Biljet dat 1 dag lang geldig is

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
melle

Biljet dat 1 dag lang geldig is

Bericht door melle »

Hallo,


Bestaat er een soort van biljet dat 1 dag lang geldig is waarmee je overal kan op-en afstappen?
(Ongeveer zoals het cadeaubiljet maar dan voor 2de klasse)


Mvg,


Melle
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Biljet dat 1 dag lang geldig is

Bericht door Steven »

niet zover ik weet
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Biljet dat 1 dag lang geldig is

Bericht door Steve »

Nee, niet als commercieel product (enkel als Sorry Pass en aanverwant).

Het enige echte alternatief is een Nettreinkaart vragen voor een week, en het valideringsbiljet dan na één dag in te leveren en het saldo (50% min 4,80 euro administratiekosten) terugbetaald te krijgen, waardoor je alles bij elkaar zo'n 50 euro kwijt zult zijn voor je virtuele dagkaart. Ik ben alleen niet helemaal zeker of ze een begonnen dag in dit geval ook als een gebruikte dag beschouwen; geen idee dus of je de validering nog de dag zelf moet binnenbrengen, of of de volgende ochtend nog aanvaard wordt (treinbruno??). Maakt wel een groot verschil, want bij 2 gebruikte dagen wordt het inhoudingspercentage 99% en wordt er dus, rekening houdend met de administratiekosten, niks meer terugbetaald.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Biljet dat 1 dag lang geldig is

Bericht door treinbruno »

Je moet hem nog de dag zelf inleveren om 50% terug te krijgen, want als je hem pas de dag na je rondreis inlevert kun je hem die dag ook al gebruikt hebben en wordt dus 99% ingehouden
Afbeelding
melle

Re: Biljet dat 1 dag lang geldig is

Bericht door melle »

Dus eigenlijk is het voordeligste nog altijd een GoPass.. Zelfs als je enkele keren ergens gaat afstappen.

Best raar dat de NMBS niet zo'n biljet niet aanbiedt?
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5274
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Biljet dat 1 dag lang geldig is

Bericht door overweg13 »

melle schreef:Dus eigenlijk is het voordeligste nog altijd een GoPass.. Zelfs als je enkele keren ergens gaat afstappen.

Best raar dat de NMBS niet zo'n biljet niet aanbiedt?
Het grote verschil tussen een biljet waarmee je de hele dag zou kunnen reizen en de Go-Pass is de flexibiliteit. Ik had voor mezelf nog eens een netverkenning gepland, maar kwam op 11 dagen uit, dus net één te veel voor 2 Benelux Tourrail. Ik ben dan op zoek gegaan naar ritten die ik ook met Railpass zou kunnen doen, maar dan ben je wel gebonden aan reiswegen. Eén concreet voorbeeld om het duidelijk te maken: als je lijn 52 wil doen, kan dat vrijwel nooit met een Pass omdat je ofwel naar Sint-Niklaas ofwel naar Mechelen moet, en dat kan uit Antwerpen natuurlijk niet via Puurs.
Ondertussen heb ik je ook een mogelijke oplossing aangereikt voor je probleem: 5 dagen in een periode van één maand onbeperkt in de hele Benelux: Benelux Tourrail, sinds kort ook te koop via de website van de NMBS.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie