rail.be/nl/ ... regelingen
http://mobility-brochures.b-rail.be/nl/ ... /A-075.pdf

Of in de dienstregelingszoeker?
http://hari.b-rail.be/Hafas/bin/query.exe/
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Ticket naar Lille

Bericht door TrainzDr3ver »

Bedankt voor deze links, dit zal me al een stuk verder helpen :D
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Ticket naar Lille

Bericht door groentje »

Ah, da's goed nieuws. Ik zal het misschien al gelezen hebben, maar ik verkeerde in de veronderstelling dat het kaartje niet te krijgen was buiten de grensstations en Kortrijk.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Ticket naar Lille

Bericht door Stijn91 »

Ik ga dit topic is boven halen, op vrijdag 19 april gaan we met de hogeschool naar Lille. We moeten het vervoer regelen, sommigen willen met TGV gaan (snel), ik heb net een Go Pass gekocht en ik denk daarmee naar Lille te gaan. Ik heb mijn abonnement van Ninove - Aalst en zal overstappen in Denderleeuw op de trein naar Kortrijk. Daar ga ik de IC naar Lille-Flandres nemen, maar als ik het goed begrijp vul ik op mijn Go Pass best in Denderleeuw - Moeskroen en ik koop op voorhand een Trampoline ticket?
benoit
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 okt 2010, 15:25

Re: Ticket naar Lille

Bericht door benoit »

Stijn91 schreef: maar als ik het goed begrijp vul ik op mijn Go Pass best in Denderleeuw - Moeskroen en ik koop op voorhand een Trampoline ticket?
Je neemt best de trein tot Kortrijk (met je gopass) waar je overstapt op de IC naar Lille Fl. Je hebt daar een halfuur overstaptijd en je koopt in Kortrijk je biljet naar Rijsel. Het trampoline biljet is enkel te koop vanuit de stations van waaruit ze van toepassing zijn.
http://www.belgianrail.be/nl/vervoersbe ... 1-dag.aspx
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Ticket naar Lille

Bericht door Stijn91 »

benoit schreef:
Stijn91 schreef: maar als ik het goed begrijp vul ik op mijn Go Pass best in Denderleeuw - Moeskroen en ik koop op voorhand een Trampoline ticket?
Je neemt best de trein tot Kortrijk (met je gopass) waar je overstapt op de IC naar Lille Fl. Je hebt daar een halfuur overstaptijd en je koopt in Kortrijk je biljet naar Rijsel. Het trampoline biljet is enkel te koop vanuit de stations van waaruit ze van toepassing zijn.
http://www.belgianrail.be/nl/vervoersbe ... 1-dag.aspx
Moet je op dat trampoline biljet iets invullen, moet je dat gewoon tonen aan conducteur of in automaat steken in Lille?
Alvast bedankt voor de info.
benoit
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 okt 2010, 15:25

Re: Ticket naar Lille

Bericht door benoit »

Stijn91 schreef: Moet je op dat trampoline biljet iets invullen, moet je dat gewoon tonen aan conducteur of in automaat steken in Lille?
Alvast bedankt voor de info.
Graag gedaan.
Het trampoline biljet dat u kunt kopen aan het loket in Kortrijk (of Moeskroen/Doornik) is een voorgedrukt treinticket waar u niets op moet invullen. Het is 1 dag geldig en het traject en de datum is voorgedrukt.
Ik ben niet zeker of je het in Frankrijk moet "ontwaarden/composteren", maar als dit het geval zou zijn zal het zeker en vast op het biljet vermeld staan.
Mvg
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Ticket naar Lille

Bericht door groentje »

Dat abonnement Ninove-Aalst, is dat een Campus- of een Schooltreinkaart? Want een Gopass kost evenveel ingevuld vanaf Ninove, als vanaf Denderleeuw, indien je een Campustreinkaart hebt, spaar je zo toch een heen-en-terugrit uit...
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Ticket naar Lille

Bericht door Stijn91 »

groentje schreef:Dat abonnement Ninove-Aalst, is dat een Campus- of een Schooltreinkaart? Want een Gopass kost evenveel ingevuld vanaf Ninove, als vanaf Denderleeuw, indien je een Campustreinkaart hebt, spaar je zo toch een heen-en-terugrit uit...
Schooltreinkaart, ja dan maakt het inderdaad misschien niet echt veel uit of ik het vanuit Ninove of vanuit Denderleeuw invul.


Maakt het eigenlijk iets uit als ik Moeskroen of Kortrijk invul?
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Ticket naar Lille

Bericht door Retard »

Neen, dat maakt niets uit, maar volgens de NMBS-website ga je beter van Ninove naar Lille via Doornik.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Ticket naar Lille

Bericht door Stijn91 »

Retard schreef:Neen, dat maakt niets uit, maar volgens de NMBS-website ga je beter van Ninove naar Lille via Doornik.
In Doornik is er wel weinig tijd voor een trampolinebiljet te kopen.
Plaats reactie