Lijnfolders

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Lijnfolders

Bericht door thejay »

Zijn de lijnfolders van 12/06/11 inmiddels al ergens gesignaleerd?
Ik heb niet de indruk dat er veel haast mee is. Zelf al op zoek geweest in Bru-N en -Z, Antw-C en -B, Mechelen, Leuven, Kortrijk, Gent-SP, Sint-Niklaas... maar nergens nog te vinden.

Het IC-IR-boekje daarentegen is wel volop verkrijgbaar. - waarvoor dank.
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Lijnfolders

Bericht door Treinen9880 »

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
groentje
Berichten: 7271
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Lijnfolders

Bericht door groentje »

Iemand het spoorboekje al gespot?
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: Lijnfolders

Bericht door Molenbruch Y. »

Ja, het is intussen zelfs al in het verre Limburg toegekomen.

Groeten,
Galactic

Re: Lijnfolders

Bericht door Galactic »

groentje schreef:Iemand het spoorboekje al gespot?
Spoorboekje is reeds verkrijgbaar sinds 24 juni aan alle loketten. Toch zeker in de grote stations.
groentje
Berichten: 7271
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Lijnfolders

Bericht door groentje »

Dank je. De vorige keer dat ik ernaar vroeg, was er nog niets, maar dat kan voor die datum geweest zijn.
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: Lijnfolders

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Vandaag een sterk staaltje meegemaakt. Na een familie-uitstapje in Genk rijden we nog even langs het station om er het nieuwe spoorboekje - zeg maar spoorboek - aan te kopen. Niet dat ik op het ideale moment kom, want de loketbediende zit juist z'n boterhammetjes te verorberen. Als ik naar het spoorboekje vraag, probeert hij me eerst de IC/IR-brochure, die binnen handbereik ligt (en sinds dit jaar overigens 1 EUR kost), op te troosten. Ik antwoord dat ik eigenlijk het dikke dienstregelingboek bedoel. Reactie: komt ten vroegste in de loop van de week binnen. Aangezien het spoorboekje elders echter al gesignaleerd is, vermoed ik meteen dat er iets niet in de haak is. We besluiten de proef op de som te nemen en wachten in de auto tot de loketbediende zijn boterhammen op heeft, waarna ik mijn vader met exact dezelfde vraag naar het loket stuur. En je raadt het waarschijnlijk al: dan blijkt het ineens wel mogelijk om even op te staan, een kijkje in de kast te nemen en er het boekje uit te toveren. Weliswaar enig gemompel over het feit dat de verkoop van het spoorboekje blijkbaar pas vanaf morgen in het systeem kan worden ingegeven, maar voor de rest geen enkel probleem! Van gemotiveerd personeel gesproken...

Groeten,
Trammist

Re: Lijnfolders

Bericht door Trammist »

Moet je mijn verhaal uit Antwerpen-Centraal eens horen.

Ik ga op een ochtend ergens in juli naar een loket met weinig wachtenden, vraag het spoorboekje, krijg zo'n gratis geval in mijn handen, vervolgens begin ik van, "eh nee hé, het dikke spoorboekje, om te betalen". Hij stuurt mij naar een loket helemaal aan de rechterkant van de lokettenzaal, waar een dikke kerel ergens vanachter aan zijn bureau zit. Ik sta daar wat te schilderen eer meneer wil komen. Vervolgens moet ik wéér bijna mijn vuisten gebruiken om dat boek te eisen (opgeven was aanlokkelijk, maar ik ben koppig), om het dan met veel gezucht en gekreun dan toch te mogen betalen...
jens123
Berichten: 224
Lid geworden op: 29 okt 2009, 19:26

Re: Lijnfolders

Bericht door jens123 »

Vanmorgen was de loketbediende in Eeklo zeer vriendelijk toen ik om het spoorboekje kwam vragen.
Hij kwam hem zelfs speciaal brengen op het perron omdat hij niet in het 'draaiertje' aan het loket paste.
Ik kreeg zelfs nog volgende boodschap mee: niet vanbuiten leren :mrgreen:
groentje
Berichten: 7271
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Lijnfolders

Bericht door groentje »

Dat geeft een mens moed wat betreft de wijzigingen die eraan zitten te komen...
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Lijnfolders

Bericht door Joris »

Hallo,
Ik weet niet of het elders al aan bod gekomen is, maar ik heb vandaag gemerkt dat er iets is fout gelopen in het spoorboekje...
Pagina 993-1024 zijn verdwenen, en in de plaats zitten p961-992 nog een 2de keer...
Jammer...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Plaats reactie