Rondrit België in alle eerste klas van elk type trein

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Rondrit België in alle eerste klas van elk type trein

Bericht door treinbruno »

sncf-sncb schreef:
treinbruno schreef:Zou het niet leuker zijn om allemaal met onze vrijkaart een soort race te doen door België ofzo? :P
Opdelen in verschillende teams en dan zo snel mogelijk langs elke provinciehoofdstad passeren ofzo, of zo snel mogelijk elk type materieel nemen, ... iets in die aard

(iets zoals ooit in Nederland was, maar dan op 1 dag http://wiki.fok.nl/index.php/Rondjenederland)
Als je het dan doet, doe het dan ook meteen zó goed dat je ook sponsors e.d. hebt geregeld zoals in Nederland. Eerlijk gezegd lijkt me dit zelfs makkelijker te realiseren in België... 8)
Als dat maar 1 dag is met zo'n dagkaartje zijn der geen sponsers nodig eh :)
Afbeelding
melle

Re: Rondrit België in alle eerste klas van elk type trein

Bericht door melle »

IK heb mijn rondrit vandaag gedaan en heb er van genoten! :mrgreen:
Ik heb echt wel geluk gehad met het materieel vandaag. Zoals bijvoorbeeld de L-trein tussen Luik en Marloie, die gereden werd met klassiekje 598 (of was het nu 599) met die speciale lage stoelen. Comfortabel waren ze zeker niet, maar het was wel geluk hebben. En de IC naar Namen werd gereden door een 27 met i6 en M4. Die eerste klas van de I6 was zaaaaaaaalig. Nog nooit heb ik in zo'n goede zetels gezeten in een trein! :mrgreen:
jens123
Berichten: 224
Lid geworden op: 29 okt 2009, 19:26

Re: Rondrit België in alle eerste klas van elk type trein

Bericht door jens123 »

melle schreef:IK heb mijn rondrit vandaag gedaan en heb er van genoten! :mrgreen:
Ik heb echt wel geluk gehad met het materieel vandaag. Zoals bijvoorbeeld de L-trein tussen Luik en Marloie, die gereden werd met klassiekje 598 (of was het nu 599) met die speciale lage stoelen. Comfortabel waren ze zeker niet, maar het was wel geluk hebben. En de IC naar Namen werd gereden door een 27 met i6 en M4. Die eerste klas van de I6 was zaaaaaaaalig. Nog nooit heb ik in zo'n goede zetels gezeten in een trein! :mrgreen:
Ik heb ook in de 599 gezeten tussen Jemelle en Luik vandaag.
Tussen Aarlen en Jemelle zat ik ook in een I6 rijtuig. Van deze heb ik dan ook het meest genoten!
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Rondrit België in alle eerste klas van elk type trein

Bericht door Dieselfreak »

Ik heb dinsdag mijn cadeaubiljet gebruikt. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om diverse onbemande haltes in Wallonië aan te doen. Mijn trip zag er zo uit:

- Kortrijk :arrow: Mechelen (rood klassiekje)
- Mechelen :arrow: Leuven (Break)
- Leuven :arrow: Archennes (rood klassiekje)
- Archennes :arrow: Ottignies (rood klassiekje)
- Ottignies :arrow: Namen (Deense Neus)
- Namen :arrow: Florée (rood klassiekje)
- Florée :arrow: Namen (wit klassiekje)
- Namen :arrow: Ottignies (Break)
- Ottignies :arrow: Tilly (rood klassiekje)
- Tilly :arrow: Villers-la-Ville (wit klassiekje)
- Villers-la-Ville :arrow: Ligny (rood klassiekje)
- Ligny :arrow: Ottignies (rood klassiekje)
- Ottignies :arrow: Brussel-Noord (Deense Neus)
- Brussel-Noord :arrow: Kortrijk (rood klassiekje)

Diverse keren dat ik in een rood klassiekje zat, maakte het overigens deel uit van een gemengde rood-witsamenstelling, onder meer Kortrijk - Mechelen, de 2 ritten op lijn 139 en de rit Brussel-Noord :arrow: Kortrijk.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Plaats reactie