Trajecttreinkaart gebruiken voor verschillende reiswegen

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Cipallieter

Trajecttreinkaart gebruiken voor verschillende reiswegen

Bericht door Cipallieter »

Is het toegelaten om met één abonnement Antwerpen - Geel op sommige dagen de verplaatsing Lier - Antwerpen te doen en op andere dagen de verplaatsing Lier - Geel
of moet ik hiervoor 2 afzonderlijke abonnementen (Lier - Antwerpen en Lier- Geel) kopen?
fets
Berichten: 183
Lid geworden op: 06 sep 2009, 10:19
Locatie: 1210

Re: Trajecttreinkaart gebruiken voor verschillende reiswegen

Bericht door fets »

Cipallieter schreef:Is het toegelaten om met één abonnement Antwerpen - Geel op sommige dagen de verplaatsing Lier - Antwerpen te doen en op andere dagen de verplaatsing Lier - Geel
of moet ik hiervoor 2 afzonderlijke abonnementen (Lier - Antwerpen en Lier- Geel) kopen?
Geen enkel probleem hier te voorzien... je mag altijd afzien van een deel van je reis op de kortste reisweg. En voor Antwerpen-Geel loopt die altijd over Lier... of het financieel interessant is, valt te bezien ;)
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Trajecttreinkaart gebruiken voor verschillende reiswegen

Bericht door Steve »

Meer nog, elke verplaatsing tussen stations op de reisweg is toegelaten, je hoeft zelfs niet het principe van het afzien van de rest van de reis in te roepen.

Zie bijvoorbeeld citaat uit http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/train ... /index.php:

Wat als ik mijn reisweg wil onderbreken ?

Je mag in of uit de trein stappen in elk station op deze reisweg. Je mag zelfs een andere reisweg nemen als je zo vlugger in je bestemmingsstation aankomt, op voorwaarde dat je je reis niet onderbreekt.

Let op : Je mag nooit verder reizen dan je bestemmingsstation om er vervolgens naar terug te keren, ook niet als je hierdoor vlugger op je bestemming aankomt.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Trajecttreinkaart gebruiken voor verschillende reiswegen

Bericht door Dieselfreak »

Toch logisch dat dat mag, je hebt tenslotte betaald voor een abonnement op het stuk tussen Antwerpen en Geel, en dus mag je met dat abonnement elke verplaatsing doen waarvan het begin- en eindstation zich op dat stuk bevinden. Toen ik in mijn tienerjaren naar Gent naar school ging, had ik een abonnement Kortrijk - Gent, en deed toen ook vaak verplaatsingen tussen bijvoorbeeld Kortrijk - Waregem, Kortrijk - Deinze, De Pinte - Deinze, enz.

MIVB-reiziger schreef:Let op : Je mag nooit verder reizen dan je bestemmingsstation om er vervolgens naar terug te keren, ook niet als je hierdoor vlugger op je bestemming aankomt.
En ook niet je vertrekstation passeren. Da's soms wel vervelend. Bijvoorbeeld: als je van De Pinte naar Kortrijk wil reizen, ben je soms sneller in Kortrijk als je eerst de trein naar Gent neemt en daar dan de IC naar Kortrijk. Maar dat mag niet als je alleen een vervoerbewijs hebt voor De Pinte - Kortrijk. De oplossing is een ticket De Pinte - Gent heen en terug kopen.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Trajecttreinkaart gebruiken voor verschillende reiswegen

Bericht door Steve »

Dieselfreak schreef:
MIVB-reiziger schreef:Let op : Je mag nooit verder reizen dan je bestemmingsstation om er vervolgens naar terug te keren, ook niet als je hierdoor vlugger op je bestemming aankomt.
En ook niet je vertrekstation passeren. Da's soms wel vervelend. Bijvoorbeeld: als je van De Pinte naar Kortrijk wil reizen, ben je soms sneller in Kortrijk als je eerst de trein naar Gent neemt en daar dan de IC naar Kortrijk. Maar dat mag niet als je alleen een vervoerbewijs hebt voor De Pinte - Kortrijk. De oplossing is een ticket De Pinte - Gent heen en terug kopen.
Of als je het vaak genoeg doet, gewoon een Treinkaart Gent - Kortrijk nemen, zoals jij had. Dan mag je zowel van De Pinte naar Gent als van Gent naar Kortrijk...
Plaats reactie