Gent Dampoort - Den Helder

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
katoenke

Gent Dampoort - Den Helder

Bericht door katoenke »

Beste,

Ik wil met twee personen van 17 jaar naar Den Helder , vertrekkende vanuit Gent Dampoort of Gent Sint Pieters.

Als ik dit zo op de site van de nmbs type kom ik op 70 euro per persoon heen en terug. Dit lijkt mij veel te veel .

Dus vroeg ik me af hoe je dit goedkoper kan bekomen ?

mvg
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Gent Dampoort - Den Helder

Bericht door rvdborgt »

katoenke schreef:Ik wil met twee personen van 17 jaar naar Den Helder , vertrekkende vanuit Gent Dampoort of Gent Sint Pieters.

Als ik dit zo op de site van de nmbs type kom ik op 70 euro per persoon heen en terug. Dit lijkt mij veel te veel .

Dus vroeg ik me af hoe je dit goedkoper kan bekomen ?
Er zijn momenteel retours voor 29 euro p.p.:
http://www.b-europe.com/Reizen/Promotie ... 0Nederland

Op welke dagen wil je reizen?

Groetjes,
Rian
katoenke

Re: Gent Dampoort - Den Helder

Bericht door katoenke »

Ik kan een zaterdag, zondag, maandag,dinsdag vertrekken en een zaterdag of zondag terugkomen.
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Gent Dampoort - Den Helder

Bericht door rvdborgt »

katoenke schreef:Ik kan een zaterdag, zondag, maandag,dinsdag vertrekken en een zaterdag of zondag terugkomen.
Je wilt dus een hele week (of iets korter) weg blijven? Dat past niet voor dat tweedaagse retour voor 29 euro van de NMBS, vandaar misschien dat je een gewoon jongerenretour kreeg voorgeschoteld, want dat kost precies 70 euro.

NS heeft echter een soortgelijke aanbieding, maar dan enkele reizen Nederland - België (of omgekeerd) voor 14,50. Ook boekbaar als meerdaagse retours. Geldig voor reizen in juli en augustus, minimaal 3 dagen van tevoren boeken, kan als PDF-ticket worden geleverd, is niet annuleerbaar. Zie http://www.nshispeed.nl/nl/aanbiedingen ... t-de-trein. Welke verbinding je precies kiest is niet zo belangrijk, want je hebt geen treinbinding; als het maar wel zonder Thalys is.
Enige nadeel van de NS-website is dat je ofwel een Nederlandse bankrekening moet hebben, ofwel een kredietkaart (Visa of Mastercard). Voor dat laatste wordt 2,50 per betaling extra gerekend. Maar je kunt ook voor 2 personen in 1 keer de heen- en terugreis boeken en dus maar 1 keer 2,50 toeslag betalen. Zoals gezegd: je legt je met dit tarief niet op een trein vast, alleen op een reisdag.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie