Website NMBS en Kalmthout Luik Guill.

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Website NMBS en Kalmthout Luik Guill.

Bericht door dentheo »

Ik wil naar Luik op 30/6 en wil daar zijn om 10:30
Volgens Website NMBS, verbindingen 6:17, 7:17, 8:17

OK maar....

Tip: onderaan: deze reisweg is niet toegestaan met om het even welk vervoerbewijs (Meer info)

Onder meer info de uitleg over vertrek en of aankomststation niet voorbijrijden, hoeft niet de kortste weg, als het maar de snelste is enz.enz.
Maar ik krijg niets anders aangeboden ...is het dan ok of moet ik toch een via kaartje kopen ?
Ik herinner mij de discussie over de man uit Gent Dampoort...maar ik krijg geen alternatieven.
En ziet de computer niet zelf dat ik geen eindstations voorbij rij, enkel tussenstations ????

Bij de details staan dan nog uitroeptekens voor werfinfo van 24/6, voor de treinsymbooltjes, maar ik rij op 30/6... ???
Theo
Groeten vanop de Heide
rvdborgt
Berichten: 4327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Website NMBS en Kalmthout Luik Guill.

Bericht door rvdborgt »

dentheo schreef:Ik wil naar Luik op 30/6 en wil daar zijn om 10:30
Volgens Website NMBS, verbindingen 6:17, 7:17, 8:17

OK maar....

Tip: onderaan: deze reisweg is niet toegestaan met om het even welk vervoerbewijs (Meer info)
Dat is grote onzin. Je rijdt je bestemming niet voorbij, het is sneller dan via de kortste weg, dus dit is gewoon een toegestane route. Een "antennetraject" is zelfs expliciet toegestaan.

Groetjes,
Rian
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Website NMBS en Kalmthout Luik Guill.

Bericht door Paul »

Ik ben die vermelding "Deze reisweg is niet toeggestaan..." op de NMBS-reisplanner al vaak onterecht tegengekomen.
Bv. de snelste verbinding van Antwerpen-C naar Luik-G is bijna altijd via Brussel-Noord, en dan staat die opmerking er ook altijd onterecht bij...
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5322
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Website NMBS en Kalmthout Luik Guill.

Bericht door Steve »

Paul schreef:Ik ben die vermelding "Deze reisweg is niet toeggestaan..." op de NMBS-reisplanner al vaak onterecht tegengekomen.
Bv. de snelste verbinding van Antwerpen-C naar Luik-G is bijna altijd via Brussel-Noord, en dan staat die opmerking er ook altijd onterecht bij...
Misschien gaat hij daar (geheel onterecht natuurlijk!) van uit omdat je Schaarbeek twee keer passeert?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5322
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Website NMBS en Kalmthout Luik Guill.

Bericht door Steve »

Je kunt het trouwens ook filosofisch bekijken: in feite bestaat er geen enkele reisweg die toegestaan is met om het even welk vervoerbewijs... :mrgreen:
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Website NMBS en Kalmthout Luik Guill.

Bericht door dentheo »

Die waarschuwing voor werken die dan al voorbij zijn is ook nogal gek.... :)
Theo
Groeten vanop de Heide
Sara Raats
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 apr 2006, 21:50
Locatie: HSL 4

Re: Website NMBS en Kalmthout Luik Guill.

Bericht door Sara Raats »

als ik het goed begrijp mag ik zelfs niet me m'n Railpass naar Luik

bullshit zeg
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Website NMBS en Kalmthout Luik Guill.

Bericht door Steven »

Sara Raats schreef:als ik het goed begrijp mag ik zelfs niet me m'n Railpass naar Luik

bullshit zeg

Waarom zou je uw railpass niet mogen gebruiken??

Met een Rail Pass kun je 10 enkele reizen tussen twee Belgische stations naar keuze (grenspunten uitgezonderd) maken voor 74,00 EUR* in 2de klas en 113,00 EUR* in 1ste klas.

Een Rail Pass is 1 jaar geldig vanaf de aankoopdatum en is niet op naam: je mag hem dus uitlenen aan vrienden of hen laten meereizen op je Rail Pass.

Als je van Antwerpen naar Luik gaat zie ik niet in Welk probleem er zou zijn.
Plaats reactie